|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, ritmik cimnastik dersi top aleti temel tekniklerini uygulamayı, RC özel antrenman bilgilerini kavramayı, top aleti seri oluşturmayı ve antrenman programlarını oluşturmayı amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel becerilerle ilgili sunu yapabilme. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-17 Meslektaşları ve farklı disiplinlerle işbirliği yaparak sürdürülebilir ilişki ve iletişim içinde çalışır. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Cimnastik aletleri kullanım becerisine sahip olma. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Nota ve hareket bilgisi sunabilmeli. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-30 Tutum ve davranışlarının yanında, kültürel yeterlilikleri ile de topluma örnek olur, demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Yaratıcılık becerilerini kullanarak koreografiler yapabilmeli. |
PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. PÇ-17 Meslektaşları ve farklı disiplinlerle işbirliği yaparak sürdürülebilir ilişki ve iletişim içinde çalışır. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, top aletini tanıma, değerlendirme kuralları, kondisyon çalışmaları, sıçramalar/atlamalar, bale çalışması, pivotlar, top aleti koreografileri, özel antrenman bilgileri, ulusal ve uluslararası serileri izleme ve analiz gibi konuları kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Top Aletini Tanıma Değerlendirme Kurallarına Giriş | Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
2 | Top Aleti Temel Teknikleri Değerlendirme Kuralları | Anlatma Yöntemi, Gösterim |
3 | Kondisyon Çalışmaları (Amerikan Ders) Sıçramalar/Atlamalar (Vücut Zorlukları) Top Aleti Daireler Sekizler Yuvarlamalar Değerlendirme Kuralları | Anlatma Yöntemi, Gösterim, Alıştırma |
4 | Kondisyon Çalışmaları (Amerikan Ders) Sıçramalar/Atlamalar (Vücut Zorlukları) Top Aleti Zıplatmalar Değerlendirme Kuralları | Anlatma Yöntemi, Gösterim, Alıştırma |
5 | Bale Çalışması Pivotlar Top Aleti Koreografi Videoları | Anlatma Yöntemi, Gösterim, Alıştırma |
6 | Top Aleti Bağlantı Hareketleri Dans Adımları Fırlatmalar ve Yakalamalar | Anlatma Yöntemi, Gösterim, Alıştırma |
7 | Riskler | Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Özel Antrenman Bilgileri Esneklik Çalışmaları (PNF) Top Aleti ile Esneklik ve Dalgalar Top Aleti Müzik Seçimleri | Anlatma Yöntemi, Gösterim, Alıştırma |
10 | Özel Antrenman Bilgileri Top Aleti ile Denge Çalışmaları Top Aleti Koreografi Çalışmaları | Anlatma Yöntemi, Gösterim, Alıştırma |
11 | Özel Antrenman Bilgileri Top Aleti Form Yazımları Top Aleti Koreografi Çalışmaları Yaş Gruplarına Göre Seriler | Anlatma Yöntemi, Gösterim, Alıştırma |
12 | Ulusal ve Uluslararası Serileri İzleme ve Analizler Yaş Gruplarına Göre Seriler Dönem Sonu Değerlendirmeler Sorular ve Genel Tekrar | Gösterim, Gözlem, Tartışma Yöntemi |
13 | Ulusal ve Uluslararası Serileri İzleme ve Analizler Yaş Gruplarına Göre Seriler Dönem Sonu Değerlendirmeler Sorular ve Genel Tekrar | Gösterim, Gözlem, Tartışma Yöntemi |
14 | Ulusal ve Uluslararası Serileri İzleme ve Analizler Yaş Gruplarına Göre Seriler Dönem Sonu Değerlendirmeler Sorular ve Genel Tekrar | Gösterim, Gözlem, Tartışma Yöntemi |
15 | Ulusal ve Uluslararası Serileri İzleme ve Analizler Yaş Gruplarına Göre Seriler Dönem Sonu Değerlendirmeler Sorular ve Genel Tekrar | Gösterim, Gözlem, Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Federation Internatıonale de Gymnastıque Code of Points Rhythmic Gymnastics 2013-2016 | |
2 | Elementer dans, Rıtm Ve Hareket Eğitimi Spor Kıtapevi Uçman Günal. Agopyan Ani | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Sunumlar (PowerPoint) Her hafta için hazırlanmış görsel destekli sunumlar. Ders Notları (PDF) Teorik bilgilerin yanı sıra tekniklerin detaylı açıklamalarını içeren notlar. Video Dersler Ritmik cimnastik tekniklerinin adım adım anlatıldığı videolar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 10 | 4 | 40 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 118 |