Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT 142 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)

Kodu: ANT 142 Adı: KİNESİYOLOJİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; kinesiyoji terimini kavratmak, anatomik kavramlar ve terimleri, anatomik bölgeleri, kemik sistemini, eklemlerin sınıflandırılmasını öğretmektir. Kasların yapısını, iskelet kaslarının isimlerini, kassal analizleri ve sportif hareketlere ilişkin bilgileri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Kinesiyoloji terimini kavrar. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-4 Farklı yaş gruplarında yapılan yayınları ve güncel çalışmaları izleme, yorumlama, değerlendirme, analiz yapma ve uygulama bilgisine sahiptir.
PÇ-10 Farklı spor dallarındaki meslektaşlarının antrenörlük uygulaması ile ilgili görüşlerini dikkate alır.
PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÇ-29 Antrenman programını değerlendirme ve geliştirme sürecinde gereken verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik ve yasal çerçeveyi benimser.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Kısa Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Hareket sistemini (kas ve iskelet) kavrar. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir.
PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar.
PÇ-28 Sportif değerlendirme ve antrenman sürecinde ekip anlayışına sahiptir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-3 Anatomik terimleri ve bölgeleri açıklar. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir.
PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÇ-13 Antrenör yetenek seçimi, yönlendirme ve geliştirmede ve sporda modelleme yapma, geliştirme ve takip etmeyi planlar.
PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-4 Kemik bilimine ilişkin genel bilgileri açıklar. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir.
PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar.
PÇ-29 Antrenman programını değerlendirme ve geliştirme sürecinde gereken verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik ve yasal çerçeveyi benimser.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Laboratuvar Sınavı
Performans Ödevi
DÖÇ-5 Eklem sınıflandırılmasını yorumlar. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir.
PÇ-11 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili farklı yaş grupları, cinsiyet ve antrenman düzeylerindeki sporcuların antrenman süreçlerinde karşılaştığı problemleri inceleme ve araştırma konusu yapar.
PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Kısa Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-6 Hareket oluşumunda kasların görevlerini bilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir.
PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar.
PÇ-28 Sportif değerlendirme ve antrenman sürecinde ekip anlayışına sahiptir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-7 Temel kuvvet alıştırmaları ile kullanılan kasların ilişkisini kurar. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir.
PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar.
PÇ-29 Antrenman programını değerlendirme ve geliştirme sürecinde gereken verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik ve yasal çerçeveyi benimser.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, anatomik kavramlar ve terimlerin tanımlanması, iskelet ve eklem sistemlerinin incelenmesi, kas bilimi, kasların görevleri, kasların hareket oluşumundaki rolleri ve postür kavramı gibi konuları kapsar. Ayrıca, motor hareketlerin kinesiolojik analizleri ve temel kuvvet egzersizlerinin kassal analiz örnekleri de dersin içeriğinde yer almaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kinesiyolojiye Giriş Tanımı Anlatım, Beyin Fırtınası
2 Kemik ve Eklem Sistemleri Anlatım, Gösterim
3 Kemik Gelişimi ve İskeletin Bölümleri Anlatım, Gösterim
4 Eklemlerin Sınıflandırılması ve Eklem Tipleri Anlatım, Gösterim, Uygulama
5 Kemik Gelişimi ve İskeletin Bölümleri Anlatım, Gösterim, Uygulama
6 İskelet Sisteminin Detaylı İncelenmesi Anlatım, Gösterim, Uygulama
7 Kas Bilimi Genel Bilgiler, Kasların Görevleri ve Çeşitleri Anlatım, Gösterim
8 Ara Sınav
9 Kuvvetin Oluşma Mekanizmaları, Hareket Oluşumunda Kasların Görevleri Anlatım, Gösterim
10 Vücut İskelet Kasları, Üst Ekstremite Kasları Anlatım, Gösterim, Uygulama
11 Vücut İskelet Kasları, Üst Ekstremite Kasları Anlatım, Gösterim, Uygulama
12 Vücut İskelet Kasları, Alt Ekstremite Kasları Anlatım, Gösterim, Uygulama
13 Vücut İskelet Kasları, Alt Ekstremite Kasları Anlatım, Gösterim, Uygulama
14 Postür Kavramı Anlatım, Gösterim, Uygulama
15 Motor Hareketlerin Kineziyolojik Analizi, Temel Kuvvet Egzersizlerinin Kassal Analiz Örnekleri Anlatım, Gösterim, Uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Whiting W.C., Rugg S. (2006); Anatomy, Human Kinetics, USA.
2 Oğuz Kanbir, (2007); İnsan Anatomisi, Bursa.
3 J. Weineck, (2011); Spor Anatomisi. Ankara.
4 Behnke R.S. (2006); Kinetic Anatomy, Human Kinetics, USA.
5 Calais-Germain B. (2007); Anatomy of Movement, Eastland Press, Seattle.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Sunumlar (PowerPoint) Ders notları (PDF) Video dersler Çalışma kılavuzları

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 10 1 10
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 10 1 10
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 5 1 5
Kısa Sınav (Quiz) 2 2 4
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 15 1 15
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 20 1 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 136