Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / İNG 413 - İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI

Kodu: İNG 413 Adı: ÇOCUK EDEBİYATI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı DİDEM METİN (didemmetin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili İngilizce
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencinin İngiliz ninni, çocuk şarkıları, halk masalları, peri masalları, koloni dönemi macera öyküleri ve fantastik edebiyat gibi çeşitli edebi türleri tarihi gelişimleri içerisinde ve kültürel, toplumsal, siyasi ve edebi bağlamlar çerçevesinde inceleyebilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Çocuk edebiyatı tanımlamasında aranacak temel ölçütleri tanımlayabilir. PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır.
PÇ-11 İngilizceye özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanır.
PÇ-19 Hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Çocuk edebiyatının temel üslup ve teknikleri tanıyabilir ve yorumlayabilir. PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır.
PÇ-11 İngilizceye özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanır.
PÇ-19 Hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Çocuk edebiyatının içeriksel ve eğitsel özelliklerini analiz edebilir. PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır.
PÇ-11 İngilizceye özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanır.
PÇ-19 Hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Çocuk edebiyatını tarihsel süreci içinde ele alırken toplumsal değişime paralel olarak çocuk kitaplarında meydana gelen değişimleri ve farklı temaları saptayabilir. PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
PÇ-5 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek topluma dair problemlerin çözülmesinde kullanır.
PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Derste ninniler, çocuk şarkıları, halk masalları, peri masalları, koloni dönemi macera öyküleri ve fantastik edebiyat gibi farklı edebi türleri temsil eden ve çeşitli dönemlerden seçilen başlıca eserler, bu eserlere ilişkin eleştirel görüşler ışığında değerlendirilir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş, çocuk edebiyatının tanımı Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
2 Çocuk edebiyatı tarihi ve türleri Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
3 Peri masalları, kaynakları, karakteristik özellikleri, yorumsal yaklaşımlar Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
4 Peri masalları, kaynakları, karakteristik özellikleri, yorumsal yaklaşımlar Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
5 İngiliz ve İrlanda peri masalları Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
6 Kıta Avrupası ve Türkiye’den peri masalları Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
7 19. yüzyıl fantastik edebiyatı ve çocuk edebiyatı, temel bir eserin incelenmesi Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
8 Ara Sınav
9 20. yüzyıl fantastik edebiyatı ve çocuk edebiyatı, temel bir eserin incelenmesi Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
10 Çocuk edebiyatında emperyalizm, temel bir eserin incelenmesi Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
11 Postmodern yeniden yazımlar, temel bir eserin incelenmesi Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
12 Postmodern yeniden yazımlar, temel bir eserin incelenmesi Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
13 Çocuk edebiyatında toplumsal-cinsel kimlik, temel bir eserin incelenmesi Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
14 Dijital medya, internet ve mobil uygulamalarda çocuk edebiyatı, temel bir eserin incelenmesi Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
15 Genel değerlendirme Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Marina Warner. From the Beast to the Blonde: On Fairy Tales and Their Tellers.
2 Jack Zipes. Fairy Tales and the Art of Subversion: The Classical Genre for Children and the Process of Civilization.
3 J. R. R Tolkien. “On Fairy Stories.”
4 Maria Tatar. Off with Their Heads! Fairy Tales and the Culture of Childhood.
5 Max Lüthi. Once Upon a Time: On the Nature of Fairy Tales.
6 Joseph Campbell. The Hero with a Thousand Faces.
7 Bruno Bettelheim. The Uses of Enchantment.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitapları ve diğer yardımcı kaynaklar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 4 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 4 8
Final Sınavı 1 2 2
0
0
Toplam İş Yükü 89