|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Beden Eğitimi ve Sporun Tarihsel gelişimi basamaklarını inceleme, spor biliminin temel kavramlarını, değişik bilim dalları üzerinden (psikolojik, sosyolojik, pedagojik, antrenman bilimi, sağlık vb. alanlar üzerinden temel düzeyde inceleyip yorumlayabilme becerisi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Beden eğitimi ve spor bilimlerinde temel kavramları açıklar. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-11 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili farklı yaş grupları, cinsiyet ve antrenman düzeylerindeki sporcuların antrenman süreçlerinde karşılaştığı problemleri inceleme ve araştırma konusu yapar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-2 | Spor Bilimleri ile İlgili Kavramları ve Sporun Tarihsel Gelişimini Yorumlar. |
PÇ-2 Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye sahiptir. PÇ-4 Farklı yaş gruplarında yapılan yayınları ve güncel çalışmaları izleme, yorumlama, değerlendirme, analiz yapma ve uygulama bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-3 | Spor bilimlerinin bilimselleşme sürecini kavrar. |
PÇ-6 Antrenör ile ilgili bilimsel araştırmaları planlama, yürütme, raporlama, sunma ve geliştirme sürecinde bilgiye ulaşma, araştırma-kurgulama ve bununla ilgili istatistiksel kavramları etik kuralları çerçevesinde tanımlar. PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-4 | Beden eğitimi ve spor felsefesini inceler. |
PÇ-4 Farklı yaş gruplarında yapılan yayınları ve güncel çalışmaları izleme, yorumlama, değerlendirme, analiz yapma ve uygulama bilgisine sahiptir. PÇ-5 Antrenörlük eğitimi programı için belirlenecek kriter ve süreçler doğrultusunda antrenörün görev, yetki ve sorumluluklarının yasal ilkelerini tanımlar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-5 | Sporun diğer bilimsel alanlar (Antrenman Bilimi, Fizyoloji, Sosyoloji, Psikoloji, Eğitim-Pedagoji- gibi) ile olan ilişkilerini kavrar. |
PÇ-5 Antrenörlük eğitimi programı için belirlenecek kriter ve süreçler doğrultusunda antrenörün görev, yetki ve sorumluluklarının yasal ilkelerini tanımlar. PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Beden eğitimi ve spor bilimlerinde temel kavramlar, spor bilimleriyle ilgili kavramların yorumlanması, sporun tarihsel gelişimi, spor felsefesi ve etiği, sosyo-kültürel boyutlar, egzersiz fizyolojisi, spor psikolojisi, spor pedagojisi, spor fizyolojisi ve mekaniği, antrenman ve beslenme gibi konular işlenir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Beden eğitimi ve spor bilimlerinde temel kavramlar | Anlatım, Beyin fırtınası, Gösterim, Tartışma |
2 | Spor Bilimleri ile İlgili Kavramlar | Anlatım, Beyin fırtınası, Gösterim, Tartışma |
3 | Sporun Tarihsel Gelişimi | Anlatım, Beyin fırtınası, Gösterim, Tartışma |
4 | Tartışma Grupları | Tartışma, Beyin fırtınası, Grup Çalışması, Gösterim |
5 | Spor Felsefesi ve Etiği | Anlatım, Tartışma, Gösterim, Beyin fırtınası |
6 | Sporda Sosyo-Kültürel Boyutlar: Genel Tanımlamalar | Anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Gösterim |
7 | Tartışma Grupları | Tartışma, Beyin fırtınası, Grup Çalışması, Gösterim |
8 | Ara Sınav | |
9 | Egzersiz Fizyolojisi ve Spor | Anlatım, Gösterim, Tartışma, Beyin fırtınası |
10 | Spor Psikolojisi (Temel Başlıklar) | Anlatım, Tartışma, Gösterim, Beyin fırtınası |
11 | Spor Pedagojisi (Temel Başlıklar) | Anlatım, Tartışma, Gösterim, Beyin fırtınası |
12 | Tartışma Grupları | Tartışma, Beyin fırtınası, Grup Çalışması, Gösterim |
13 | Spor Fizyolojisi ve Mekaniği: (Temel Başlıklar Giriş) | Anlatım, Gösterim, Tartışma, Beyin fırtınası |
14 | Antrenman ve Hareket/Beslenme (Temel Başlıklar) | Anlatım, Gösterim, Tartışma, Beyin fırtınası |
15 | Tartışma Grupları | Tartışma, Beyin fırtınası, Grup Çalışması, Gösterim, |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | "Spor Bilimlerine Giriş" Editör Doç. Dr. Hayri Ertan T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2509 Açık öğretim Fakültesi Yayını No: 1480 | |
2 | "Spor Bilimlerine Giriş"Editör: Nevzat Mirzeoğlu. Spor Yayınevi ve Kitapevi 2017. Geliştirilmiş 2. Baskı | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Haftalık ders notları ve sunumlar, her hafta başında öğrencilere üniversitenin çevrimiçi öğrenme platformu üzerinden sunulacaktır. Tartışma gruplarına katılım için gerekli olan materyaller ve kaynaklar da burada bulunacaktır. Ara sınav ve final sınavına hazırlık için ek çalışma kılavuzları ve örnek sınav soruları sağlanacaktır. Öğrencilerin derinlemesine öğrenme ve araştırma yapabilmesi için önerilen videolar ve çevrimiçi makaleler paylaşılacaktır. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 5 | 2 | 10 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 10 | 1 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 15 | 1 | 15 |
Sözlü Sınav | 5 | 1 | 5 |
Kısa Sınav (Quiz) | 3 | 2 | 6 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 15 | 1 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 157 |