Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / TRT528 - TURİZM REHBERLİĞİ (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: TRT528 Adı: TURİZMDE TÜKETİCİ DAVRANIŞI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM REHBERLİĞİ (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı KORAY ÇAMLICA (koraycamlica@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Üretim ve tüketimin öznesi olan tüketicileri yakından tanıma ve davranış modellerini inceleme

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Turizmde tüketicinin yerini ve önemini ortaya koymak PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-4 Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Tüketici davranışlarını etkileyen ve belirleyen faktörleri tespit etmek, tüketici hakları ve çevre koruma konularını anlamak PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-4 Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir.
PÇ-12 Toplumsal ve mesleki etik değerleri kavrar, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışlar geliştirir.
PÇ-13 Sosyal adalet, kültürel değerler ve çevreye duyarlılık gibi konularda yeterli bilince sahip olur.
PÇ-14 Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Tüketici-Müşteri Kavramları-Tüketici Davranışı Kavramı ve Özellikleri, Tüketici Davranışının Pazarlamadaki Önemi, Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejisi İlişkisi, Tüketici Davranış Modelleri-Açıklayıcı Modeller, Tüketici Davranış Modelleri-Tanımlayıcı(Modern) Modeller, Tüketici Davranışını Etkileyen Faktörler, Psikolojik Etkiler-Öğrenme ve Bellek, Güdüleme ve İlgilenim, Duyum ve Algılama, Tutumlar ve Tutumların değiştirilmesi ve Duygular, Sosyo-Kültürel Etkiler, Grup Dinamiği ve Dayanışma Grubu, Sosyal Sınıf, Tüketici Satın Alma Süreci, Sorunun belirlenmesi, Seçeneklerin değerlendirilmesi, Kişilik ve Benlik, Değerler ve Yaşam Biçimi, Satın alma ve satın alma sonrası davranışlar
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tüketici-Müşteri ve Tüketici Davranışı Kavramları Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
2 Tüketici Davranışının Pazarlamadaki Önemi- Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejisi İlişkisi Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
3 Tüketici Davranışının Özellikleri-Tüketici Davranışı ve Stratejik Pazarlama Yönetim Süreci İlişkisi Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
4 Tüketici Davranışını Etkileyen Faktörler-Psikolojik Faktörler Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
5 Tüketici Davranışını Etkileyen Faktörler-Demografik Faktörler Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
6 Tüketici Davranışını Etkileyen Faktörler-Sosyo-Kültürel Faktörler Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
7 Tüketici Satınalma Karar Süreci Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Öğrenci Sunumları Proje Sunumu, Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
10 Öğrenci Sunumları Proje Sunumu, Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
11 Öğrenci Sunumları Proje Sunumu, Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
12 Öğrenci Sunumları Proje Sunumu, Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
13 Öğrenci Sunumları Proje Sunumu, Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
14 Öğrenci Sunumları Proje Sunumu, Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
15 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Consumer behaviour in tourism. Yazar: S. Horner, J. Swarbrooke. Butterworth-Heinemann. Second Edition.
2 Marketing for Hospitality and Tourism. Yazar: P. Kotler, J.T. Bowen, J.C. Makens. Pearson education. Fifth Edition.
3 Tüketici Davranışı ve pazarlama stratejileri-Global ve genel yaklaşım. Yazar: Erdoğan Koç. Seçkin Yayıncılık.4. baskı.
4 Tüketici Davranışları, A. Hamdi İSLAMOĞLU - Remzi ALTUNIŞIK , 3. Basım, Beta Basım Yayım , İstanbul, 2010.
5 Turizm Davranışı, Prof.Dr. Bahattin Rızaoğlu, Detay Yayıncılık, 2012, 3. Baskı, Ankara.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 11 22
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 150