Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT 114 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)

Kodu: ANT 114 Adı: ORYANTİRİNG Teorik+Uygulama: 1+2 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere oryantringin temel kavramlarını, disiplinlerini, harita ve pusula kullanımını, parkur planlama ve antrenman tekniklerini öğretmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Oryantring temel kavramlarını açıklayabilme. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir.
PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar.
PÇ-17 Meslektaşları ve farklı disiplinlerle işbirliği yaparak sürdürülebilir ilişki ve iletişim içinde çalışır.
PÇ-34 Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Oryantiring disiplinleri ve yarışma kurallarını açıklayabilir. PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir.
PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÇ-17 Meslektaşları ve farklı disiplinlerle işbirliği yaparak sürdürülebilir ilişki ve iletişim içinde çalışır.
PÇ-28 Sportif değerlendirme ve antrenman sürecinde ekip anlayışına sahiptir.
PÇ-34 Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Haritanın dilini okuyabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar.
PÇ-17 Meslektaşları ve farklı disiplinlerle işbirliği yaparak sürdürülebilir ilişki ve iletişim içinde çalışır.
PÇ-28 Sportif değerlendirme ve antrenman sürecinde ekip anlayışına sahiptir.
PÇ-34 Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Pusula kullanımı ve yön kavramını bilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar.
PÇ-17 Meslektaşları ve farklı disiplinlerle işbirliği yaparak sürdürülebilir ilişki ve iletişim içinde çalışır.
PÇ-28 Sportif değerlendirme ve antrenman sürecinde ekip anlayışına sahiptir.
PÇ-34 Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-5 Hedef bilgi kartı tanımlarını yapabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÇ-17 Meslektaşları ve farklı disiplinlerle işbirliği yaparak sürdürülebilir ilişki ve iletişim içinde çalışır.
PÇ-28 Sportif değerlendirme ve antrenman sürecinde ekip anlayışına sahiptir.
PÇ-34 Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, oryantiring tanıtımı, tarihçesi, temel kavramlar, malzeme bilgisi, koşarak, bisikletle, kayakla ve patika oryantiringi, yarışma kategorileri ve kuralları, oryantiring haritası, ölçek, renk ve semboller, pusula kullanımı, sütun açıklamaları, parkur planlama, antrenman teknikleri gibi konuları kapsar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Oryantiring Tanıtımı, Tarihçesi, Temel Kavramlar ve Malzeme Bilgisi Anlatım, Beyin Fırtınası
2 Koşarak Oryantiring, Bisikletle Oryantiring, Kayakla Oryantiring, Patika Oryantiringi, Yarışma Kategorileri, Yarışma Kuralları Anlatım, Gösterim
3 Oryantiring Haritası, Ölçek, Münhanilerin Başlıca Özellikleri, Yeryüzü Şekilleri Anlatım, Gösterim
4 Oryantiring Haritasında Kullanılan Renk ve Semboller Anlatım, Gösterim
5 Oryantiring Haritasının Pusula İle Kullanımı, Haritayı Pusulasız Yönüne Koyma Anlatım, Gösterim, Uygulama
6 Sütunların Açıklamaları, Hedef Bilgi Kartında Kullanılan Semboller Anlatım, Gösterim, Uygulama
7 Kasıtlı Sapma, Parmak Takibi, Çizgisel Hat Takibi, Haritayı Sadeleştirme, Kaba Oryantiring, İnce Pusula, Kaba Pusula, Adım Sayma, Bilardo Tekniği, Son Saldırı Noktası Anlatım, Gösterim, Uygulama
8 Ara Sınav
9 Parkur Planlamanın Temel İlkeleri: Kısa, Orta, Uzun ve Bayrak Anlatım, Gösterim, Uygulama
10 14 Yaş Altı ve Yeni Başlayanlar için Parkur Planlama Anlatım, Gösterim, Uygulama
11 Ocad Harita Çizim Programı Yada El ile Okul, Sınıf ve Spor Salonu Haritası Çizimi ve Parkur Planlama Anlatım, Gösterim, Uygulama
12 Klasik, Yıldız, Kelebek, Skor, Hafıza, Labirent, Çizgi, Süt Tarlası, Münhani Takibi, Münhani, Bitki Örtüsü, Su Nesnesi, İnsan Yapımı Nesneler, Koridor, Pencere, Kombo Anlatım, Gösterim, Uygulama
13 Anaerobik, Aerobik, Kuvvet, Tepe ve Fartlek Antrenman Anlatım, Gösterim, Uygulama
14 Anaerobik, Aerobik, Kuvvet, Tepe ve Fartlek Antrenman Anlatım, Gösterim, Uygulama
15 Oryantiring Yarışı Anlatım, Gösterim, Uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kanada Orientring Federasyonu, Uzun Vadeli Sporcu Gelişim (LTAD) Kılavuzu
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kanada Orientring Federasyonu Uzun Vadeli Sporcu Gelişim (LTAD) Kılavuzu Sunumlar (PowerPoint) Ders notları (PDF) Video dersler

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 5 1 5
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 10 1 10
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 10 1 10
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 8 1 8
Final Sınavı İçin Hazırlık 12 1 12
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 131