|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Anadolu halk danslarının farklı estetik yönlerini tanıtarak öğrencilere örnek danslar öğretmek ve ileride gerçekleştirebilecekleri etkinliklerde kullanmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Folklor (Halkbilim) tanımını açıklayabilecektir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-17 Meslektaşları ve farklı disiplinlerle işbirliği yaparak sürdürülebilir ilişki ve iletişim içinde çalışır. PÇ-22 Seçtiği uzmanlık dalında, mezun olduktan sonra hak kazandığı lisans ile antrenörlük yapar. PÇ-30 Tutum ve davranışlarının yanında, kültürel yeterlilikleri ile de topluma örnek olur, demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. PÇ-34 Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Türk Halk Danslarını içerdiği konulara ve türlere göre açıklayabilecektir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-17 Meslektaşları ve farklı disiplinlerle işbirliği yaparak sürdürülebilir ilişki ve iletişim içinde çalışır. PÇ-22 Seçtiği uzmanlık dalında, mezun olduktan sonra hak kazandığı lisans ile antrenörlük yapar. PÇ-30 Tutum ve davranışlarının yanında, kültürel yeterlilikleri ile de topluma örnek olur, demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. PÇ-34 Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Türk Halk Danslarının adım öğretimi ve yöre kostümleri ile danslara eşlik eden sazları tanımlayabilecektir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar. PÇ-17 Meslektaşları ve farklı disiplinlerle işbirliği yaparak sürdürülebilir ilişki ve iletişim içinde çalışır. PÇ-22 Seçtiği uzmanlık dalında, mezun olduktan sonra hak kazandığı lisans ile antrenörlük yapar. PÇ-30 Tutum ve davranışlarının yanında, kültürel yeterlilikleri ile de topluma örnek olur, demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. PÇ-34 Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Kaşıklı Danslar (Eskişehir) ve yöre kostümleri ile danslara eşlik eden sazları tanımlayabilecektir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar. PÇ-17 Meslektaşları ve farklı disiplinlerle işbirliği yaparak sürdürülebilir ilişki ve iletişim içinde çalışır. PÇ-22 Seçtiği uzmanlık dalında, mezun olduktan sonra hak kazandığı lisans ile antrenörlük yapar. PÇ-30 Tutum ve davranışlarının yanında, kültürel yeterlilikleri ile de topluma örnek olur, demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. PÇ-34 Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-5 | Horonlar (Trabzon) yöresi kostümleri ve danslara eşlik eden sazları tanımlayabilecektir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar. PÇ-17 Meslektaşları ve farklı disiplinlerle işbirliği yaparak sürdürülebilir ilişki ve iletişim içinde çalışır. PÇ-22 Seçtiği uzmanlık dalında, mezun olduktan sonra hak kazandığı lisans ile antrenörlük yapar. PÇ-30 Tutum ve davranışlarının yanında, kültürel yeterlilikleri ile de topluma örnek olur, demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. PÇ-34 Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-6 | Zeybekler (Muğla) yöresi kostümleri ve danslara eşlik eden sazları tanımlayabilecektir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar. PÇ-17 Meslektaşları ve farklı disiplinlerle işbirliği yaparak sürdürülebilir ilişki ve iletişim içinde çalışır. PÇ-22 Seçtiği uzmanlık dalında, mezun olduktan sonra hak kazandığı lisans ile antrenörlük yapar. PÇ-30 Tutum ve davranışlarının yanında, kültürel yeterlilikleri ile de topluma örnek olur, demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. PÇ-34 Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, folklor tanımı, Türk halk danslarının konulara ve türlere göre açıklanması, Artvin, Diyarbakır, Eskişehir, Trabzon ve Muğla yörelerine ait halk danslarının adım öğretimi ve yöresel kostümleri ile danslara eşlik eden sazların tanımlanmasını içerir. Ayrıca, bu dansların tarihsel ve kültürel bağlamda incelenmesi de dersin içeriğinde yer alır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Folklor (Halkbilim) Tanımı | Anlatım, Beyin Fırtınası |
2 | Türk Halk Danslarının İçerdiği Konulara ve Türlere Göre Anlatımı ve Örneklemeleri | Anlatım, Gösterim |
3 | Türk Halk Danslarının Adım Öğretimi; Barlar (Artvin) Yöresi (Ata Barı - Mendo Barı) Yöre Kostümü ve Eşlik Eden Sazlar | Anlatım, Gösterim |
4 | Türk Halk Danslarının Adım Öğretimi; Barlar (Artvin) Yöresi (Ata Barı - Mendo Barı) | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
5 | Türk Halk Danslarının Adım Öğretimi; Halaylar (Diyarbakır Yöresi) (Deliloy – Esmer) Yöre Kostümü ve Eşlik Eden Sazlar | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
6 | Türk Halk Danslarının Adım Öğretimi; Halaylar (Diyarbakır Yöresi) (Deliloy – Esmer) | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
7 | Türk Halk Danslarının Adım Öğretimi; Kaşıklı Danslar (Eskişehir Yöresi) (Eskişehir Zeybeği - Selönü) Yöre Kostümü ve Eşlik Eden Sazlar | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türk Halk Danslarının Adım Öğretimi; Kaşıklı Danslar (Eskişehir Yöresi) (Eskişehir Zeybeği - Selönü) | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
10 | Türk Halk Danslarının Adım Öğretimi; Horonlar (Trabzon Yöresi) (Sallama - Sıksara) Yöre Kostümü ve Eşlik Eden Sazlar | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
11 | Türk Halk Danslarının Adım Öğretimi; Horonlar (Trabzon Yöresi) (Sallama - Sıksara) Yöre Kostümü ve Eşlik Eden Sazlar | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
12 | Türk Halk Danslarının Adım Öğretimi; Horonlar (Trabzon Yöresi) (Sallama - Sıksara) | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
13 | Türk Halk Danslarının Adım Öğretimi; Zeybekler (Muğla Yöresi) (Çökertme) Yöre Kostümü ve Eşlik Eden Sazlar | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
14 | Türk Halk Danslarının Adım Öğretimi; Zeybekler (Muğla Yöresi) (Çökertme) | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
15 | üm Derslerin Genel Tekrarı | Anlatım, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Sunumlar (PowerPoint) Ders notları (PDF) Video dersler Çalışma kılavuzları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 8 | 1 | 40 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 5 | 1 | 5 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 10 | 1 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 10 | 1 | 10 |
Sözlü Sınav | 5 | 1 | 5 |
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 2 | 4 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 128 |