|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | DİDEM METİN (didemmetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Kariyer Planlama dersi öğrencilerin iş dünyasını, farklı sektörleri ve bu sektörlerin gereksinimlerini tanımasını sağlayarak; iş dünyasına hazırlık sürecinde kariyer planlamasının önemi hakkında öğrencilerde farkındalık oluşturmayı hedefler. Ders, öğrencilerin, kişisel yetkinliklerini keşfetmesini ve iş dünyasının beklentilerini doğru anlamasını sağlayarak; bilgi ve becerilerini, ilgili sektörlerin gereklilikleri ile paralellik arz edecek şekilde geliştirmelerine yardımcı olur. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Kariyer merkezi faaliyetlerinin tanıyabilir ve kariyer merkezi tarafından sunulan hizmetlerden haberdar olabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Kariyer seçeneklerini keşfedebilir: kamu sektörü, özel sektör, akademi, sivil toplum kuruluşları gibi sektörleri tanıyabilir, ve sektörler arası farklılıkları kavrayarak gelecek planlarına uygun bir kariyer alanına yönelebilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | etkili iletişim becerilerini geliştirerek kendini kolayca ifade edebilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-4 | Profesyonel ilişki ağlarının önemini açıklayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Dersler 15 hafta boyunca, haftada iki ders saati olacak şekilde düzenlenecektir. Amaç; öğrencilerin; ilgi alanları, kişisel özellikleri ve değerleri hakkında farkındalık kazanmalarını sağlayarak gelecek hedefleri ile uyumlu bir kariyer planlaması yapabilmelerine yardımcı olmaktır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Kariyer yolculuğu başladı. İlk durak kariyer merkezi | Beceri Geliştirme Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 2 | Bunları biliyor musunuz? Zeka ve Kişilik | Beceri Geliştirme Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 3 | Bunları biliyor musunuz? Kişisel Özellikler | Beceri Geliştirme Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 4 | Kariyer yolunda fark yaratmanın anahtarı: Beceriler | Beceri Geliştirme Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 5 | Kariyer nedir? | Beceri Geliştirme Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 6 | Kariyerime nasıl hazırlanırım? | Beceri Geliştirme Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 7 | Sektör Günleri - Ulusal Sivil Toplum Kuruluşları | Beceri Geliştirme Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Sektör Günleri - Uluslararası Sivil Toplum Kuruluşları | Beceri Geliştirme Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 10 | Sektör Günleri - Kamu Sektörü | Beceri Geliştirme Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 11 | Sektör Günleri - Özel Sektör | Beceri Geliştirme Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 12 | Sektör Günleri – Akademi | Beceri Geliştirme Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 13 | Sektör Günleri – Girişimcilik | Beceri Geliştirme Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 14 | Yetenek Kapısı: İlk özgeçmişimi yazıyorum | Beceri Geliştirme Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 15 | Özgeçmiş ve kapak yazısı hazırlama ile mülakat teknikleri | Beceri Geliştirme Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kariyer Ofisi tarafından hazırlanan kılavuzlar. | |
| 2 | Beceri/yetkinlik değerleme envanterleri. | |
| 3 | Kariyer Merkezi katkısıyla düzenlenen kariyer etkinlikleri (Kariyer Fuarı, Seminerler, Bilgilendirme Oturumları, Mentörlük, Mezunlarla Buluşma, Sektör Panelleri, Vaka Çalışmaları, Mülakat Simülasyonları vb.) | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Dersin öğretim üyesi tarafından seçilen destekleyici kitap, dergi, makale ve çevrimiçi kaynaklar. Mülakat simülasyonu, örnek olay/atölye çalışması vb. interaktif etkinlikler. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 8 | 1 | 30 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 5 | 1 | 10 |
| 8.Dönem Ödevi | 11 | 1 | 10 |
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 50 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 1 | 5 | 5 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 79 | ||