|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FELSEFE VE DİNİ BİLİMLER(TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İLYAS PÜR (ilyaspur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İLYAS PÜR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlara, eğitimde kullanılan ölçme araçlarına ve ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemlere yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | maneviyat gelişimine önem verir |
PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayanarak, ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-5 Alanında kazandığı bilgileri, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirir. PÇ-7 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-9 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir perspektifle analiz eder. PÇ-11 Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | maneviyatı içselleştirir |
PÇ-5 Alanında kazandığı bilgileri, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirir. PÇ-7 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek, alan içi ve dışı gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. PÇ-11 Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar PÇ-13 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri savunur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | maneviyat gelişiminin önemini kavrayabilir |
PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayanarak, ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir projeyi bağımsız olarak gerçekleştirir. PÇ-8 Alanıyla ilgili sorunların çözümünde liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve takım çalışmalarını uzmanlık düzeyinde düzenler. PÇ-10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek, alan içi ve dışı gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. PÇ-12 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları ve bilişim iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin içeriği ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlara, eğitimde kullanılan ölçme araçlarına ve ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemlere yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Maneviyat ve Din Dinin Maneviyata verdiği Önem | Anlatma yöntemi |
2 | Somatizasyon ve Din Somatizasyonun Tanımı ve Din ile İlişkisi | Anlatma yöntemi |
3 | manevi danışmanlığın kaynak ve yöntemleri | Anlatma yöntemi |
4 | Logoterapi ve Din Psikolojisindeki Yeri ve Önemi | Anlatma yöntemi |
5 | Manevi danışmanlık niçin gereklidir Manevi Danışmanlığın Önemi | Anlatma yöntemi |
6 | Manevi Danışmanlık ve Rehberliğin Tanımı ve Fonksiyonları | Anlatma yöntemi |
7 | Manevi Danışmanlık ve Rehberliin Amacı ve Din Psikolojisindeki Önemi | Anlatma yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hastahanelerde Manevi Danışmanlık Uygulamalarının Önemi ve Faydaları | Anlatma yöntemi |
10 | Ceza evlerinde manevi danışmanlık Hizmetleri ve Bireyler Üzerinde Psikolojik Sonuçları | Anlatma yöntemi |
11 | Camilerde manevi danışmanlık Uygulamalarının Cemaat Üzerinde Psiko-Sosyal Etkileri | Anlatma yöntemi |
12 | Türkiyede manevi danışmanlık ve Tarihsel Gelişlimi | Anlatma yöntemi |
13 | Okullarda Manevi Danışmanlık ve Öğrencilerin Akademik Başarılarına Katkıları | Anlatma yöntemi |
14 | Manevi destek programlarının Hazırlanması Uygulanması ve Sonuçları Üzerine Psikolojik Yaklaşım | Anlatma yöntemi |
15 | Manevi Danışmanlıkta Cinsellik ve Danışan Danışman Görüşlerinin Değerlendirilmesi | Anlatma yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Altaş, A. (2016). Din Hizmetleri ve Dini Danışmanlık İlişkisi. İstanbul: Ensar Yayıncılık | |
2 | Koç, M.; Ayten , A. (2018) .Manevi Danışmanlık ve Rehberlik.istanbul: Dem Yayınları | |
3 | Ayten ,A. ve Düzgüner, S. (2015) , Manevi Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri Temel Bilgiler KlavuzuAnkara: TDV Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bu dersin malzemeleri, ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlara, eğitimde kullanılan ölçme araçlarına ve ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemlere yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 9 | 27 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |