|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FELSEFE VE DİNİ BİLİMLER(TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | YASEMİN GÜLEÇ (yasemingulec@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HASAN ÇETİNEL, YASEMİN GÜLEÇ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilere kültürlerarası din ve ahlak öğretimi konusunda derinlemesine bilgi ve beceri kazandırmaktır. Öğrencilerin, farklı kültürel bağlamlarda etkili din ve ahlak eğitimi yapabilme yetkinliği kazanmaları hedeflenmektedir. Ayrıca, öğrencilere kültürel farkındalık ve duyarlılık geliştirme, kültürel çatışmalarla başa çıkma ve çeşitli kültürel değerleri anlamlandırma konularında rehberlik etmektir. Bu ders, öğrencilerin kültürlerarası iletişim becerilerini artırmayı ve globalleşen dünyada din ve ahlak eğitiminin rolünü anlamalarını sağlamayı amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler, farklı kültürel bağlamlarda din ve ahlak eğitiminin önemini anlayacak ve kültürel çeşitliliğe duyarlı bir şekilde öğretim yapma yetkinliği kazanır. |
PÇ-2 Alanının ilgili olduğu disiplinler arası etkileşimi anlar ve farklı disiplinlerle işbirliği yaparak ortak projeler gerçekleştirir. PÇ-5 Alanında kazandığı bilgileri, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirir. PÇ-8 Alanıyla ilgili sorunların çözümünde liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve takım çalışmalarını uzmanlık düzeyinde düzenler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrenciler, kültürlerarası din ve ahlak öğretiminin teorik temellerini kavrar ve bu bilgiyi pratikte nasıl uygulayacaklarını öğrenir. |
PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayanarak, ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-5 Alanında kazandığı bilgileri, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirir. PÇ-7 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Öğrenciler, din ve ahlak eğitiminde kullanılabilecek çeşitli öğretim materyalleri geliştirir. |
PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayanarak, ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-4 Alanla ilgili araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinir. PÇ-10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek, alan içi ve dışı gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. PÇ-12 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları ve bilişim iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. PÇ-13 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri savunur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
"Kültürlerarası Din ve Ahlak Öğretimi" dersi, farklı kültürel bağlamlarda din ve ahlak eğitiminin teorik ve pratik temellerini kapsamaktadır. Ders, kültürlerarası iletişim becerileri, pedagojik yaklaşımlar, öğretim yöntemleri ve materyal geliştirme konularını ele alır. Ayrıca, din ve ahlak eğitiminin tarihçesi, kültürel çeşitlilik, etik ve değerler, teknolojik araçlar ve globalleşme sürecinde din ve ahlak öğretimi gibi konuları da içerir | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kültür, din ve ahlak kavramları. Kültürlerarası öğretimin önem | Anlatma Yöntemi Soru-cevap Tartışma |
2 | Kültürlerarası eğitimin tanımı ve hedefleri. Temel ilkeler ve yaklaşımlar. | Anlatma Yöntemi Soru-cevap Tartışma |
3 | Farklı kültürlerde din ve ahlak öğretimi. Tarihsel gelişim ve örnekler. | Anlatma Yöntemi Soru-cevap Tartışma |
4 | Kültürlerarası iletişim becerileri. Din eğitimi bağlamında kültürlerarası iletişim. | Anlatma Yöntemi Soru-cevap Tartışma |
5 | Kültürel farkındalık ve duyarlılık. Din ve ahlak öğretiminde kültürel farklılıkların rolü. | Anlatma Yöntemi Soru-cevap Tartışma |
6 | Etkili öğretim yöntemleri ve teknikler. Kültürlerarası yaklaşımın sınıf içi uygulamaları. | Anlatma Yöntemi Soru-cevap Tartışma |
7 | Pedagojik yaklaşımlar ve din/ahlak eğitimi. Öğrenme teorileri ve kültürlerarası eğitim. | Anlatma Yöntemi Soru-cevap Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çeşitli kültürel bağlamlarda din eğitimi içeriği oluşturma. Çeşitliliği yansıtan materyaller geliştirme. | Anlatma Yöntemi Soru-cevap Tartışma |
10 | Kültürel değerler ve ahlak eğitimi. Kültürlerarası ahlak öğretiminde etik ve değerler. | Anlatma Yöntemi Soru-cevap Tartışma |
11 | Kültürel çatışmalar ve çözüm yolları. Öğretmenlerin karşılaştığı zorluklar ve çözüm önerileri. | Anlatma Yöntemi Soru-cevap Tartışma |
12 | Kültürlerarası bağlamda ölçme ve değerlendirme teknikleri. Öğrenci başarısını değerlendirme yöntemleri. | Anlatma Yöntemi Soru-cevap Tartışma |
13 | Teknolojinin kullanımı ve dijital materyaller. Kültürlerarası öğretimde yenilikçi araçlar. | Anlatma Yöntemi Soru-cevap Tartışma |
14 | Globalleşme sürecinde din ve ahlak öğretimi. Kültürlerarası eğitimde global yaklaşımlar. | Anlatma Yöntemi Soru-cevap Tartışma |
15 | Dersin genel değerlendirmesi. Öğrenci geri bildirimleri ve tartışmalar. | Anlatma Yöntemi Soru-cevap Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kültürlerarası Din Eğitimi Prof.Dr. Muhammet Şevki Aydın, Dr. Cemil Osmanoğlu NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK | |
2 | Momin, A. (2012). Küreselleşme Çokkültürlülük ve İslam (1. bs, 1-1). Rağbet Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |