|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İSLAM TARİHİ VE SANATLARI(TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | İDRİS SÖYLEMEZ (idrissoylemez@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İDRİS SÖYLEMEZ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu ders, Vahyin Geldiği ilk dönemde vahyin tesiri ile şekillenmeye başlayan dönem hakkında Tevhid ilkesi bağlamında çevredeki diğer medeniyetlerin sanat anlayışlarından farklılıkların tanıtımını amaçlar. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Erken dönem eserini tanıtabilir. |
PÇ-1 İslam tarihi ve sanatları alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 İslam tarihi ve sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-4 İslam tarihi ve sanatları alanı ile ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Erken dönem mimari eserlerin özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-1 İslam tarihi ve sanatları alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 İslam tarihi ve sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-4 İslam tarihi ve sanatları alanı ile ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Ka'be ve Mescid-i Nebi arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları belirleyebilir. |
PÇ-1 İslam tarihi ve sanatları alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 İslam tarihi ve sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-4 İslam tarihi ve sanatları alanı ile ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders, Hz. Peygamber döneminden başlayarak sanat nedir. sanatın gelişim evreleri, ilk mekanlar. Dört Halife Dönemi ve sanat eserleri ve Çevresel etkileşim konularını içerir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Sanat Nedir? | 1. DÜZ ANLATIM (TAKRİR) YÖNTEMİ • 2. PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ • 3. TARTIŞMA YÖNTEMİ • |
| 2 | İslam Dinin Sanata bakışı, Ayetler ve hadisler bağlamında | 1. DÜZ ANLATIM (TAKRİR) YÖNTEMİ • 2. PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ • 3. TARTIŞMA YÖNTEMİ • |
| 3 | Hz. Muhammed öncesi Arap toplumunda sanat. | 1. DÜZ ANLATIM (TAKRİR) YÖNTEMİ • 2. PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ • 3. TARTIŞMA YÖNTEMİ • |
| 4 | Dini Yapılar | 1. DÜZ ANLATIM (TAKRİR) YÖNTEMİ • 2. PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ • 3. TARTIŞMA YÖNTEMİ • |
| 5 | El Sanatları. | 1. DÜZ ANLATIM (TAKRİR) YÖNTEMİ • 2. PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ • 3. TARTIŞMA YÖNTEMİ • |
| 6 | Hz. Muhammed Dönemi Dini Yapılar | 1. DÜZ ANLATIM (TAKRİR) YÖNTEMİ • 2. PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ • 3. TARTIŞMA YÖNTEMİ • |
| 7 | Sivil Mimari | 1. DÜZ ANLATIM (TAKRİR) YÖNTEMİ • 2. PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ • 3. TARTIŞMA YÖNTEMİ • |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | El sanatları | 1. DÜZ ANLATIM (TAKRİR) YÖNTEMİ • 2. PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ • 3. TARTIŞMA YÖNTEMİ • |
| 10 | Dini Mimari | 1. DÜZ ANLATIM (TAKRİR) YÖNTEMİ • 2. PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ • 3. TARTIŞMA YÖNTEMİ • |
| 11 | Ka'be | 1. DÜZ ANLATIM (TAKRİR) YÖNTEMİ • 2. PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ • 3. TARTIŞMA YÖNTEMİ • |
| 12 | Küba Mescidi | 1. DÜZ ANLATIM (TAKRİR) YÖNTEMİ • 2. PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ • 3. TARTIŞMA YÖNTEMİ • |
| 13 | Mescid-i Nebevî | 1. DÜZ ANLATIM (TAKRİR) YÖNTEMİ • 2. PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ • 3. TARTIŞMA YÖNTEMİ • |
| 14 | Yahudi Arap Mimari Etkileşimi | 1. DÜZ ANLATIM (TAKRİR) YÖNTEMİ • 2. PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ • 3. TARTIŞMA YÖNTEMİ • |
| 15 | El sanatları | 1. DÜZ ANLATIM (TAKRİR) YÖNTEMİ • 2. PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ • 3. TARTIŞMA YÖNTEMİ • |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Graber,O.(2022). Erken Dönem İslam Sanatı 650-1100 (İslam Sanatı Çalışmalarının İnşası I), İstanbul:Albaraka Yayınları. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitabı, Slayt, Görseller, Malzeme Örnekleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | %40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 1 | %60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 6 | 6 | 36 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 6 | 30 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 7 | 35 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 6 | 36 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 181 | ||