|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | FELSEFE VE DİNİ BİLİMLER(TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | İLYAS PÜR (ilyaspur@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İLYAS PÜR, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlara, eğitimde kullanılan ölçme araçlarına ve ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemlere yönelik bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlar. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Ruh Sağlığı Din İlişkisini kavrar. |
PÇ-4 Alanla ilgili araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinir. PÇ-5 Alanında kazandığı bilgileri, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirir. PÇ-9 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir perspektifle analiz eder. PÇ-11 Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar PÇ-13 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri savunur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Ruh Sağlığı İbadet İlişkisini Anlayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayanarak, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık seviyesinde genişletir. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayanarak, ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir projeyi bağımsız olarak gerçekleştirir. PÇ-9 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir perspektifle analiz eder. PÇ-11 Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | İman ve Ruh Sağlığı Arasındaki İlişkilerin Farkına Varabilir. |
PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayanarak, ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-4 Alanla ilgili araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinir. PÇ-6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir projeyi bağımsız olarak gerçekleştirir. PÇ-8 Alanıyla ilgili sorunların çözümünde liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve takım çalışmalarını uzmanlık düzeyinde düzenler. PÇ-9 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir perspektifle analiz eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 |
PÇ-2 Alanının ilgili olduğu disiplinler arası etkileşimi anlar ve farklı disiplinlerle işbirliği yaparak ortak projeler gerçekleştirir. PÇ-4 Alanla ilgili araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinir. PÇ-6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir projeyi bağımsız olarak gerçekleştirir. PÇ-8 Alanıyla ilgili sorunların çözümünde liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve takım çalışmalarını uzmanlık düzeyinde düzenler. |
Yazılı Sınav |
|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması gereken nitelikler, ölçme araçları ve ölçme sonuçları üzerinde yapılan istatistiksel işlemler dersin içeriğini oluşturmaktadır | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Din ve Ruh Sağlığı Arasındaki İlişkilerin Genel Olarak Kavranılması | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 2 | Din ve Dindarlığa Yaklaşımlar Dinin ve Dindarlığın Tanımı ve Boyutları | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 3 | Dindarlık ve Kaygı Kavramları Arasındaki İlişkilere Genel Bir Bakış | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 4 | Dindarlık ve Mutluluk Arasındaki İlişkide Mutluluğun Pozitif Fonksiyonu | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 5 | Dindarlık ve Öz Saygı Kavramları Üzerinde Ergen Model | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 6 | Dindarlık ve Stresin Tanımlanması ve Bu kavramların Birey Üzerinde Psikolojik Etkileri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 7 | Dindarlık ve intihar kavramları arasındaki ilişkide Dindarlığın İntihar Davranışına Olumlu ve Olumsuz Etkileri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Ruh Sağlığı ve Din Ruh Sağlığının Birey Üzerinde Negatif ve Pozitif Etkileri | Anlatma yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 10 | Umutsuzluk ve Din dinin umutsuzluk Üzerinde Pozitif Yansımaları | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 11 | Evlilik ve Dindarlık Evlilik Uyumunun Ruh Sağlığı Üzerindeki Etkisi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 12 | Ahlak ve Din. Ahlak ve din kavramlarının Tanımlanması, Amacı ve Önemi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 13 | Dindarlığın Derinlemesine İncelenmesinin Bireyin Ruh Sağlığı Açısından Ele Alınması | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 14 | Alkol ve Madde Bağımlılığı ve Din Alkol ve Madde Bağımlılığının Örneklerle Açıklanması ve Bunda Dinin Aracı Rolü | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 15 | Gelişim Döneminde Dinin konumu etki ve sonuçlarının İncelenmesi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Yapıcı Asım, (2013) Ruh Sağlığı ve Din. Adana : Karahan Yayınevi | |
| 2 | Hökelekli, H. (2015) Gençlik Din ve Değerler Psikolojisi, İstanbul: Dem Yayınları | |
| 3 | Fromm, E. (1993). Psikanaliz ve Din (Çev. A. Arıtan), İstanbul: Arıtan Yayınları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| bilgisayar, akıllı tahta, projeksiyon cihazı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 12 | 48 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 9 | 54 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||