|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | FELSEFE VE DİNİ BİLİMLER(TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | İLYAS PÜR (ilyaspur@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İLYAS PÜR, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| bu ders ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlara, eğitimde kullanılan ölçme araçlarına ve ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemlere yönelik bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlar. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Gençlik ve Din Arasındaki İlişkiyi kavrar. |
PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayanarak, ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-7 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-9 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir perspektifle analiz eder. PÇ-10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek, alan içi ve dışı gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. PÇ-13 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri savunur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Değerler ve Din Arasındaki İlişkiyi kavrar |
PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayanarak, ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir projeyi bağımsız olarak gerçekleştirir. PÇ-8 Alanıyla ilgili sorunların çözümünde liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve takım çalışmalarını uzmanlık düzeyinde düzenler. PÇ-9 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir perspektifle analiz eder. PÇ-13 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri savunur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Değerin ve Dinin Önemi Üzerinde Durur |
PÇ-2 Alanının ilgili olduğu disiplinler arası etkileşimi anlar ve farklı disiplinlerle işbirliği yaparak ortak projeler gerçekleştirir. PÇ-5 Alanında kazandığı bilgileri, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirir. PÇ-8 Alanıyla ilgili sorunların çözümünde liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve takım çalışmalarını uzmanlık düzeyinde düzenler. PÇ-10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek, alan içi ve dışı gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. PÇ-12 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları ve bilişim iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması gereken nitelikler, ölçme araçları ve ölçme sonuçları üzerinde yapılan istatistiksel işlemler. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Değerin Oluşumu ve Gelişimi Değerlerin Gençlerdeki Yeri ve Önemi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 2 | İnsani Değerler İnsani Değerlerin Ergenlikte Oluşumu | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 3 | Toplumsal Değerler Toplumsal Değerlerin Hayata Yansıması | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 4 | Ahlaki Değerler Ahlaki Değerlerin Ergenlik Dönemindeki Görüntüleri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 5 | Dini Değerler Dini Değerlerin Bireysel ve Toplumsal Önemi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 6 | Ailevi Değerler Ebeveynlerin Hak ve Sorumluluklarının Psikolojik Açıdan İncelenmesi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 7 | Mutluluk ve Değer Maneviyatın Mutluluk Üzerindeki Etkisi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Erdemlerin Önemi Erdem ve Fazilet kavramlarının Açıklanması | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 10 | Gençlik ve Din Ergenlikte Hayatın Anlam ve Fonksiyonları | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 11 | İbadetler ve Ruh Sağlığı İbadetlerin Psikoterapik Fonksiyonları | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 12 | Gençlik Döneminde Kimlik ve Din Gençlikte Kimliğin Oluşum Süreci | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 13 | Ergenlik Döneminde Din Eğitiminin Psikolojik Fonksiyonları | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 14 | Ergenlerde Ahlaki Yargılama Bireysel Değer Yargılarının Ergenlikteki Gelişimi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 15 | Değerler Psikolojisinin Önemi Amacı ve Yönteminin Açıklanması | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ekşi, A. (1982). Gençlerimiz ve Sorunları, İstanbul | |
| 2 | Hökelekli, H. (2015) Gençlik Din ve Değerler Psikolojisi, İstanbul: Dem Yayınları | |
| 3 | Yörükoğlu, A. (2023) Gençlik Çağı, Ruh Sağlığı ve Ruhsal Sorunlar. İstanbul: İnkılap Kitabevi | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| bilgisayar ve yansıtma cihazları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 4 | 40 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||