|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DİDEM METİN (didemmetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencinin 20. yüzyıl İngiliz Modern Romanı’nı sosyo-kültürel, siyasi, tarihî ve biçem bağlamları çerçevesinde dönem romanlarındaki modernist öğeleri tematik ve teknik açıdan inceleyebilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | 20. yüzyıl İngiliz romanında modernist temaları ve öğeleri tespit edebilir. |
PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar. PÇ-20 Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir. PÇ-24 İngiliz edebiyatının başlangıcından günümüze değin geçirmiş olduğu süreç ve gelişim hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bu dönem romanlarında kullanılan teknik değişiklikleri saptayabilir ve tartışabilir. |
PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır. PÇ-8 İngilizce ve İngiliz kültürü alanındaki çeşitli sosyal faaliyet, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir ve bu katılımların neticesinde elde ettikleri çıkarımlara dayanarak topluma yeni değerler katabilir. PÇ-24 İngiliz edebiyatının başlangıcından günümüze değin geçirmiş olduğu süreç ve gelişim hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Modernizmin doğup gelişmesinde etkisi olan bu döneme ait yazar ve düşünürlerin fikir ve görüşlerini yorumlayabilir. |
PÇ-17 İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakma konusunda bilinç kazanır. PÇ-24 İngiliz edebiyatının başlangıcından günümüze değin geçirmiş olduğu süreç ve gelişim hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Modernist Romanlar’ı, önceki dönem İngiliz romanlarıyla kıyaslayıp tartışabilir. |
PÇ-17 İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakma konusunda bilinç kazanır. PÇ-24 İngiliz edebiyatının başlangıcından günümüze değin geçirmiş olduğu süreç ve gelişim hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Modernist Romanlar’ın diğer dönem romanlarıyla tematik ve teknik benzerliklerini ve farklılıklarını ortaya koyabilir. |
PÇ-8 İngilizce ve İngiliz kültürü alanındaki çeşitli sosyal faaliyet, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir ve bu katılımların neticesinde elde ettikleri çıkarımlara dayanarak topluma yeni değerler katabilir. PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste, Modernizm ve Modernist Romanın gelişimi tanıtılır, Modernist romanlarda öne çıkan modernist temalar ve teknik özellikler, ilgili yazar, düşünür ve kuramcıların fikirleri ışığında çeşitli eserlerde incelenir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Genel giriş | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | 20. yüzyıl İngilteresi’ndeki sosyal, tarihi ve kültürel yapı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | Modernist edebiyatın genel özellikleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | Modernist edebiyatın genel özellikleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | 20 yy. yazarları hakkında genel bilgiler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | İnceleme: Sons and Lovers - D.H. Lawrence | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | İnceleme: Sons and Lovers - D.H. Lawrence | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | İnceleme: Mrs. Dalloway - Virginia Woolf | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | İnceleme: Mrs. Dalloway - Virginia Woolf | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | İnceleme: A Portrait of the Artist as a Young Man - James Joyce | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
12 | İnceleme: A Portrait of the Artist as a Young Man - James Joyce | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | İnceleme: E. M. Forster A Passage to India | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | İnceleme: E. M. Forster A Passage to India | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | Genel Tekrar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Malcolm Bradbury. The Modern British Novel. | |
2 | Peter Childs. Modernism. | |
3 | Richard Ellman ve Charles Fidelson (ed.) The Modern Tradition. | |
4 | Patricia Waugh. Practicing Postmodernism, reading Modernism. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları ve diğer yardımcı kaynaklar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 177 |