Kodu: İTS504 |
Adı: TÜRK-İSLAM TARİHİ II |
Teorik+Uygulama: 3+0 |
AKTS: 6 |
|
Sınıf/Yarıyıl |
1 / Bahar |
Ders Düzeyi |
Yükseklisans |
Ders Türü |
Seçmeli |
Bölümü |
İSLAM TARİHİ VE SANATLARI(TEZLİ YÜKSEK LİSANS) |
Ön Koşul Dersleri |
Yok |
Öğretim Sistemi |
Örgün |
Ders Süresi |
14 Hafta |
Öğretim Elemanı |
KADİR ERBİL (kadirerbil@nevsehir.edu.tr) |
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KADİR ERBİL, ŞEFAETTİN SEVERCAN, |
Öğretim Dili |
Türkçe |
Sınıf Dışı Uygulama/Staj |
Yok |
Dersin Amacı |
Bu ders, Türk İslam tarihi dersinin amacı, Türklerin İslamiyet ile tanışmaları ve bu süreçteki toplumsal, kültürel, siyasi ve ekonomik değişimlerini incelemeyi amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Türk İslam tarihinin önemli olayları, kişilikleri ve dönemleri hakkında kapsamlı bilgi edinir. |
PÇ-6 İslam tarihi ve sanatları alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Tarihsel olayları ve süreçleri analiz etme ve bunların günümüzle olan bağlantılarını değerlendirme yeteneği kazanır. |
PÇ-2 İslam tarihi ve sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Türk İslam tarihininde meydana gelen olayları analiz eder. |
PÇ-5 İslam tarihi ve sanatları alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-8 İslam tarihi ve sanatları alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Bu ders, öğrencilerin Türk-İslam dünyasının tarihi gelişimini, bu sürecin kültürel, sosyal, ekonomik ve siyasi boyutlarını anlamayı içerir. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Osmanlı Devleti'nin Kuruluşu ve İlk dönem Osman Gazi'nin Rolü: Osmanlı Beyliği’nin kuruluşu ve ilk fetihler |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
2 |
Bursa’nın Fethi: Osmanlı Devleti’nin başkentinin Bursa’ya taşınması |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
3 |
Fetret Devri: Yıldırım Bayezid'in esareti sonrası yaşanan taht kavgaları |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
4 |
Fatih Sultan Mehmet: İstanbul’un fethi ve Osmanlı İmparatorluğu'nun kurulması |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
5 |
Kanuni Sultan Süleyman: En geniş sınırlara ulaşma ve kültürel gelişmeler |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
6 |
Duraklama Nedenleri: İç ve dış sebepler |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
7 |
Gerileme Dönemi: Askeri yenilgiler ve toprak kayıpları |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Lale Devri: Kültürel ve sosyal yenilikler |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
10 |
Tanzimat Dönemi: Tanzimat Fermanı ve Islahat Fermanı |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
11 |
II. Meşrutiyet: Meşrutiyetin ilanı ve anayasal gelişmeler |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
12 |
I. Dünya Savaşı: Osmanlı Devleti'nin savaşa girişi ve sonuçları |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
13 |
Mondros Mütarekesi: Teslimiyet ve işgal yılları |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
14 |
Saltanatın kaldırılması: Osmanlı Devleti’nin sona ermesi ve Cumhuriyet’in ilanı |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
15 |
Merkezi Yönetim: Padişah, divan, sadrazam ve vezirlerin rolü |
Anlatma Yöntemi
Soru Cevap
Tartışma Yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
İlk Türk-İslam Devletleri Tarihi, Halil İbrahim Gökbörü |
2 |
Türk islam Devletleri Tarihi, Osman Çetin |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Bilgisayar
Projeksiyon |