|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FELSEFE VE DİNİ BİLİMLER(TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET FARUK YILDIRIM (afyildirim@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, modernizm döneminden başlayarak postmodernizm ve din ile ilgili kuramsal tartışmaları ayrıntılı bir şekilde ele almak ve bu bağlamda, postmodern süreçte dinin toplumsal görünümlerini, etkilerini ve dönüşümlerini derinlemesine incelemektir |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Modernizm ile ilgili kuramları tartışabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayanarak, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık seviyesinde genişletir. PÇ-10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek, alan içi ve dışı gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Postmodernist kuramları değerlendirebilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayanarak, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık seviyesinde genişletir. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayanarak, ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-5 Alanında kazandığı bilgileri, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Postmodernizmin toplumsal ve kültürel yansımalarını, ele alınan kuram ve kavramlar ışığında değerlendirebilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayanarak, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık seviyesinde genişletir. PÇ-2 Alanının ilgili olduğu disiplinler arası etkileşimi anlar ve farklı disiplinlerle işbirliği yaparak ortak projeler gerçekleştirir. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayanarak, ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-4 Alanla ilgili araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinir. PÇ-5 Alanında kazandığı bilgileri, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tartışılacak konular Modernizm, yapısalcılık, postyapısalcılık ve postmodernizmi ve bu konular hakkında Foucault'nun, Harvey'in, Lyotard'ın, Jameson'ın ve Baudrillar'ın görüşlerini içerir.Bu görüşler ışığında postmodern dönemle birlikte ortaya çıkan yeni toplumsal özelliklerin din ile olan ortak çıktıları tartışılır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Modernizm ile ilgili tartışmalar | Anlatım, soru-cevap |
2 | Modernite ve Din | Anlatım, soru-cevap |
3 | Dinin Postmodern Görünümleri | Anlatım, soru-cevap |
4 | Yapısalcılık | Anlatım, soru-cevap |
5 | Postyapısalcılık | Anlatım, soru-cevap |
6 | Postmodernizm | Anlatım, soru-cevap |
7 | Postmodern Kuramlar | Anlatım, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Lyotard’ın Görüşleri | Anlatım, soru-cevap |
10 | Baudrillard’ın Görüşleri | Anlatım, soru-cevap |
11 | Foucault’nun Görüşleri | Anlatım, soru-cevap |
12 | Jameson’ın Görüşleri | Anlatım, soru-cevap |
13 | Eleştirel Kuram ve Postmodernizm | Anlatım, soru-cevap |
14 | Genel değerlendirme | Anlatım, soru-cevap |
15 | Genel değerlendirme | Anlatım, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Best, S; Kellner, D. (2011). Postmodern Teori. (çev. Mehmet Küçük) İstanbul: Ayrıntı Yayınları. | |
2 | Kumar, Krishan. (2010). Sanayi Sonrası Toplumdan Post-modern Topluma Çağdaş Dünyanın Yeni Kuramları. (çev. Mehmet Küçük). Ankara Dost | |
3 | Hollinger, Robert. (2005). Postmodernizm ve Sosyal Bilimler: Tematik Bir Yaklaşım. (çev. Ahmet Cevizci). İstanbul: Paradigma Kitabevi. | |
4 | Jameson, F. (2005). Kültürel Dönemeç. (çev. Kemal İnal), Ankara: Dost Yayınları. | |
5 | Bauman, Z. (2013). Postmodernizm ve Hoşnutsuzlukları. (çev. İsmail Türkmen). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. | |
6 | Lyotard, Ahmet. (2014). Postmodern Durum. (çev. İsmet Birkan). Ankara: Bilgesu Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
bilgisayar, projeksiyon cihazı, beyaz tahta |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 9 | 27 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 13 | 52 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |