|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DİDEM METİN (didemmetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kariyer Planlama dersi öğrencilerin iş dünyasını, farklı sektörleri ve bu sektörlerin gereksinimlerini tanımasını sağlayarak; iş dünyasına hazırlık sürecinde kariyer planlamasının önemi hakkında öğrencilerde farkındalık oluşturmayı hedefler. Ders, öğrencilerin, kişisel yetkinliklerini keşfetmesini ve iş dünyasının beklentilerini doğru anlamasını sağlayarak; bilgi ve becerilerini, ilgili sektörlerin gereklilikleri ile paralellik arz edecek şekilde geliştirmelerine yardımcı olur. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kariyer merkezi faaliyetlerinin tanıyabilir ve kariyer merkezi tarafından sunulan hizmetlerden haberdar olabilir. |
PÇ-15 Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlar. PÇ-19 Hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. PÇ-26 İş ahlakına uygun sorumluluk alma yeteneği geliştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Kariyer seçeneklerini keşfedebilir: kamu sektörü, özel sektör, akademi, sivil toplum kuruluşları gibi sektörleri tanıyabilir, ve sektörler arası farklılıkları kavrayarak gelecek planlarına uygun bir kariyer alanına yönelebilir. |
PÇ-15 Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlar. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | etkili iletişim becerilerini geliştirerek kendini kolayca ifade edebilir. |
PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır. PÇ-19 Hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. PÇ-26 İş ahlakına uygun sorumluluk alma yeteneği geliştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Profesyonel ilişki ağlarının önemini açıklayabilir. |
PÇ-7 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanır. PÇ-19 Hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. PÇ-20 Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir. PÇ-22 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dersler 15 hafta boyunca, haftada iki ders saati olacak şekilde düzenlenecektir. Amaç; öğrencilerin; ilgi alanları, kişisel özellikleri ve değerleri hakkında farkındalık kazanmalarını sağlayarak gelecek hedefleri ile uyumlu bir kariyer planlaması yapabilmelerine yardımcı olmaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kariyer yolculuğu başladı. İlk durak kariyer merkezi | Beceri Geliştirme Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | Bunları biliyor musunuz? Zeka ve Kişilik | Beceri Geliştirme Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | Bunları biliyor musunuz? Kişisel Özellikler | Beceri Geliştirme Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | Kariyer yolunda fark yaratmanın anahtarı: Beceriler | Beceri Geliştirme Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | Kariyer nedir? | Beceri Geliştirme Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | Kariyerime nasıl hazırlanırım? | Beceri Geliştirme Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | Sektör Günleri - Ulusal Sivil Toplum Kuruluşları | Beceri Geliştirme Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sektör Günleri - Uluslararası Sivil Toplum Kuruluşları | Beceri Geliştirme Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | Sektör Günleri - Kamu Sektörü | Beceri Geliştirme Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | Sektör Günleri - Özel Sektör | Beceri Geliştirme Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
12 | Sektör Günleri – Akademi | Beceri Geliştirme Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | Sektör Günleri – Girişimcilik | Beceri Geliştirme Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | Yetenek Kapısı: İlk özgeçmişimi yazıyorum | Beceri Geliştirme Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | Özgeçmiş ve kapak yazısı hazırlama ile mülakat teknikleri | Beceri Geliştirme Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kariyer Ofisi tarafından hazırlanan kılavuzlar. | |
2 | Beceri/yetkinlik değerleme envanterleri. | |
3 | Kariyer Merkezi katkısıyla düzenlenen kariyer etkinlikleri (Kariyer Fuarı, Seminerler, Bilgilendirme Oturumları, Mentörlük, Mezunlarla Buluşma, Sektör Panelleri, Vaka Çalışmaları, Mülakat Simülasyonları vb.) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Dersin öğretim üyesi tarafından seçilen destekleyici kitap, dergi, makale ve çevrimiçi kaynaklar. Mülakat simülasyonu, örnek olay/atölye çalışması vb. interaktif etkinlikler. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 1 | 30 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 5 | 1 | 10 |
8.Dönem Ödevi | 11 | 1 | 10 |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 1 | 5 | 5 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 79 |