Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT 130 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)

Kodu: ANT 130 Adı: DAĞCILIK Teorik+Uygulama: 1+2 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı açık alanlarda gerçekleştirilen doğa rekreasyonunu ve dağcılık faaliyetlerini teorik ve pratik olarak öğrenmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Dağcılık faaliyetlerinde bireysel ve bireyler arası etkileşim kurma. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar.
PÇ-15 Sporcu performansı odaklı düzenli antrenman programını günlük yaşama ve spor branşına uyarlayarak sistematik bir şekilde uygular.
PÇ-17 Meslektaşları ve farklı disiplinlerle işbirliği yaparak sürdürülebilir ilişki ve iletişim içinde çalışır.
PÇ-20 Etkileşimde bulunduğu diğer meslek mensupları ve disiplinlerle etkin, verimli ve etik prensiplerle çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-25 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kurum ve kuruluşlarca düzenlenen ulusal ve uluslararası hizmet içi eğitim, kurs, çalıştay, seminer, toplantı ve kongrelere katılarak mesleki bilgi ve becerilerini yaşam boyu öğrenme süreci içinde geliştirir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Dağ ortamında kamp yapabilme becerisi. PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar.
PÇ-15 Sporcu performansı odaklı düzenli antrenman programını günlük yaşama ve spor branşına uyarlayarak sistematik bir şekilde uygular.
PÇ-17 Meslektaşları ve farklı disiplinlerle işbirliği yaparak sürdürülebilir ilişki ve iletişim içinde çalışır.
PÇ-25 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kurum ve kuruluşlarca düzenlenen ulusal ve uluslararası hizmet içi eğitim, kurs, çalıştay, seminer, toplantı ve kongrelere katılarak mesleki bilgi ve becerilerini yaşam boyu öğrenme süreci içinde geliştirir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Dağcılıkta kullanılan malzemelerin tanınması ve kullanımı. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir.
PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar.
PÇ-25 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kurum ve kuruluşlarca düzenlenen ulusal ve uluslararası hizmet içi eğitim, kurs, çalıştay, seminer, toplantı ve kongrelere katılarak mesleki bilgi ve becerilerini yaşam boyu öğrenme süreci içinde geliştirir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, doğa ve macera eğitimine giriş, dağcılığın ortaya çıkışı ve gelişimi, yürüyüş ve kamp malzemeleri, doğa sporlarında giyim, dağ tehlikeleri ve korunma yolları, emniyet malzemeleri, ipler ve düğümler, çadır kurulması ve düzeni, doğal alanda macera oyunları, trekking ve temel iniş ve tırmanma uygulamalarını kapsar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Doğa ve macera eğitimine giriş; tanım kavram ve kuramların incelenmesi Anlatım, Beyin Fırtınası
2 Türkiye’de ve dünyada dağcılığın ortaya çıkışı, gelişimi ve nedenleri Anlatım, Beyin Fırtınası
3 Dağcılık olarak sınıflandırılan faaliyetlerin anlamları Anlatım, Beyin Fırtınası
4 Yürüyüş ve yürüyüş teknikleri Anlatım, Gösterim, Uygulama
5 Kamp malzemeleri ve kullanılmasında dikkat edilecek noktalar Anlatım, Gösterim, Uygulama
6 Doğa sporlarında giyim. Giysiler ve giysilerin temel özellikleri Anlatım, Gösterim, Uygulama
7 Dağ tehlikeleri ve korunma yolları Anlatım, Gösterim, Uygulama
8 Ara Sınav
9 Emniyet malzemeleri, ipler, düğümler Anlatım, Gösterim, Uygulama
10 Çadır kurulması, çadır içi düzeni ve toplanması uygulaması Anlatım, Gösterim, Uygulama
11 Doğal alanda macera oyunları uygulaması Anlatım, Gösterim, Uygulama
12 Doğada trekking uygulaması Anlatım, Gösterim, Uygulama
13 Doğada trekking uygulaması Anlatım, Gösterim, Uygulama
14 Doğada temel iniş ve tırmanma uygulaması Anlatım, Gösterim, Uygulama
15 Uygulama kampı bilgilendirme ve hazırlık toplantısı Anlatım, Gösterim, Uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 1. Graydon, D., Hanson, K., (1997). Mountaıneerıng The Freedom Of The Hills. 6th Edition, Seattle: Çeviri, Fındık, T., (2005) Dağcılık, Zirvelerin Özgürlüğü, İstanbul Homer Kitapevi.
2 2. Fyffe, A., Peter, I. (1990). The Handbook Of Climbing. London: Penguin Group.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Sunumlar (PowerPoint), Ders Notları (PDF), Video Dersler, Halat Kelepçe, Tırmanış Ayakkabısı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 3 4 12
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 4 12
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 20 1 20
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 30 1 30
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 119