|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NURGÜL ÇALIŞKAN (nurgulcaliskan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, kültürlerarası iletişim ile ilgili temel kavramlara ve kuramlara yönelik bilgi ve farkındalık kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kültürlerarası iletişimin bireysel, mesleki ve toplumsal önemini analiz edip açıklayabilir. |
PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. PÇ-12 Toplumsal ve mesleki etik değerleri kavrar, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışlar geliştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Kültürlerarası iletişimi engelleyen faktörlere ilişkin farkındalık kazanır. |
PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir. PÇ-12 Toplumsal ve mesleki etik değerleri kavrar, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışlar geliştirir. PÇ-13 Sosyal adalet, kültürel değerler ve çevreye duyarlılık gibi konularda yeterli bilince sahip olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Kültür, iletişim ve kültürel farklılıklar hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kültür ve iletişim kavramı, kültürel farklılıklar, kültürlerarası iletişimi etkileyen faktörler, kültürlerarası iletişim yeterliği, kültürlerarası duyarlılık ve kültürlerarası iletişimde etik. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kültür kavramı, kültürün temel özellikleri ve öğeleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | İletişim bağlamı olarak kültür: Kültürlerarası iletişim kavramı ve önemi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Kültürlerarası iletişimin tarihsel gelişimi: “The Silent Language” | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Kültürel farklılıklara ilişkin kuramsal yaklaşımlar: Kültürel boyutlar kuramı | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Kültürel farklılıklara ilişkin kuramsal yaklaşımlar: Değer yönelimleri ve iletişimsel eylem kuramları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Kültürel farklılıklar ve iletişim biçemleri: Sözlü iletişim | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Kültürel farklılıklar ve iletişim biçemleri: Sözsüz iletişim | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kültürel farklılıklar ve sosyal algı | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Kültürlerarası iletişimi engelleyen faktörler I | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Kültürlerarası iletişimi engelleyen faktörler II | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Kültürlerarası iletişim yeterliği | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
13 | Kültürlerarası duyarlılık | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
14 | Kültürlerarası iletişimde etik | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
15 | Farklı kültürel ortamlarda çalışma ve iletişim yönetimi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kültür, Farklılık ve İletişim: Kültürlerarası İletişimin Kavramsal Dayanakları - Asker Kartarı | |
2 | Kültürlerarası İletişim - Michel Bourse, Halime Yücel | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Konu ile ilgili yazılı yayınlar, projeksiyon ve bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 12 | 1 | 20 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |