Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / FDB 519 - FELSEFE VE DİNİ BİLİMLER(TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: FDB 519 Adı: DİN EĞİTİMİ BİLİMİNE GİRİŞ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü FELSEFE VE DİNİ BİLİMLER(TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖMER CERAN (omerceran@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Din eğitimi biliminin temel kavramları, amaç ve görevleri, gelişim süreci, alt bilim dalları ve diğer bilimlerle ilişkisi konusunda öğrencileri bilgilendirmek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Din Eğitimi Bilimi'nin alanını, amacını, konusunu, görevlerini açıklayabilir. PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayanarak, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık seviyesinde genişletir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Din Eğitimi Bilimi'nin araştırma metotlarını açıklayabilir. PÇ-2 Alanının ilgili olduğu disiplinler arası etkileşimi anlar ve farklı disiplinlerle işbirliği yaparak ortak projeler gerçekleştirir.
PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayanarak, ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-4 Alanla ilgili araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinir.
PÇ-5 Alanında kazandığı bilgileri, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Din Eğitimi Bilimi'ne ilişkin kavramları birbiri ile ilişkili olarak açıklar ve doğru bir şekilde kullanabilir. PÇ-6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir projeyi bağımsız olarak gerçekleştirir.
PÇ-7 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir.
PÇ-8 Alanıyla ilgili sorunların çözümünde liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve takım çalışmalarını uzmanlık düzeyinde düzenler.
PÇ-9 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir perspektifle analiz eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Din Eğitimi Bilimi'nin diğer bilimler arasındaki yerini/onlarla ilişkisini gerekçeleri ile açıklayabilir. PÇ-10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek, alan içi ve dışı gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
PÇ-11 Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar
PÇ-12 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları ve bilişim iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÇ-13 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri savunur.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
1- Din Eğitimi Bilimi'nin alanı, amacı, konusu ve görevleri. 2- Din Eğitimi Bilimi'nin araştırma metotları. 3- Din Eğitimi Bilimi'yle ilgili temel kavramlar. 4- Din Eğitimi Bilimi'nin konumuna ilişkin tartışmalar. 5- Din Eğitimi Bilimi'nin doğuşu ve gelişimini (Batıda ve Türkiye’de). 6- Din Eğitimi Bilimi'nin alt bilim dalları. 7- Din Eğitimi Bilimi'nin diline ilişkin tartışmalar. 8- Din Eğitimi Bilimi'nin başlıca problemleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Din eğitiminin tanımı ve önemi. Temel kavramlar: Din, eğitim, din eğitimi. Tartışma Yöntemi Kitap Analizi, Makale Analizi
2 İslam'da din eğitiminin tarihi. Osmanlı ve Cumhuriyet döneminde din eğitimi. Tartışma Yöntemi Kitap Analizi, Makale Analizi
3 Din eğitiminin felsefi temelleri. Eğitimde değerler ve etik. Tartışma Yöntemi Kitap Analizi, Makale Analizi
4 Çocuk ve ergen gelişiminde din eğitimi. İnanç gelişimi teorileri. Tartışma Yöntemi Kitap Analizi, Makale Analizi
5 Toplum ve din ilişkisi. Sosyalizasyon ve din eğitimi. Tartışma Yöntemi Kitap Analizi, Makale Analizi
6 Pedagojik yaklaşımlar ve din eğitimi. Öğrenme teorileri ve din eğitimi. Tartışma Yöntemi Kitap Analizi, Makale Analizi
7 Din eğitiminde kullanılan yöntemler. Etkili öğretim teknikleri Tartışma Yöntemi Kitap Analizi, Makale Analizi
8 Ara Sınav
9 Din eğitimi programlarının hazırlanması. Hedefler, içerik, öğretim yöntemleri. Tartışma Yöntemi Kitap Analizi, Makale Analizi
10 Din eğitiminde kullanılan materyaller. Teknolojik araçların kullanımı. Tartışma Yöntemi Kitap Analizi, Makale Analizi
11 Ölçme ve değerlendirme teknikleri. Tartışma Yöntemi Kitap Analizi, Makale Analizi
12 Başarı ve süreç değerlendirme. Tartışma Yöntemi Kitap Analizi, Makale Analizi
13 Din eğitimi ve etik ilişkisi. Tartışma Yöntemi Kitap Analizi, Makale Analizi
14 Öğretmenin rolü ve sorumlulukları. Tartışma Yöntemi Kitap Analizi, Makale Analizi
15 Kültürel farklılıklar ve din eğitimi. Kültürel duyarlılık geliştirme. Din Eğitimi ve Toplumsal Problemler Toplumsal problemler ve din eğitimi. Çözüm odaklı yaklaşımlar. Tartışma Yöntemi Kitap Analizi, Makale Analizi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Aydın, Muhammet Şevki. 2019. Din Eğitimi Bilimi. 3. bs. Kayseri: Kimlik.
2 Altaş, N. (2022). Din Eğitimi (1. bs). Nobel Akademik Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, yazı tahtası

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 13 39
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 5 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 9 10 90
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 6 18
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 6 2 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 181