|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DİDEM METİN (didemmetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Arketiplerin edebiyat eserlerinde ortaya çıkış biçimlerini incelemek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Arketip kuramını örneklerle anlayabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-4 Bireysel olarak bilhassa İngilizce–Türkçe, Türkçe–İngilizce çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-2 | Arketip kuramını İngiliz Edebiyatı'ndan örneklere uygulayabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-3 | Arketipsel imgeleri çözümleyebilir. |
PÇ-9 İngiliz dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. PÇ-11 İngilizceye özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanır. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-4 | Arketip analiz çalışması yapabilir. |
PÇ-1 İngilizce dilbilgisi, İngiliz kültürü, İngiliz edebiyatı, İngiliz dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-2 İngilizce yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. PÇ-11 İngilizceye özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanır. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-5 | Analitik Psikoloji ve edebiyat birlikteliğini kavrayabilir. |
PÇ-10 İngilizce metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanır. PÇ-19 Hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. PÇ-22 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. PÇ-23 İngilizceyi diğer dillerle karşılaştıracak bilgi ve beceri kazanır. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Arketiplerin mitler, semboller ve komplekslerle ilişkilerinin İngiliz Edebiyatından örneklerle çözümlenmesi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Mitler ve arketipler | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
2 | Semboller ve arketipler | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
3 | Rüyalar ve arketipler | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
4 | Kompleksler ve arketipler | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
5 | Ortak bilinçdışının kişisel bilinçdışıyla etkileşimi | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
6 | Senkronisite (anlamlı tesadüfler) | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
7 | Genel Değerlendirme | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Rider Haggard'ın "She" adlı romanında arketipsel unsurların tespiti | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
10 | "She" adlı romanda anima | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
11 | "She" adlı romanda gölge | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
12 | Iris Murdoch'ın "Kesik Bir Baş" adlı romanında arketipsel unsurların tespiti | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
13 | "Kesik Bir Baş" ta anima | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
14 | "Kesik Bir Baş" ta anne kompleksi | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
15 | "Kesik Bir Baş" ta diğer arketipsel unsurlar | Anlatım, Sınıf içi tartışma, Soru-Cevap. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Jung, Carl Gustav. "Two Essays on Analytical Psychology" Pantheon Books, New York: 1953 | |
2 | Jung, Carl Gustav. "The Archetypes of the Collective Unconscious" Princeton University Press, Princeton: 1989 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları ve diğer yardımcı kaynaklar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 35 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 4 | 1 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 1 | 1 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 89 |