Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İTS513 - İSLAM TARİHİ VE SANATLARI(TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: İTS513 Adı: TÜRK İSLAM EDEBİYATINDA METİNLER Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İSLAM TARİHİ VE SANATLARI(TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı İDRİS SÖYLEMEZ (idrissoylemez@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
İDRİS SÖYLEMEZ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu ders, Türk-İslam edebiyatı kapsamında üretilen edebi metinleri tanıtmayı ve incelemeyi amaçlar.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Türk-İslam edebiyatı sahasında yazılmış bir metni rahatlıkla okuyup analiz edebilir. PÇ-4 İslam tarihi ve sanatları alanı ile ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-7 İslam tarihi ve sanatları alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÇ-8 İslam tarihi ve sanatları alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Farklı Yazı stilleriyle yazılmış metinleri okuyabilir. PÇ-4 İslam tarihi ve sanatları alanı ile ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-7 İslam tarihi ve sanatları alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÇ-8 İslam tarihi ve sanatları alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Metinlerin kelime türlerini ve kafiye sistemini açıklayabilir. PÇ-4 İslam tarihi ve sanatları alanı ile ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-7 İslam tarihi ve sanatları alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÇ-8 İslam tarihi ve sanatları alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, İslamiyet etkisinde gelişen Türk Edebiyatını ve bu edebiyatta oluşturulan edebi metin örneklerini içerir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Klasik edebiyatın ilk metinleri 1. Düz anlatım (takrir) yöntemi • 2. Problem çözme yöntemi • 3. Tartışma yöntemi •
2 13. yy. metinlerinden örnekler 1. Düz anlatım (takrir) yöntemi • 2. Problem çözme yöntemi • 3. Tartışma yöntemi •
3 14. yy. metinlerinden örnekler 1. Düz anlatım (takrir) yöntemi • 2. Problem çözme yöntemi • 3. Tartışma yöntemi •
4 15. yy.dini metinlerinden örnekler 1. Düz anlatım (takrir) yöntemi • 2. Problem çözme yöntemi • 3. Tartışma yöntemi •
5 15. yy.ahlakimetinlerinden örnekler r 1. Düz anlatım (takrir) yöntemi • 2. Problem çözme yöntemi • 3. Tartışma yöntemi •
6 16. yy. dini metinlerinden örnekler 1. Düz anlatım (takrir) yöntemi • 2. Problem çözme yöntemi • 3. Tartışma yöntemi •
7 16. yy. ahlaki metinlerinden örnekler 1. Düz anlatım (takrir) yöntemi • 2. Problem çözme yöntemi • 3. Tartışma yöntemi •
8 Ara Sınav
9 17. yy. dini metinlerinden örnekler 1. Düz anlatım (takrir) yöntemi • 2. Problem çözme yöntemi • 3. Tartışma yöntemi •
10 17. yy. ahlaki metinlerinden örnekler 1. Düz anlatım (takrir) yöntemi • 2. Problem çözme yöntemi • 3. Tartışma yöntemi •
11 18. yy. dini metinlerinden örnekler 1. Düz anlatım (takrir) yöntemi • 2. Problem çözme yöntemi • 3. Tartışma yöntemi •
12 18. yy. ahlaki metinlerinden örnekler 1. Düz anlatım (takrir) yöntemi • 2. Problem çözme yöntemi • 3. Tartışma yöntemi •
13 19. yy. Dini ve Ahlaki metinlerinden örnekler 1. Düz anlatım (takrir) yöntemi • 2. Problem çözme yöntemi • 3. Tartışma yöntemi •
14 Mensur dini metinler Mensur ahlaki metinle 1. Düz anlatım (takrir) yöntemi • 2. Problem çözme yöntemi • 3. Tartışma yöntemi •
15 XX- XXI. yy. metinlerinden örnekler. 1. Düz anlatım (takrir) yöntemi • 2. Problem çözme yöntemi • 3. Tartışma yöntemi •
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Yücer, H. M.(2020). İlahiyat Fakülteleri için Osmanlı Türkçesi İle Dini Metinler, İstanbul: Kesit Yayınları.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı, Slayt, Görseller, Metinler

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 %40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 1 %60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 9 36
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 9 36
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 8 32
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 8 32
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180