|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FELSEFE VE DİNİ BİLİMLER(TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUHAMMET ŞEVKİ AYDIN (msaydin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Din eğitimi biliminin temel kavramları, amaç ve görevleri, gelişim süreci, alt bilim dalları ve diğer bilimlerle ilişkisi konusunda öğrencileri bilgilendirmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Din Eğitimi Bilimi'nin alanını, amacını, konusunu, görevlerini açıklar. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayanarak, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık seviyesinde genişletir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Din Eğitimi Bilimi'nin araştırma metotlarını açıklar. |
PÇ-2 Alanının ilgili olduğu disiplinler arası etkileşimi anlar ve farklı disiplinlerle işbirliği yaparak ortak projeler gerçekleştirir. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayanarak, ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-4 Alanla ilgili araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinir. PÇ-5 Alanında kazandığı bilgileri, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Din Eğitimi Bilimi'ne ilişkin kavramları birbiri ile ilişkili olarak açıklar ve doğru bir şekilde kullanır. |
PÇ-6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir projeyi bağımsız olarak gerçekleştirir. PÇ-7 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-8 Alanıyla ilgili sorunların çözümünde liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve takım çalışmalarını uzmanlık düzeyinde düzenler. PÇ-9 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir perspektifle analiz eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Din Eğitimi Bilimi'nin diğer bilimler arasındaki yerini/onlarla ilişkisini gerekçeleri ile açıklar. |
PÇ-10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek, alan içi ve dışı gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. PÇ-11 Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar PÇ-12 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları ve bilişim iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. PÇ-13 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri savunur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
1- Din Eğitimi Bilimi'nin alanı, amacı, konusu ve görevleri. 2- Din Eğitimi Bilimi'nin araştırma metotları. 3- Din Eğitimi Bilimi'yle ilgili temel kavramlar. 4- Din Eğitimi Bilimi'nin konumuna ilişkin tartışmalar. 5- Din Eğitimi Bilimi'nin doğuşu ve gelişimini (Batıda ve Türkiye’de). 6- Din Eğitimi Bilimi'nin alt bilim dalları. 7- Din Eğitimi Bilimi'nin diline ilişkin tartışmalar. 8- Din Eğitimi Bilimi'nin başlıca problemleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Din eğitiminin tanımı ve önemi. Temel kavramlar: Din, eğitim, din eğitimi. | Tartışma Yöntemi Kitap Analizi, Makale Analizi |
2 | İslam'da din eğitiminin tarihi. Osmanlı ve Cumhuriyet döneminde din eğitimi. | Tartışma Yöntemi Kitap Analizi, Makale Analizi |
3 | Din eğitiminin felsefi temelleri. Eğitimde değerler ve etik. | Tartışma Yöntemi Kitap Analizi, Makale Analizi |
4 | Çocuk ve ergen gelişiminde din eğitimi. İnanç gelişimi teorileri. | Tartışma Yöntemi Kitap Analizi, Makale Analizi |
5 | Toplum ve din ilişkisi. Sosyalizasyon ve din eğitimi. | Tartışma Yöntemi Kitap Analizi, Makale Analizi |
6 | Pedagojik yaklaşımlar ve din eğitimi. Öğrenme teorileri ve din eğitimi. | Tartışma Yöntemi Kitap Analizi, Makale Analizi |
7 | Din eğitiminde kullanılan yöntemler. Etkili öğretim teknikleri | Tartışma Yöntemi Kitap Analizi, Makale Analizi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Din eğitimi programlarının hazırlanması. Hedefler, içerik, öğretim yöntemleri. | Tartışma Yöntemi Kitap Analizi, Makale Analizi |
10 | Din eğitiminde kullanılan materyaller. Teknolojik araçların kullanımı. | Tartışma Yöntemi Kitap Analizi, Makale Analizi |
11 | Ölçme ve değerlendirme teknikleri. | Tartışma Yöntemi Kitap Analizi, Makale Analizi |
12 | Başarı ve süreç değerlendirme. | Tartışma Yöntemi Kitap Analizi, Makale Analizi |
13 | Din eğitimi ve etik ilişkisi. | Tartışma Yöntemi Kitap Analizi, Makale Analizi |
14 | Öğretmenin rolü ve sorumlulukları. | Tartışma Yöntemi Kitap Analizi, Makale Analizi |
15 | Kültürel farklılıklar ve din eğitimi. Kültürel duyarlılık geliştirme. Din Eğitimi ve Toplumsal Problemler Toplumsal problemler ve din eğitimi. Çözüm odaklı yaklaşımlar. | Tartışma Yöntemi Kitap Analizi, Makale Analizi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aydın, Muhammet Şevki. 2019. Din Eğitimi Bilimi. 3. bs. Kayseri: Kimlik. | |
2 | Altaş, N. (2022). Din Eğitimi (1. bs). Nobel Akademik Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, yazı tahtası |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 10 | 14 | 140 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |