Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / FDB 516 - FELSEFE VE DİNİ BİLİMLER(TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: FDB 516 Adı: POSTMODERNİZM VE DİN Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü FELSEFE VE DİNİ BİLİMLER(TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AHMET FARUK YILDIRIM (afyildirim@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin amacı, modernizm döneminden başlayarak postmodernizm ve din ile ilgili kuramsal tartışmaları ayrıntılı bir şekilde ele almak ve bu bağlamda, postmodern süreçte dinin toplumsal görünümlerini, etkilerini ve dönüşümlerini derinlemesine incelemektir

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Modernizm ile ilgili kuramları tartışabilir. PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayanarak, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık seviyesinde genişletir.
PÇ-10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek, alan içi ve dışı gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Postmodernist kuramları değerlendirebilir. PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayanarak, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık seviyesinde genişletir.
PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayanarak, ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-5 Alanında kazandığı bilgileri, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Postmodernizmin toplumsal ve kültürel yansımalarını, ele alınan kuram ve kavramlar ışığında değerlendirebilir. PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayanarak, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık seviyesinde genişletir.
PÇ-2 Alanının ilgili olduğu disiplinler arası etkileşimi anlar ve farklı disiplinlerle işbirliği yaparak ortak projeler gerçekleştirir.
PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayanarak, ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-4 Alanla ilgili araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinir.
PÇ-5 Alanında kazandığı bilgileri, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Tartışılacak konular Modernizm, yapısalcılık, postyapısalcılık ve postmodernizmi ve bu konular hakkında Foucault'nun, Harvey'in, Lyotard'ın, Jameson'ın ve Baudrillar'ın görüşlerini içerir.Bu görüşler ışığında postmodern dönemle birlikte ortaya çıkan yeni toplumsal özelliklerin din ile olan ortak çıktıları tartışılır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Modernizm ile ilgili tartışmalar Anlatım, soru-cevap
2 Modernite ve Din Anlatım, soru-cevap
3 Dinin Postmodern Görünümleri Anlatım, soru-cevap
4 Yapısalcılık Anlatım, soru-cevap
5 Postyapısalcılık Anlatım, soru-cevap
6 Postmodernizm Anlatım, soru-cevap
7 Postmodern Kuramlar Anlatım, soru-cevap
8 Ara Sınav
9 Lyotard’ın Görüşleri Anlatım, soru-cevap
10 Baudrillard’ın Görüşleri Anlatım, soru-cevap
11 Foucault’nun Görüşleri Anlatım, soru-cevap
12 Jameson’ın Görüşleri Anlatım, soru-cevap
13 Eleştirel Kuram ve Postmodernizm Anlatım, soru-cevap
14 Genel değerlendirme Anlatım, soru-cevap
15 Genel değerlendirme Anlatım, soru-cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Best, S; Kellner, D. (2011). Postmodern Teori. (çev. Mehmet Küçük) İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
2 Kumar, Krishan. (2010). Sanayi Sonrası Toplumdan Post-modern Topluma Çağdaş Dünyanın Yeni Kuramları. (çev. Mehmet Küçük). Ankara Dost
3 Hollinger, Robert. (2005). Postmodernizm ve Sosyal Bilimler: Tematik Bir Yaklaşım. (çev. Ahmet Cevizci). İstanbul: Paradigma Kitabevi.
4 Jameson, F. (2005). Kültürel Dönemeç. (çev. Kemal İnal), Ankara: Dost Yayınları.
5 Bauman, Z. (2013). Postmodernizm ve Hoşnutsuzlukları. (çev. İsmail Türkmen). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
6 Lyotard, Ahmet. (2014). Postmodern Durum. (çev. İsmet Birkan). Ankara: Bilgesu Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
bilgisayar, projeksiyon cihazı, beyaz tahta

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 14 56
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 9 27
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 13 52
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 180