|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | FELSEFE VE DİNİ BİLİMLER(TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | İLYAS PÜR (ilyaspur@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İLYAS PÜR, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu ders ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlara, eğitimde kullanılan ölçme araçlarına ve ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemlere yönelik bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlar. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | maneviyatı açıklayabilir |
PÇ-5 Alanında kazandığı bilgileri, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirir. PÇ-6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir projeyi bağımsız olarak gerçekleştirir. PÇ-8 Alanıyla ilgili sorunların çözümünde liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve takım çalışmalarını uzmanlık düzeyinde düzenler. PÇ-9 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir perspektifle analiz eder. PÇ-10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek, alan içi ve dışı gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | maneviyat gelişimine önem verir |
PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayanarak, ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir projeyi bağımsız olarak gerçekleştirir. PÇ-10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek, alan içi ve dışı gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. PÇ-11 Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar PÇ-13 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri savunur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | maneviyatı içselleştirir |
PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayanarak, ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-5 Alanında kazandığı bilgileri, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirir. PÇ-9 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir perspektifle analiz eder. PÇ-10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek, alan içi ve dışı gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. PÇ-11 Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması gereken nitelikler, ölçme araçları ve ölçme sonuçları üzerinde yapılan istatistiksel işlemler. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Ergenlik Döneminde Manevi Danışmanlık ve Rehberlik Amacı Konusu ve Önemi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 2 | Gereksinimli Anne Babalar İçin Manevi Danışmanlık Uygulamalarının Metotları | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 3 | Yaşlılara Yönelik Manevi Danışmanlık Hizmetlerinin Problemleri ve Çözüm Yolları | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 4 | Yaş Sürecinde Manevi Danışmanlık ve Belli Kategorilerde Sınıflandırılması | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 5 | Cinsel Sorunlarda Manevi Danışmanlık ve Çözüm Odaklı Yaklaşım | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 6 | İlkokul Çocuklarında Manevi Danışmanlık Hizmetlerinin Yürütülmesinde Öğretmenlerin Bilgilendirilmesi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 7 | Engelli Bireylerde Manevi Danışmanlık ve Dikkat Edilecek Hususlar | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Transpersonel Psikoloji Tanımı, Amacı ve Önemi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 10 | Manevi Danışmanlık ve Rehberliğin Önemi ve Güncel Sorunlara Yaklaşımı | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 11 | Logoterapinin Kapsamı, Önemi, Amacı ve Uygulanışı | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 12 | Manevi Danışmanlık Uzmanının Görevleri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 13 | Manevi Danışmanlıkta Madde Bağımlılığı ve Çözüm Yolları | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 14 | Depresyon ve Manevi Danışmanlık Depresyonun Tanımı, Çeşitleri ve Manevi Yaklaşımda Kullanımının Bireysel Çözüm Yolları | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 15 | Manevi Danışmanlıkta Rehabilitasyonun Ergen Gelişimi Üzerindeki İyileştirici Etkisi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Koç, M.; Ayten , A. (2018) .Manevi Danışmanlık ve Rehberlik.istanbul: Dem Yayınları | |
| 2 | Ayten A. ve Düzgüner S. (2015) , Manevi Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri Temel Bilgiler KlavuzuAnkara: TDV Yayınları. | |
| 3 | Ekşi, A. (1982). Gençlerimiz ve Sorunları, İstanbul | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| bilgisayar ve yansıtma cihazı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 4 | 40 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||