|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | FELSEFE VE DİNİ BİLİMLER(TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÖMER CERAN (omerceran@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ÖMER CERAN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Ders genel olarak tarih boyunca devam edegelen felsefe din ilişkisi konusundaki tartışmalara İslam filozofları gözüyle bakmayı amaçlar. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | felsefe ve din kavramlarını epistemolojik bağlamda açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayanarak, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık seviyesinde genişletir. PÇ-2 Alanının ilgili olduğu disiplinler arası etkileşimi anlar ve farklı disiplinlerle işbirliği yaparak ortak projeler gerçekleştirir. PÇ-4 Alanla ilgili araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinir. PÇ-15 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde anlar ve ikinci kişilere uygun normlara göre aktarır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | İslam Felsefesinde felsefe ve din hakkında temel yaklaşımları açıklayabilir |
PÇ-6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir projeyi bağımsız olarak gerçekleştirir. PÇ-7 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-8 Alanıyla ilgili sorunların çözümünde liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve takım çalışmalarını uzmanlık düzeyinde düzenler. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | İslam filozoflarının uzlaştırıcı ve ayrıştırıcı yaklaşımlar karşısındaki tutumlarını açıklayabilir |
PÇ-5 Alanında kazandığı bilgileri, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirir. PÇ-12 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları ve bilişim iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. PÇ-15 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde anlar ve ikinci kişilere uygun normlara göre aktarır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| İslam filozoflarına ait konuyla ilgili yaklaşımlar genel olarak dersin içeriğine girecektir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | felsefe ve din kavramları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 2 | İslam felsefesinde akıl vahiy ilişkisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 3 | İslam felsefesinde filozof ve peygamber kavramları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 4 | felsefe din ilişkisine dair uzlaştırmacı yaklaşımlar 1 | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 5 | felsefe din ilişkisine dair uzlaştırmacı yaklaşımlar 2 | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 6 | Kindi'de felsefe din ayrımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 7 | Farabi'de filozof peygamber kavramı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İbn Sina'da vahyin mahiyeti | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 10 | İşrak felsefesinde peygamber ve filozof kavramları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 11 | Gazali'nin felsefe eleştirileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 12 | İbn Rüşt ve Faslu'l-Makal adlı eseri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 13 | Osmanlı döneminde felsefe din tartışmaları 1 | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 14 | Osmanlı döneminde felsefe din tartışmaları 2 | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 15 | Erken dönem İslam Felsefesinde felsefe din yaklaşımlarının günümüze etkileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | İbn Rüşt, Faslu'l-Makal: Felsefe ve Din Uyumu, çev.: Mevlüt Uyanık, Aygün Akyol, (Ankara: Elis Yayınları, 2019) | |
| 2 | Hilmi Ziya Ülken, İslam Felsefesi, (Ankara: Doğu Batı Yayınları, 2015) | |
| 3 | S. Hayri Bolay, Türkiye'de Ruhçu ve Maddeci Görüşün Mücadelesi, (Ankara: Akçağ Yayınları) | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| bilgisayar, tablet ve ekran yansıtma cihazı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | ||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 12 | 36 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 12 | 36 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 182 | ||