|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | FELSEFE VE DİNİ BİLİMLER(TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÖMER CERAN (omerceran@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ÖMER CERAN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Ders İslam filozoflarının ruhsal tıp ile ilgili yaklaşımlarının tespiti edilmesini amaçlar. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İslam filozoflarının ruhsal tıpı ile ilgili temel kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayanarak, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık seviyesinde genişletir. PÇ-4 Alanla ilgili araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinir. PÇ-5 Alanında kazandığı bilgileri, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirir. PÇ-15 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde anlar ve ikinci kişilere uygun normlara göre aktarır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | İslam filozoflarının ruhsal tıpı ile ilgili temel görüş ayrılıklarını açıklayabilir. |
PÇ-8 Alanıyla ilgili sorunların çözümünde liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve takım çalışmalarını uzmanlık düzeyinde düzenler. PÇ-10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek, alan içi ve dışı gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. PÇ-12 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları ve bilişim iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. PÇ-15 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde anlar ve ikinci kişilere uygun normlara göre aktarır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | İslam Felsefesinde Ruhsal Tıpla ilgili temel metinleri yorumlayabilir |
PÇ-4 Alanla ilgili araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinir. PÇ-5 Alanında kazandığı bilgileri, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirir. PÇ-6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir projeyi bağımsız olarak gerçekleştirir. PÇ-15 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde anlar ve ikinci kişilere uygun normlara göre aktarır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| İslam filozoflarına ait metinlerin incelenmesi öngörülmektedir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Erken dönem İslam Felsefesinde nefs kavramı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 2 | Ebu Bekir er-Razi'nin nefs görüşü ve nefsin hastalıkları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 3 | Ebu Bekir er-Razi'de nefs ile ilgili hastalıkların giderilmesi aracı olarak felsefe | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 4 | Kindi'de üzüntüden kurtulma yolları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 5 | Kindi'de felsefenin amaçları ve nefsin eğitimi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 6 | Farabi'nin nefs görüşü 1 | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 7 | Farabi'nin nefs görüşü 2 | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İbn Sina ve nefsin ıslahı görüşü | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 10 | İslam ahlak filozoflarının ruhsal tıp yaklaşımları 1 | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 11 | İslam ahlak filozoflarının ruhsal tıp yaklaşımları 1 | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 12 | İslam filozoflarında ruh doktoru olarak filozof kavramı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 13 | İslam filozoflarının ruhsal tıp ile ilgili görüşlerinin sonraki dönemlere etkileri 1 | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 14 | İslam filozoflarının ruhsal tıp ile ilgili görüşlerinin sonraki dönemlere etkileri 2 | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 15 | Osmanlı döneminde ruhsal tıp ile ilgili metinler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | İbn Sina, İşaretler ve Tembihler, çev.: Muhittin Macit, Ali Durusoy, Ekrem Demirli, (İstanbul: Litera Yayıncılık,2017) | |
| 2 | el-Kindî, Ya'kub b. İshak, Üzüntüden Kurtulma Yolları, çev.: Mustafa Çağrıcı (Ankara: Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları, 2019) | |
| 3 | er-Râzî, Ebû Bekir, Ruh Sağlığı: et-Tıbb'ur-rûhânî, çev.: Hüseyin Karaman, (İstanbul: İz Yayıncılık, 2019) | |
| 4 | İbn Miskeveyh, Ahlâk Eğitimi: Tehzîbu‘l-Ahlâk, çev.: Abdulkadir Şener, İsmet Kayaoğlu ve Cihat Tunç (İstanbul: Büyüyen Ay Yayınları. 2018) | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| bilgisayar, tablet ve ekran yansıtma cihazı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 9 | 27 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 190 | ||