|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İSMAİL SERDAR ALTAÇ (serdaraltac@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersinin amacı, 19. yüzyıl İngiliz edebiyatının önemli bir dönemi olan Victoria döneminde üretilen şiir ve düzyazıyı incelemektir. Bu ders, öğrencilere Victoria dönemi edebiyatının kültürel, toplumsal ve tarihsel bağlamını anlamalarını sağlayacak ve dönemin edebi eserlerinin estetik ve içerik özelliklerini analiz etmelerine olanak tanıyacaktır. Ayrıca, öğrencilere Victoria döneminin edebiyat alanındaki etkisini ve bu dönemin edebi akımlarını ve temalarını anlamalarına yardımcı olacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Viktorya döneminin önemli sosyo-kültürel gelişmelerini açıklayabilir. |
PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır. PÇ-13 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü, toplumu ve tarihi ile ilgili bilgilerin yanı sıra, İngiltere ile ilgili güncel konu ve bilgileri de İngilizce kaynaklardan toplama becerisi kazanarak bunları ilgili kişi, kurum ve kuruluşla paylaşabilir. PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Viktorya dönemi edebiyatı özelliklerini ve yazarlarını açıklayabilir. |
PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır. PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar. PÇ-13 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü, toplumu ve tarihi ile ilgili bilgilerin yanı sıra, İngiltere ile ilgili güncel konu ve bilgileri de İngilizce kaynaklardan toplama becerisi kazanarak bunları ilgili kişi, kurum ve kuruluşla paylaşabilir. PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Erken yirminci yüzyıl edebiyatının özelliklerini açıklayabiilir ve yazarlarının değişik yönlerini tanımlayabilir. |
PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-8 İngilizce ve İngiliz kültürü alanındaki çeşitli sosyal faaliyet, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir ve bu katılımların neticesinde elde ettikleri çıkarımlara dayanarak topluma yeni değerler katabilir. PÇ-24 İngiliz edebiyatının başlangıcından günümüze değin geçirmiş olduğu süreç ve gelişim hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste, Viktorya döneminden 1920’lere kadar olan dönemde İngiliz şiiri ve düzyazısı eserleri incelenerek tartışılır. Viktorya dönemi (Tennyson, Browning, Arnold, Carlyle, ve Ruskin) ve Pre-Raphalelite şiir akımı (Rossetti ve Swinburne) bağlamında çeşitli metinlerin incelemeleri yapılır ve bu şiirlerde kullanılan temalar dönemin felsefi düşünceleri ışığında ele alınır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 19. yüzyıl tarihinin, kültürünün ve edebiyatının incelenmesi | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Viktorya şiiri ve seçilen başlıca şairlerin eserlerinin incelenmesi | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Tennyson ve Browning’in seçilen başlıca eserlerinin incelenmesi | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Seçilen başlıca Viktorya dönemi düşünürleri ve eserlerinin incelenmesi | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Seçilen başlıca Viktorya dönemi düşünürleri ve eserlerinin incelenmesi devam | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Seçilen başlıca Viktorya dönemi kadın şairleri ve eserlerinin incelenmesi | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Pre-Raphaelite şiiri ve seçilen başlıca şairleri ve eserlerinin incelenmesi | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | “Sanat Sanat İçin” Akımı’nın incelenmesi | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Erken 20. yüzyıl tarihi ve kültürel gelişmeleri | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Erken 20. yüzyıl tarihi ve kültürel gelişmelerinin edebiyata yansımaları | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Seçilen başlıca erken 20. yüzyıl şairleri ve eserlerinin incelenmesi | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Seçilen başlıca erken 20. yüzyıl savaş şairleri ve eserlerinin incelenmesi | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Thomas Hardy ve erken 20. yüzyıl edebiyatı şairleri ve eserlerinin incelenmesi | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Genel değerlendirme | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Herbert F. Tucker. A Companion to Victorian Literature and Culture. | |
2 | Geoffrey Best. Mid-Victorian Britain, 1851-1870. | |
3 | R. P. Draper. An Introduction to Twentieth-Century Poetry in English. | |
4 | C. K. Stead. Pound, Yeats, Eliot, and the Modernist Movement. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Öğretim elemanı tarafından seçilecek metinler. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 167 |