|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | FELSEFE VE DİNİ BİLİMLER(TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | METİN DOĞAN (metindogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| öğrencinin, küreselleşmenin ve küreselleşme olgusunun unsurlarını, küreselleşme bakış açılarını, din ve küreselleşmenin karşılıklı etkileşimlerini, küreselleşen dünyaya dinin sağlayabileceği katkı alanlarını, dinlerin küreselleşmesi ve küreselleşme göstergesi olarak dinin yeni görünümlerini anlamasını sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | küreselleşme ve küreselleşme olgusunun unsurları hakkında bilgi verebilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayanarak, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık seviyesinde genişletir. PÇ-4 Alanla ilgili araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinir. PÇ-13 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri savunur. PÇ-15 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde anlar ve ikinci kişilere uygun normlara göre aktarır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | küreselleşme ve din ilişkisi üzerine geliştirilen kuramsal yaklaşımları açıklayabilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayanarak, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık seviyesinde genişletir. PÇ-5 Alanında kazandığı bilgileri, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirir. PÇ-7 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-13 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri savunur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | küreselleşmenin dinler ile olan ilişkisini açıklayabilir |
PÇ-4 Alanla ilgili araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinir. PÇ-6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir projeyi bağımsız olarak gerçekleştirir. PÇ-8 Alanıyla ilgili sorunların çözümünde liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve takım çalışmalarını uzmanlık düzeyinde düzenler. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | küreselleşme çerçevesinde ulus devlet ve din hakkında bilgi verebilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayanarak, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık seviyesinde genişletir. PÇ-4 Alanla ilgili araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinir. PÇ-5 Alanında kazandığı bilgileri, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirir. PÇ-6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir projeyi bağımsız olarak gerçekleştirir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Ders, küreselleşme nedir, küreselleşme olgusunun unsurları nelerdir? küreselleşme bakış açıları, din ve küreselleşmenin karşılıklı etkileşimleri, küreselleşen dünyaya dinin sağlayabileceği katkı alanları, dinlerin küreselleşmesi ve küreselleşme göstergesi olarak din konularından oluşmaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | küreselleşme olgusunun din sosyolojisi açısından tanımlanması | tartışma yöntemi, anlatma yöntemi |
| 2 | küreselleşme olgusunun unsurlarının değerlendirilmesi | tartışma yöntemi, planlı grup çalışması |
| 3 | küreselleşmeyle birlikte ortaya çıkan küreselleşme bakış açıları | anlatma yöntemi, planlı grup çalışması |
| 4 | din ve küreselleşmenin farklı toplum tiplerine göre karşılıklı etkileşimleri | tartışma yöntemi, anlatma yöntemi |
| 5 | küreselleşen dünyaya dinin sağlayabileceği katkı alanları | tartışma yöntemi, planlı grup çalışması |
| 6 | dinlerin küreselleşmesinin din sosyolojisi açısından değerlendirilmesi | anlatma yöntemi, planlı grup çalışması |
| 7 | küreselleşen ailenin din sosyolojisi açısından değerlendirilmesi | anlatma yöntemi, planlı grup çalışması |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | küreselleşme ve din ilişkisi üzerine kuramsal yaklaşımlar | tartışma yöntemi, planlı grup çalışması |
| 10 | küreselleşme bağlamında ulus devlet ve din | tartışma yöntemi, anlatma yöntemi |
| 11 | küreselleşme bağlamında son dönem terör olaylarının din ile bağlantılarının ele alınması | tartışma yöntemi, anlatma yöntemi, planlı grup çalışması |
| 12 | küreselleşmenin belirleyicilerinden biri olarak din | anlatma yöntemi, planlı grup çalışması |
| 13 | dini sosyolojik olarak küreselleşen dünyada kimlik edinimleri | anlatma yöntemi, planlı grup çalışması |
| 14 | küreselleşme sürecinin birey ve toplum üzerindeki sosyolojik yansımaları | tartışma yöntemi, planlı grup çalışması |
| 15 | 11 Eylül 2001 olayı ve sonrasındaki gelişmelerin küreselleşme-din ilişkisi bağlamı | tartışma yöntemi, anlatma yöntemi, planlı grup çalışması |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Coştu, Y. (2023). Küreselleşme ve Din, Çanakkale: Paradigma Akademi Yayınları. | |
| 2 | Tekin, M. (2016). Din Sosyolojisi. İstanbul: Rağbet Yayınları. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| bilgisayar, projeksiyon cihazı, akıllı tahta | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 12 | 48 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 9 | 54 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||