|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İSMAİL SERDAR ALTAÇ (serdaraltac@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilere Restorasyon Dönemi'nden 20. yüzyıla kadar İngiltere'de geçen en önemli edebi eserler hakkında genel bir fikir vermek ve orijinal metinlerden alıntılar yaparak onları Britanya kültürü ve tarihinin farklı dönemlerindeki ana edebi türlere ve geleneklere aşina kılmaktır. Söz konusu tarihsel dönem aralığında kaleme destanlar, dini metinler, şiirler, düzyazı ve tiyatro metinleri aracılığıla öğrencilere Britanya'da 20. yüzyıla kadar olan dönemin kültürel atmosferinin öğretilmesi planlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İngiliz edebiyatının çeşitli dönemlerini anahatlarıyla açıklayabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. PÇ-13 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü, toplumu ve tarihi ile ilgili bilgilerin yanı sıra, İngiltere ile ilgili güncel konu ve bilgileri de İngilizce kaynaklardan toplama becerisi kazanarak bunları ilgili kişi, kurum ve kuruluşla paylaşabilir. PÇ-17 İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakma konusunda bilinç kazanır. PÇ-24 İngiliz edebiyatının başlangıcından günümüze değin geçirmiş olduğu süreç ve gelişim hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | 18. yüzyıldan 20. yüzyıla kadarki döneme ait edebi eserleri yorumlayabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. PÇ-13 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü, toplumu ve tarihi ile ilgili bilgilerin yanı sıra, İngiltere ile ilgili güncel konu ve bilgileri de İngilizce kaynaklardan toplama becerisi kazanarak bunları ilgili kişi, kurum ve kuruluşla paylaşabilir. PÇ-24 İngiliz edebiyatının başlangıcından günümüze değin geçirmiş olduğu süreç ve gelişim hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İlgili döneme ait şiir, roman ve tiyaro türlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. PÇ-24 İngiliz edebiyatının başlangıcından günümüze değin geçirmiş olduğu süreç ve gelişim hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste temel olarak Restorasyon Dönemi Edebiyatı, Romantik Edebiyat, Viktorya Dönemi Edebiyatı, 20. yüzyıl İngiliz Edebiyatı incelenir. Söz konusu dönemde kaleme alınmış eserlerin incelenmesi yoluyla bu dönemlerin edebi, politik, toplumsal ve kültürel özellikleri mercek altına alınır. İngiltere'de sanayileşme, bilimsel gelişmeler, emperyalizm, modernizm ve postmoderizm gibi kavramlar genel hatlarıyla incelenir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Restorasyon Şiiri | Anlatma, Tartışma |
2 | Restorasyon Şiiri | Anlatma, Tartışma |
3 | Restorasyon Tiyatrosu | Anlatma, Tartışma |
4 | Romanın Doğuşu ve 18. yüzyıl İngiliz romanı | Anlatma, Tartışma |
5 | Romanın Doğuşu ve 18. yüzyıl İngiliz romanı | Anlatma, Tartışma |
6 | Neoklasik dönem | Anlatma, Tartışma |
7 | Neoklasik dönem | Anlatma, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Romantik Şiir | Anlatma, Tartışma |
10 | Romantik Şiir | Anlatma, Tartışma |
11 | 19. yüzyıl düzyazısı | Anlatma, Tartışma |
12 | 19. yüzyıl düzyazısı | Anlatma, Tartışma |
13 | 20. yüzyıl şiiri | Anlatma, Tartışma |
14 | 20. yüzyıl tiyatrosu | Anlatma, Tartışma |
15 | 20. yüzyıl romanı | Anlatma, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Focus on English and American Literature | |
2 | A History of English Literature (Michael Alexander) | |
3 | Adventures in English Literature | |
4 | English Literature in Context (Paul Poplovski) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Öğretim elemanı tarafından belirlenen kaynaklar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 105 |