|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, gösteri amaçlı cimnastik hareketlerini (müzik eşliğinde ya da müziksiz) çeşitli materyallerin kullanımıyla birleştirerek estetik sanat ve spor ögelerini bir araya toplayarak bireylerin psikolojik ve fizyolojik gelişimlerine katkı sağlamaktır. Ayrıca, özel gün ve kutlamalarda sergilenecek koreografi sunumları oluşturmayı hedefler. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hareket potansiyeli ve hayal gücünü arttırabilme. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar. PÇ-15 Sporcu performansı odaklı düzenli antrenman programını günlük yaşama ve spor branşına uyarlayarak sistematik bir şekilde uygular. PÇ-17 Meslektaşları ve farklı disiplinlerle işbirliği yaparak sürdürülebilir ilişki ve iletişim içinde çalışır. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Bütün popülasyonlarda gösteri cimnastiğine ilişkin konsept geliştirebilme, farklı uygulamaları kavrayabilme. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir. PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar. PÇ-25 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kurum ve kuruluşlarca düzenlenen ulusal ve uluslararası hizmet içi eğitim, kurs, çalıştay, seminer, toplantı ve kongrelere katılarak mesleki bilgi ve becerilerini yaşam boyu öğrenme süreci içinde geliştirir. PÇ-30 Tutum ve davranışlarının yanında, kültürel yeterlilikleri ile de topluma örnek olur, demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, gösteri cimnastiğinin tanımı ve tarihçesi, temel ritimler, temel vücut hareketleri, koordinasyon, denge ve esneklik geliştirme, temel bale egzersizleri, hareket kompozisyonları ve koreografi, yaratıcı düşünce becerileri, modern dans teknikleri, sahne ışık, giysi ve makyaj tasarımı gibi konuları kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Gösteri cimnastiği nedir? Cimnastiğin terminolojisi. Neden bu tür etkinliklere ihtiyaç duyulur? Kültürel farklılıklar bu aktivite ve yaratılarda etkili midir? Görsel kaynaklardan ve teknolojiden yararlanma, profesyonel kişilerin vücut hareketlerini ve performanslarını analiz etme. | Anlatım, Beyin Fırtınası |
2 | Basit ritimleri tanıma (2/4, 3/4, 4/4), ritim, müzik ve alan kullanımı, uzaysal farkındalık (düzlemler, yönler, yörüngeler, yükseklik seviyeleri, hareket temposu ve hızı, yol katetme şekilleri). | Anlatım, Gösterim |
3 | Temel vücut hareketleri (salınımlar, savrulmalar, dairesel hareketler, kasılma ve gevşemeler, uzanmalar, hoplamalar, sekmeler, sıçramalar, dönüşler, vücut dalgaları vb.). | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
4 | Temel vücut hareketleri (salınımlar, savrulmalar, dairesel hareketler, kasılma ve gevşemeler, uzanmalar, hoplamalar, sekmeler, sıçramalar, dönüşler, vücut dalgaları vb.). | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
5 | Koordinasyon, denge ve beceriyi geliştirme, esneklik, kas kuvvetini geliştirme, hareket hızı ve temposunu algılama, vücudun eklemlerinin fonksiyonlarını anlama, hareket bağlantılarını yapabilme. | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
6 | Temel bale egzersizleri (barre ve yerde), temel ayak ve kol pozisyonları ve hareketleri. | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
7 | Hareket kompozisyonları ve koreografi, hareketlerin mantıksal bağlantıları, akıcılık, zorlukların dağılımı, bağlantı elementleri, müzikle teknik, estetik ve duygusal ilişki, müzikal zamanlama. | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yaratıcı düşünce becerisi, yaratıcı hareket ve dans, hareket farkındalığı ve hayal gücü, duygusal gelişim ve ifade, her hareketin karakterinde uyum oluşturmak. Sahne ışık, giysi ve makyaj tasarımı çalışmaları. | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
10 | Çağdaş/modern dans teknikleri ve uygulamaları. | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
11 | Hayal gücünü kullanma, doğaçlama teknikleri, lokomotor ve lokomotor olmayan manipulatif hareketler, kurgulama ve koreografik çalışmalar, sahne ışık, giysi ve makyaj tasarımı. | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
12 | Sabit veya sabit olmayan objelerin kullanılması, gösteri cimnastiğinde pratik uygulamalar, sahne ışık, giysi ve makyaj tasarımı. | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
13 | Sabit veya sabit olmayan objelerin kullanılması, gösteri cimnastiğinde pratik uygulamalar, sahne ışık, giysi ve makyaj tasarımı. | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
14 | Sabit veya sabit olmayan objelerin kullanılması, gösteri cimnastiğinde pratik uygulamalar, sahne ışık, giysi ve makyaj tasarımı. | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
15 | Sabit veya sabit olmayan objelerin kullanılması, gösteri cimnastiğinde pratik uygulamalar, sahne ışık, giysi ve makyaj tasarımı. | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1. Tören, Kutlama ve Saha İçi Gösteri Teknikleri. Caner Onay. Nobel Yayın Dağıtım. 2004 | |
2 | 2. Kennedy-Armbruster C, Yoke MM (2009), Methods of Group Exercise Instruction, Second Edition, Human Kinetics | |
3 | 3. http://www.turkcimfed.gov.tr | |
4 | 4. http://www.univspor.org.tr/ | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Sunumlar (PowerPoint), Ders Notları (PDF), Video Dersler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 3 | 3 | 9 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 4 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 4 | 12 |
Sözlü Sınav | 2 | 2 | 4 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 20 | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 116 |