Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT 151 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)

Kodu: ANT 151 Adı: DOĞA SPORLARI Teorik+Uygulama: 1+2 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı çeşitli doğa sporlarından seçilecek olan birini becerebilme ve öğretebilme yetkinliğine ulaşabilmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Doğa sporu ile ilgili genel tanımları kavrar. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir.
PÇ-25 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kurum ve kuruluşlarca düzenlenen ulusal ve uluslararası hizmet içi eğitim, kurs, çalıştay, seminer, toplantı ve kongrelere katılarak mesleki bilgi ve becerilerini yaşam boyu öğrenme süreci içinde geliştirir.
PÇ-30 Tutum ve davranışlarının yanında, kültürel yeterlilikleri ile de topluma örnek olur, demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
PÇ-34 Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Doğa sporunun anlam ve felsefesini kavrar. PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir.
PÇ-25 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kurum ve kuruluşlarca düzenlenen ulusal ve uluslararası hizmet içi eğitim, kurs, çalıştay, seminer, toplantı ve kongrelere katılarak mesleki bilgi ve becerilerini yaşam boyu öğrenme süreci içinde geliştirir.
PÇ-30 Tutum ve davranışlarının yanında, kültürel yeterlilikleri ile de topluma örnek olur, demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
PÇ-34 Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Doğa sporu gelişimini açıklar. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir.
PÇ-25 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kurum ve kuruluşlarca düzenlenen ulusal ve uluslararası hizmet içi eğitim, kurs, çalıştay, seminer, toplantı ve kongrelere katılarak mesleki bilgi ve becerilerini yaşam boyu öğrenme süreci içinde geliştirir.
PÇ-30 Tutum ve davranışlarının yanında, kültürel yeterlilikleri ile de topluma örnek olur, demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
PÇ-34 Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Doğa sporunun bilimsel alanlar ile olan ilişkilerini kavrar. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir.
PÇ-25 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kurum ve kuruluşlarca düzenlenen ulusal ve uluslararası hizmet içi eğitim, kurs, çalıştay, seminer, toplantı ve kongrelere katılarak mesleki bilgi ve becerilerini yaşam boyu öğrenme süreci içinde geliştirir.
PÇ-30 Tutum ve davranışlarının yanında, kültürel yeterlilikleri ile de topluma örnek olur, demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
PÇ-34 Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, doğa sporlarının tanımı ve tanıtımı, malzeme bilgisi ve uygulama kuralları, alternatif doğa sporları ve kamp alanları, doğal yaşam ve çevre bilinci, yürüyüş bilgisi, yön bilgisi, harita, pusula, GPS kullanımı, doğada yaşam sürdürme, yaz ve kış şartlarında arama kurtarma bilgisi, tırmanış ve iniş bilgisi, etkinlik planlama ve rapor tutma gibi konuları kapsar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Doğa sporlarının tanımı, tanıtımı, tarihi gelişimi ve Türkiye’de doğa sporları, doğa sporunun felsefesi Anlatım, Beyin Fırtınası
2 Malzeme tanıtımı, uygulama kuralları Anlatım, Gösterim
3 Alternatif doğa sporları, Türkiye'de kamp alanları Anlatım, Gösterim
4 Doğal yaşam ve özellikleri, çevre bilinci Anlatım, Gösterim
5 Yürüyüş bilgisi Anlatım, Gösterim
6 Yön bilgisi, harita, pusula, GPS, yer ve yön tayini, hava bilgisi, tehlikeler ve korunma yolları, beslenme Anlatım, Gösterim, Uygulama
7 Doğada yaşam sürdürme, ısı iletimi, güvenlik ve ilk yardım Anlatım, Gösterim, Uygulama
8 Ara Sınav
9 Doğada yaşam sürdürme, ısı iletimi, güvenlik ve ilk yardım Anlatım, Gösterim, Uygulama
10 Doğada yaz ve kış şartlarında arama kurtarma bilgisi, çığ bilgisi, doğa yürüyüşü bilgisi ve uygulamaları, karlı alanlarda barınak yapma, kar türleri ve özellikleri Anlatım, Gösterim, Uygulama
11 Yaz-kış kampçılık bilgisi ve uygulamaları Anlatım, Gösterim, Uygulama
12 Tırmanış ve iniş bilgisi Anlatım, Gösterim, Uygulama
13 Etkinlik planlama ve rapor tutma Anlatım, Gösterim, Uygulama
14 Etkinlik planlama ve rapor tutma Anlatım, Gösterim, Uygulama
15 Etkinlik planlama ve rapor tutma Anlatım, Gösterim, Uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Sunumlar (PowerPoint), Ders Notları (PDF), Video Dersler

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 3 4 12
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 4 12
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 4 12
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 15 1 15
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 20 1 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 115