Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / TDL 102 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)

Kodu: TDL 102 Adı: TÜRK DİLİ II Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Ana dilinin yapı ve işleyiş özelliklerini gereğince kavrayabilmesi, dil-düşünce bağlantısı açısından yazılı ve sözlü anlatım vasıtası olarak Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneğini kazanmasıdır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Akademik yazının temel prensiplerini öğrenir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-6 Antrenör ile ilgili bilimsel araştırmaları planlama, yürütme, raporlama, sunma ve geliştirme sürecinde bilgiye ulaşma, araştırma-kurgulama ve bununla ilgili istatistiksel kavramları etik kuralları çerçevesinde tanımlar.
PÇ-24 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programlarını ve uygulamalarını aktif şekilde kullanır.
PÇ-25 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kurum ve kuruluşlarca düzenlenen ulusal ve uluslararası hizmet içi eğitim, kurs, çalıştay, seminer, toplantı ve kongrelere katılarak mesleki bilgi ve becerilerini yaşam boyu öğrenme süreci içinde geliştirir.
PÇ-31 Antrenörlük mesleği ile ilgili bilimsel araştırmaları planlama, yürütme ve uygulama sürecinde eleştirel bakış̧ açısına sahiptir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-2 Akademik metinlerde tanım, kavram ve terimlerin nasıl kullanılacağını kavrar. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-6 Antrenör ile ilgili bilimsel araştırmaları planlama, yürütme, raporlama, sunma ve geliştirme sürecinde bilgiye ulaşma, araştırma-kurgulama ve bununla ilgili istatistiksel kavramları etik kuralları çerçevesinde tanımlar.
PÇ-11 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili farklı yaş grupları, cinsiyet ve antrenman düzeylerindeki sporcuların antrenman süreçlerinde karşılaştığı problemleri inceleme ve araştırma konusu yapar.
PÇ-24 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programlarını ve uygulamalarını aktif şekilde kullanır.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-3 Nesnel ve öznel anlatım tekniklerini öğrenir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-24 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programlarını ve uygulamalarını aktif şekilde kullanır.
PÇ-31 Antrenörlük mesleği ile ilgili bilimsel araştırmaları planlama, yürütme ve uygulama sürecinde eleştirel bakış̧ açısına sahiptir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-4 Akademik metin türlerini ve bu metinlerin yapısını tanır. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-25 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kurum ve kuruluşlarca düzenlenen ulusal ve uluslararası hizmet içi eğitim, kurs, çalıştay, seminer, toplantı ve kongrelere katılarak mesleki bilgi ve becerilerini yaşam boyu öğrenme süreci içinde geliştirir.
PÇ-31 Antrenörlük mesleği ile ilgili bilimsel araştırmaları planlama, yürütme ve uygulama sürecinde eleştirel bakış̧ açısına sahiptir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-5 Bilimsel rapor ve makalelerin biçimsel özelliklerini kavrar. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-24 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programlarını ve uygulamalarını aktif şekilde kullanır.
PÇ-31 Antrenörlük mesleği ile ilgili bilimsel araştırmaları planlama, yürütme ve uygulama sürecinde eleştirel bakış̧ açısına sahiptir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-6 Rapor yazmanın basamaklarını ve uygulamalarını öğrenir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-6 Antrenör ile ilgili bilimsel araştırmaları planlama, yürütme, raporlama, sunma ve geliştirme sürecinde bilgiye ulaşma, araştırma-kurgulama ve bununla ilgili istatistiksel kavramları etik kuralları çerçevesinde tanımlar.
PÇ-11 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili farklı yaş grupları, cinsiyet ve antrenman düzeylerindeki sporcuların antrenman süreçlerinde karşılaştığı problemleri inceleme ve araştırma konusu yapar.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-7 Akademik metin yazımında etik ilkeleri kavrar ve uygular. PÇ-29 Antrenman programını değerlendirme ve geliştirme sürecinde gereken verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik ve yasal çerçeveyi benimser.
PÇ-30 Tutum ve davranışlarının yanında, kültürel yeterlilikleri ile de topluma örnek olur, demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
PÇ-31 Antrenörlük mesleği ile ilgili bilimsel araştırmaları planlama, yürütme ve uygulama sürecinde eleştirel bakış̧ açısına sahiptir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Sözlü anlatım, Yazılı Anlatım (Kompozisyon) a) Kompozisyon yazmada uyulması gereken hususlar, b) Anlatım türleri, c) Anlatım bozuklukları, Mektup, ilân, reklam, özgeçmiş, Makale, deneme, eleştiri, fıkra, Hatıra, gezi yazısı, biyografi, otobiyografi, Röportaj, hikaye, roman, tiyatro, masal Rapor, tutanak Yazı türleriyle ilgili uygulamalar Konuşma Sanatı Ve Konuşma Türleri: a)Başarılı bir konuşma için yapılması gerekenler b)Konuşma türleri (uygulama) Bilimsel araştırma nasıl yapılır? (Konuyu seçme, sınırlandırma, kaynak bulma ve yazma Metin inceleme ve seçme yazılar
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanışma, Giriş: Genel Bilgi, Amaç, Yöntem, Kaynaklar, Kurallar, Sınavlar Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi
2 Akademik Yazının Temelleri ve Yapısı Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi
3 Akademik Yazılarda Tanım ve Kavramların Kullanımı Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi
4 Nesnel ve Öznel Anlatım Teknikleri Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi
5 Akademik Metin Türleri: Makale, Rapor, Bilimsel Özet Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi
6 İddia ve Önerme Yazma Teknikleri Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi
7 Bilimsel Rapor ve Makalelerin Biçimsel Özellikleri Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi
8 Ara Sınav
9 Rapor Yazma Basamakları ve Uygulamaları Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi
10 Açıklama ve Tartışma Metinleri Yazma Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi
11 Metinlerarası İlişki Kurma ve Kaynak Gösterme Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi
12 Başlık Yazma, Özetleme ve Anahtar Kelime Kullanımı Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi
13 Bilimsel Yazılarda Etik İlkeler Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi
14 Akademik Metin Yazma Uygulamaları Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi
15 Genel Değerlendirme ve Kapanış Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 4 12
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 2 2
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 1 2
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 1 5
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 10 1 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 61