Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / İNG 406 - İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI

Kodu: İNG 406 Adı: İNGİLİZ ROMANI IV Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı DİDEM METİN (didemmetin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili İngilizce
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencinin, öncelikle 1950’lerden günümüze dek İngiliz romanında ortaya çıkan teknik ve tematik değişimleri değerlendirmesi, çağdaş İngiliz romanlarını yorumlaması, önceki dönem romanlarıyla farklılıklarını ortaya konularak tartışabilmesi için gerekli bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 1950’lerden günümüze İngiliz romanının özelliklerini tanıyabilir, yorumlayabilir ve tartışabilir. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır.
PÇ-17 İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakma konusunda bilinç kazanır.
PÇ-24 İngiliz edebiyatının başlangıcından günümüze değin geçirmiş olduğu süreç ve gelişim hakkında bilgi sahibi olur.
PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Çağdaş sosyo-kültürel akımları ve felsefi değişimleri söz konusu romanlarda açıklayabilir. PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır.
PÇ-13 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü, toplumu ve tarihi ile ilgili bilgilerin yanı sıra, İngiltere ile ilgili güncel konu ve bilgileri de İngilizce kaynaklardan toplama becerisi kazanarak bunları ilgili kişi, kurum ve kuruluşla paylaşabilir.
PÇ-24 İngiliz edebiyatının başlangıcından günümüze değin geçirmiş olduğu süreç ve gelişim hakkında bilgi sahibi olur.
PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Bu düşünce biçimlerinin ifade bulduğu yeni teorileri açıklayabilir, yeni terim ve kavramları romanların teknik özellikleri çerçevesinde tespit edebilir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek topluma dair problemlerin çözülmesinde kullanır.
PÇ-6 Yabancı bir kültürde doğup gelişen ve o kültürün yaşayan bir parçası olan dili, kültür ögeleriyle birlikte öğrenerek elde ettikleri çıkarımları kültürlerarası etkileşimde kullanır.
PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır.
PÇ-8 İngilizce ve İngiliz kültürü alanındaki çeşitli sosyal faaliyet, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir ve bu katılımların neticesinde elde ettikleri çıkarımlara dayanarak topluma yeni değerler katabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Döneme ait romanları analiz edip yorumlayabilir. PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır.
PÇ-24 İngiliz edebiyatının başlangıcından günümüze değin geçirmiş olduğu süreç ve gelişim hakkında bilgi sahibi olur.
PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Postmodern olarak sınıflandırılan romanları modernist ve daha önceki dönem romanlarıyla kıyaslayabilir. PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
PÇ-8 İngilizce ve İngiliz kültürü alanındaki çeşitli sosyal faaliyet, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir ve bu katılımların neticesinde elde ettikleri çıkarımlara dayanarak topluma yeni değerler katabilir.
PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Derste 1950 sonrası İngiliz romanını 1950’lerden günümüze ortaya çıkan sosyo-politik gelişmeler ve felsefi düşünceler doğrultusunda tartışılır ve bu düşünce biçimlerinin ifade bulduğu yeni teoriler, terim ve kavramlar incelenir. Postmodern edebi kuram bağlamında ele alınacak romanlarda özne kavramı, öznenin yabancılaşmasına karşı öznenin parçalanması, romanın odağının evrensellikten yerelliğe kayması, zaman – mekân anlatımlarının karmaşıklaşması, tarih olgusunun sorgulanması ve okuyucunun konumu tartışılır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Genel giriş Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
2 20. yüzyıl İngilteresi’ndeki sosyal, tarihi ve kültürel yapı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
3 Postmodern edebiyatın genel özellikleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
4 Postmodern edebiyatın genel özellikleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
5 Postmodern roman örneği incelemesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
6 Postmodern roman örneği incelemesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
7 Romanla ilgili bir makalenin incelenmesi Makale Eleştirisi Tartışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Postmodern roman örneği incelemesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
10 Postmodern roman örneği incelemesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
11 Romanla ilgili bir makalenin incelenmesi Makale Eleştirisi Tartışma Yöntemi
12 Postmodern roman örneği incelemesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
13 Postmodern roman örneği incelemesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
14 Romanla ilgili bir makalenin incelenmesi Makale Eleştirisi Tartışma Yöntemi
15 Genel Tekrar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Brian McHale. Postmodernist Fiction.
2 Alison Lee. Realism and Power: Postmodern British Fiction.
3 Patricia Waugh. Metafiction.
4 Brenda K Marshall. Teaching the Postmodern: Fiction and Theory.
5 Linda Hutcheon. The Politics of Postmodernism.
6 Bradbury, Malcolm and James McFarlane. Modernism: A Guide to European Literature 1890-1930. Penguin: 1978.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitapları ve diğer yardımcı kaynaklar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 14 70
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 177