Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT 110 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)

Kodu: ANT 110 Adı: TÜRK HALK OYUNLARI Teorik+Uygulama: 1+2 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Anadolu halk danslarının farklı estetik yönlerini tanıtarak öğrencilere örnek danslar öğretmek ve ileride gerçekleştirebilecekleri etkinliklerde kullanmalarını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Folklor (Halkbilim) tanımını açıklayabilecektir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-17 Meslektaşları ve farklı disiplinlerle işbirliği yaparak sürdürülebilir ilişki ve iletişim içinde çalışır.
PÇ-22 Seçtiği uzmanlık dalında, mezun olduktan sonra hak kazandığı lisans ile antrenörlük yapar.
PÇ-30 Tutum ve davranışlarının yanında, kültürel yeterlilikleri ile de topluma örnek olur, demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
PÇ-34 Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Türk Halk Danslarını içerdiği konulara ve türlere göre açıklayabilecektir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-17 Meslektaşları ve farklı disiplinlerle işbirliği yaparak sürdürülebilir ilişki ve iletişim içinde çalışır.
PÇ-22 Seçtiği uzmanlık dalında, mezun olduktan sonra hak kazandığı lisans ile antrenörlük yapar.
PÇ-30 Tutum ve davranışlarının yanında, kültürel yeterlilikleri ile de topluma örnek olur, demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
PÇ-34 Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Türk Halk Danslarının adım öğretimi ve yöre kostümleri ile danslara eşlik eden sazları tanımlayabilecektir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar.
PÇ-17 Meslektaşları ve farklı disiplinlerle işbirliği yaparak sürdürülebilir ilişki ve iletişim içinde çalışır.
PÇ-22 Seçtiği uzmanlık dalında, mezun olduktan sonra hak kazandığı lisans ile antrenörlük yapar.
PÇ-30 Tutum ve davranışlarının yanında, kültürel yeterlilikleri ile de topluma örnek olur, demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
PÇ-34 Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Kaşıklı Danslar (Eskişehir) ve yöre kostümleri ile danslara eşlik eden sazları tanımlayabilecektir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar.
PÇ-17 Meslektaşları ve farklı disiplinlerle işbirliği yaparak sürdürülebilir ilişki ve iletişim içinde çalışır.
PÇ-22 Seçtiği uzmanlık dalında, mezun olduktan sonra hak kazandığı lisans ile antrenörlük yapar.
PÇ-30 Tutum ve davranışlarının yanında, kültürel yeterlilikleri ile de topluma örnek olur, demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
PÇ-34 Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-5 Horonlar (Trabzon) yöresi kostümleri ve danslara eşlik eden sazları tanımlayabilecektir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar.
PÇ-17 Meslektaşları ve farklı disiplinlerle işbirliği yaparak sürdürülebilir ilişki ve iletişim içinde çalışır.
PÇ-22 Seçtiği uzmanlık dalında, mezun olduktan sonra hak kazandığı lisans ile antrenörlük yapar.
PÇ-30 Tutum ve davranışlarının yanında, kültürel yeterlilikleri ile de topluma örnek olur, demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
PÇ-34 Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-6 Zeybekler (Muğla) yöresi kostümleri ve danslara eşlik eden sazları tanımlayabilecektir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar.
PÇ-17 Meslektaşları ve farklı disiplinlerle işbirliği yaparak sürdürülebilir ilişki ve iletişim içinde çalışır.
PÇ-22 Seçtiği uzmanlık dalında, mezun olduktan sonra hak kazandığı lisans ile antrenörlük yapar.
PÇ-30 Tutum ve davranışlarının yanında, kültürel yeterlilikleri ile de topluma örnek olur, demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
PÇ-34 Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, folklor tanımı, Türk halk danslarının konulara ve türlere göre açıklanması, Artvin, Diyarbakır, Eskişehir, Trabzon ve Muğla yörelerine ait halk danslarının adım öğretimi ve yöresel kostümleri ile danslara eşlik eden sazların tanımlanmasını içerir. Ayrıca, bu dansların tarihsel ve kültürel bağlamda incelenmesi de dersin içeriğinde yer alır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Folklor (Halkbilim) Tanımı Anlatım, Beyin Fırtınası
2 Türk Halk Danslarının İçerdiği Konulara ve Türlere Göre Anlatımı ve Örneklemeleri Anlatım, Gösterim
3 Türk Halk Danslarının Adım Öğretimi; Barlar (Artvin) Yöresi (Ata Barı - Mendo Barı) Yöre Kostümü ve Eşlik Eden Sazlar Anlatım, Gösterim
4 Türk Halk Danslarının Adım Öğretimi; Barlar (Artvin) Yöresi (Ata Barı - Mendo Barı) Anlatım, Gösterim, Uygulama
5 Türk Halk Danslarının Adım Öğretimi; Halaylar (Diyarbakır Yöresi) (Deliloy – Esmer) Yöre Kostümü ve Eşlik Eden Sazlar Anlatım, Gösterim, Uygulama
6 Türk Halk Danslarının Adım Öğretimi; Halaylar (Diyarbakır Yöresi) (Deliloy – Esmer) Anlatım, Gösterim, Uygulama
7 Türk Halk Danslarının Adım Öğretimi; Kaşıklı Danslar (Eskişehir Yöresi) (Eskişehir Zeybeği - Selönü) Yöre Kostümü ve Eşlik Eden Sazlar Anlatım, Gösterim, Uygulama
8 Ara Sınav
9 Türk Halk Danslarının Adım Öğretimi; Kaşıklı Danslar (Eskişehir Yöresi) (Eskişehir Zeybeği - Selönü) Anlatım, Gösterim, Uygulama
10 Türk Halk Danslarının Adım Öğretimi; Horonlar (Trabzon Yöresi) (Sallama - Sıksara) Yöre Kostümü ve Eşlik Eden Sazlar Anlatım, Gösterim, Uygulama
11 Türk Halk Danslarının Adım Öğretimi; Horonlar (Trabzon Yöresi) (Sallama - Sıksara) Yöre Kostümü ve Eşlik Eden Sazlar Anlatım, Gösterim, Uygulama
12 Türk Halk Danslarının Adım Öğretimi; Horonlar (Trabzon Yöresi) (Sallama - Sıksara) Anlatım, Gösterim, Uygulama
13 Türk Halk Danslarının Adım Öğretimi; Zeybekler (Muğla Yöresi) (Çökertme) Yöre Kostümü ve Eşlik Eden Sazlar Anlatım, Gösterim, Uygulama
14 Türk Halk Danslarının Adım Öğretimi; Zeybekler (Muğla Yöresi) (Çökertme) Anlatım, Gösterim, Uygulama
15 üm Derslerin Genel Tekrarı Anlatım, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Sunumlar (PowerPoint) Ders notları (PDF) Video dersler Çalışma kılavuzları

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav 8 1 40
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 5 1 5
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 10 1 10
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 10 1 10
Sözlü Sınav 5 1 5
Kısa Sınav (Quiz) 2 2 4
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 8 1 8
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 12 1 12
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 128