|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DİDEM METİN (didemmetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencinin 19. ve 20. yüzyıl İngiliz edebiyatını ve edebi türlerinin nasıl geliştiğini gözlemleyebilecek ve seçilmiş olan edebi eserleri söz konusu gelişmeler ışığında yorumlayabilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Modernism dönemi edebiyatını kültürel, sosyal ve tarihsel bağlamda algılayabilir. |
PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. PÇ-11 İngilizceye özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanır. PÇ-13 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü, toplumu ve tarihi ile ilgili bilgilerin yanı sıra, İngiltere ile ilgili güncel konu ve bilgileri de İngilizce kaynaklardan toplama becerisi kazanarak bunları ilgili kişi, kurum ve kuruluşla paylaşabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | 20. yüzyıl ve günümüz İngiliz tarihi, kültürü ve edebiyat ilişkisini inceleyebilir. |
PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular. PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Seçilen eserlerde, yirminci yüzyıl ve günümüz İngiliz şiirindeki tematik ve teknik yenilikleri tespit edebilir. |
PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. PÇ-11 İngilizceye özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanır. PÇ-17 İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakma konusunda bilinç kazanır. PÇ-19 Hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | 1930’ların politik eserleriyle 1940’ların Neo-Romantizm akımını üslup ve teknik açısından kıyaslayıp karşılaştırabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Çağdaş İngiliz şiirinde Postmodernizmin etkilerini analiz eder ve T. Hughes ve S. Heaney gibi şairlerin şiirlerinden seçmeleri bu bağlamda değerlendirip inceleyebilir. |
PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. PÇ-11 İngilizceye özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanır. PÇ-17 İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakma konusunda bilinç kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste, modernizm dönemi, tarihi ve edebiyatı tanıtılır, Modern İngiliz tarihi, kültürü ve edebiyatı hakkında bilgi verilir. Modern İngiliz edebiyatı yazar ve eserlerinden örnekler incelenir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İngiliz şiirinde Modernizme giriş | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | İmgecilik ve şairlerinin seçilen eserlerinin incelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | Modernism ve şairlerinin seçilen eserlerinin incelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | 1930’lar, Oxford ekolü ve politik şiirin ve şairlerinin seçilen eserlerinin incelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | 1940’lar, Neo-Romantizm ve şairlerinin seçilen eserlerinin incelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | 1950’ler, “Movement” akımı, P. Larkin gibi şairlerin seçilen eserlerinin incelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | 1960’lar ve 70’ler, Postmodernizm ve şairlerinin seçilen eserlerinin incelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Doğa ve hayvan şiiri, T. Hughes ve S. Heaney gibi şairlerin seçilen eserlerinin incelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | 1980’ler ve 90’larda İngiliz şiirindeki değişimler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | Kadın şairler, edebiyata katkıları ve seçilen eserlerinin incelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
12 | Çağdaş İngiliz şairleri, S. Armitage C. A. Duffy, J. Kay, L. K. Johnson gibi şairlerin seçilen eserlerinin incelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | Günümüz İrlanda şiiri ve P. Durcan gibi şairlerin seçilen eserlerinin incelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | Günümüz İskoçya şiiri ve E. Morgan gibi şairlerin seçilen eserlerinin incelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | Genel Değerlendirme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | M.H. Abrams ve diğerleri, ed. The Norton Anthology of English Literature. | |
2 | James Acheson ve Romana Huk. Contemporary British Poetry. | |
3 | Fleur Adcock. The Faber Book of Twentieth Century Women’s Poetry. | |
4 | Michael Hulse ve diğerleri, ed. The New Poetry. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları ve diğer yardımcı kaynaklar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 184 |