|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FELSEFE VE DİNİ BİLİMLER(TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HASAN ÇETİNEL (hasancetinel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
"Din Öğretimi ve Temel Sorunları" dersinin amacı, öğrencilere din öğretiminin temel sorunlarını ve bu sorunlara yönelik çözüm stratejilerini kavratmaktır. Öğrenciler, din öğretiminin tarihi, teorik temelleri, pedagojik yaklaşımları ve güncel sorunları hakkında bilgi sahibi olacak ve bu bilgileri pratikte nasıl uygulayacaklarını öğrenerek din öğretiminde karşılaşılan problemlerle başa çıkma becerisi kazanacaklardır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler, din öğretiminin tarihçesini ve teorik temellerini anlar. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayanarak, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık seviyesinde genişletir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrenciler, din öğretiminde kullanılan materyalleri geliştirir ve etkili bir şekilde kullanır. |
PÇ-2 Alanının ilgili olduğu disiplinler arası etkileşimi anlar ve farklı disiplinlerle işbirliği yaparak ortak projeler gerçekleştirir. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayanarak, ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-4 Alanla ilgili araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinir. PÇ-5 Alanında kazandığı bilgileri, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Öğrenciler, öğrenci-öğretmen ilişkilerini etkili bir şekilde yönetir. Öğrenciler, kültürel ve toplumsal faktörlerin din öğretimine etkisini değerlendirir. |
PÇ-6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir projeyi bağımsız olarak gerçekleştirir. PÇ-7 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-8 Alanıyla ilgili sorunların çözümünde liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve takım çalışmalarını uzmanlık düzeyinde düzenler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Öğrenciler, din öğretiminde teknolojik araçları ve dijital materyalleri etkili bir şekilde kullanır. |
PÇ-10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek, alan içi ve dışı gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. PÇ-11 Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar PÇ-12 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları ve bilişim iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. PÇ-13 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri savunur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, din öğretiminin tarihçesi, teorik ve pedagojik temelleri, uygulama yöntemleri ve karşılaşılan temel sorunları kapsamaktadır. Ders içeriğinde din öğretiminde kullanılan materyaller, öğretmen yeterlilikleri, öğrenci-öğretmen ilişkileri, din öğretiminde etik ve ahlaki sorunlar, kültürel ve toplumsal etkiler gibi konular yer almaktadır. Ayrıca, din öğretiminde karşılaşılan güncel sorunlar ve çözüm yolları da incelenir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Din öğretimi, eğitim, öğretim kavramları. Din öğretiminin önemi ve amacı. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
2 | İslam tarihinde din öğretimi. Osmanlı ve Cumhuriyet dönemlerinde din öğretimi. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
3 | Eğitim teorileri ve din öğretimi. Pedagojik yaklaşımlar ve yöntemler. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
4 | Din öğretiminde kullanılan materyallerin önemi. Etkili materyal geliştirme ve kullanma yöntemleri. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
5 | Din öğretmenlerinin yeterlilikleri. Öğretmenin rolü ve sorumlulukları. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
6 | Din öğretiminde öğrenci-öğretmen ilişkileri. Etkili iletişim ve ilişki yönetimi. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
7 | Din öğretiminde etik kurallar ve ahlaki sorunlar. Etik ve ahlaki sorunlarla başa çıkma stratejileri. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kültürel ve toplumsal faktörlerin din öğretimine etkisi. Kültürel duyarlılık ve toplumsal farkındalık. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
10 | Ölçme ve değerlendirme yöntemleri. Başarı ve süreç değerlendirme. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
11 | Güncel din öğretimi sorunları. Bu sorunlar üzerine tartışmalar ve çözüm önerileri. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
12 | Teknolojik araçların kullanımı. Dijital materyallerin geliştirilmesi ve kullanımı. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
13 | Farklı yaklaşımlar ve uygulama örnekleri. Başarılı din öğretimi uygulamaları. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
14 | Din öğretiminde karşılaşılan problemler. Problem çözme becerileri ve stratejileri. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
15 | Dersin genel değerlendirmesi. Öğrenci geri bildirimleri ve tartışmalar. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Rapor Hazırlama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Köylü, M. (2018). Türkiye’de Din Eğitimi ve Sorunları (1. bs). Dem Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları. | |
2 | Altaş, N. (2022). Din Eğitimi (1. bs). Nobel Akademik Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon cihazı, yazı tahtası |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 11 | 11 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 13 | 13 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |