|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DİDEM METİN (didemmetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı Dilbilimin diğer disiplinlerle ilişkisine dikkat çekmek, dilin işlevlerine ve Dilbilimin alt alanlarına ilişkin bilgi sunmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dilbilimin diğer disiplinlerle olan ilişkisini anlatabilir, bu ilişkiler arasında karşılaştırma yapabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Dilin temel düzeylerinden Sözdizimi ve inceleme alanlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Dilin temel düzeylerinden Anlambilim ile Edimbilimi ve bunların inceleme alanlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Dili ve Dilbilimini tanımlayabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dilbilimin temel alan ve kavramları büyük ölçekli ve küçük ölçekli dilbilim ayırımı çerçevesinde incelenecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders içeriğinin tanıtımı ve genel kapsamı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Dilbilim'in Dalları: Sözdizim: Tanımı, Sözdizim de yaklaşımlar ve kuramlar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Tümce Yapısı, Öbek Yapı Kuralları, Genel Sözdizim Kuramları, Tümce yapısıyla ilgili örnekler | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Tümce Yapısı, Öbek Yapı Kuralları, Genel Sözdizim Kuramları, Tümce yapısıyla ilgili örnekler | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Anlambilim: Tanımı, uygulama alanları ve alt dalları | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Anlambilim, Sözcüksel Anlambilim | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | Anlambilim, Sözcüksel Anlambilim | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Edimbilim: Tanımı, uygulama alanları ve alt dalları | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
10 | Edimbilim: Tanımı, uygulama alanları ve alt dalları | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
11 | Psikodilbilim, Dil Edinimi, Dil Edinimi Süreçleri, Dilbilgisi Gelişimi, Çiftdillilik | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
12 | Dil ve Beyin | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
13 | Dil İşlemleme, İnsan Dili İşlemlemesi, Konuşma Algılama ve Anlamlandırma, Sözdizimsel İşlemleme | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
14 | Dil ve Toplum, Lehçeler, Ortak Dil (Lingua Franca), Pidgin ve Creole, Biçem | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
15 | Dil ve Toplum, Lehçeler, Ortak Dil (Lingua Franca), Pidgin ve Creole, Biçem | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Akmajian, A., R.A. Demers, A.K., Farmer, R.M. Harnish. 2001. Linguistics, An Introduction to Language and Communication. The MIT Press. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları ve diğer yardımcı kaynaklar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 130 |