Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT 161 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)

Kodu: ANT 161 Adı: SPROTİF RİTMİK CİMNASTİK (KADIN) Teorik+Uygulama: 1+2 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, ritmik cimnastik dersi top aleti temel tekniklerini uygulamayı, RC özel antrenman bilgilerini kavramayı, top aleti seri oluşturmayı ve antrenman programlarını oluşturmayı amaçlar.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Temel becerilerle ilgili sunu yapabilme. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-17 Meslektaşları ve farklı disiplinlerle işbirliği yaparak sürdürülebilir ilişki ve iletişim içinde çalışır.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Cimnastik aletleri kullanım becerisine sahip olma. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Nota ve hareket bilgisi sunabilmeli. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-30 Tutum ve davranışlarının yanında, kültürel yeterlilikleri ile de topluma örnek olur, demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Yaratıcılık becerilerini kullanarak koreografiler yapabilmeli. PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÇ-17 Meslektaşları ve farklı disiplinlerle işbirliği yaparak sürdürülebilir ilişki ve iletişim içinde çalışır.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, top aletini tanıma, değerlendirme kuralları, kondisyon çalışmaları, sıçramalar/atlamalar, bale çalışması, pivotlar, top aleti koreografileri, özel antrenman bilgileri, ulusal ve uluslararası serileri izleme ve analiz gibi konuları kapsar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Top Aletini Tanıma Değerlendirme Kurallarına Giriş Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası
2 Top Aleti Temel Teknikleri Değerlendirme Kuralları Anlatma Yöntemi, Gösterim
3 Kondisyon Çalışmaları (Amerikan Ders) Sıçramalar/Atlamalar (Vücut Zorlukları) Top Aleti Daireler Sekizler Yuvarlamalar Değerlendirme Kuralları Anlatma Yöntemi, Gösterim, Alıştırma
4 Kondisyon Çalışmaları (Amerikan Ders) Sıçramalar/Atlamalar (Vücut Zorlukları) Top Aleti Zıplatmalar Değerlendirme Kuralları Anlatma Yöntemi, Gösterim, Alıştırma
5 Bale Çalışması Pivotlar Top Aleti Koreografi Videoları Anlatma Yöntemi, Gösterim, Alıştırma
6 Top Aleti Bağlantı Hareketleri Dans Adımları Fırlatmalar ve Yakalamalar Anlatma Yöntemi, Gösterim, Alıştırma
7 Riskler Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav
9 Özel Antrenman Bilgileri Esneklik Çalışmaları (PNF) Top Aleti ile Esneklik ve Dalgalar Top Aleti Müzik Seçimleri Anlatma Yöntemi, Gösterim, Alıştırma
10 Özel Antrenman Bilgileri Top Aleti ile Denge Çalışmaları Top Aleti Koreografi Çalışmaları Anlatma Yöntemi, Gösterim, Alıştırma
11 Özel Antrenman Bilgileri Top Aleti Form Yazımları Top Aleti Koreografi Çalışmaları Yaş Gruplarına Göre Seriler Anlatma Yöntemi, Gösterim, Alıştırma
12 Ulusal ve Uluslararası Serileri İzleme ve Analizler Yaş Gruplarına Göre Seriler Dönem Sonu Değerlendirmeler Sorular ve Genel Tekrar Gösterim, Gözlem, Tartışma Yöntemi
13 Ulusal ve Uluslararası Serileri İzleme ve Analizler Yaş Gruplarına Göre Seriler Dönem Sonu Değerlendirmeler Sorular ve Genel Tekrar Gösterim, Gözlem, Tartışma Yöntemi
14 Ulusal ve Uluslararası Serileri İzleme ve Analizler Yaş Gruplarına Göre Seriler Dönem Sonu Değerlendirmeler Sorular ve Genel Tekrar Gösterim, Gözlem, Tartışma Yöntemi
15 Ulusal ve Uluslararası Serileri İzleme ve Analizler Yaş Gruplarına Göre Seriler Dönem Sonu Değerlendirmeler Sorular ve Genel Tekrar Gösterim, Gözlem, Tartışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Federation Internatıonale de Gymnastıque Code of Points Rhythmic Gymnastics 2013-2016
2 Elementer dans, Rıtm Ve Hareket Eğitimi Spor Kıtapevi Uçman Günal. Agopyan Ani
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Sunumlar (PowerPoint) Her hafta için hazırlanmış görsel destekli sunumlar. Ders Notları (PDF) Teorik bilgilerin yanı sıra tekniklerin detaylı açıklamalarını içeren notlar. Video Dersler Ritmik cimnastik tekniklerinin adım adım anlatıldığı videolar.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 10 4 40
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 8 1 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 12 1 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 118