|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilere step aerobik tekniklerini temel düzeyde uygulama becerisi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Step aerobik uygulamaları ile ilgili temel kavramları açıklar. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-34 Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Step aerobik destek malzemeleri ile ilgili uygulama ilkelerini açıklar. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-25 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kurum ve kuruluşlarca düzenlenen ulusal ve uluslararası hizmet içi eğitim, kurs, çalıştay, seminer, toplantı ve kongrelere katılarak mesleki bilgi ve becerilerini yaşam boyu öğrenme süreci içinde geliştirir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Step aerobik uygulamaları ile ilgili malzemeleri kullanır. |
PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir. PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Step aerobik egzersizlerini temel düzeyde uygular. |
PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. PÇ-15 Sporcu performansı odaklı düzenli antrenman programını günlük yaşama ve spor branşına uyarlayarak sistematik bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, step aerobik tanımı, müzik kalıpları, temel adımlar, kolların hareketleri, adım varyasyonları, yüksek ve düşük etkili hareketlerin kombinasyonu, step seansının bölümleri, hareket kombinasyonları, koreografi hazırlama ve uygulama gibi konuları kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Step Aerobik Tanımı | Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
2 | Müzik Kalıpları Ritim Dinleme Ritim Verme | Anlatma Yöntemi, Gösterim |
3 | Step Temel Adımları | Anlatma Yöntemi, Gösterim |
4 | Kolların Hareketleri Ritimle Kol Hareketleri | Anlatma Yöntemi, Gösterim |
5 | Step Adım ve Kol Hareketleri | Anlatma Yöntemi, Gösterim |
6 | Step Adımlarında Varyasyonlar Streching Egzersizler | Anlatma Yöntemi, Gösterim, Alıştırma |
7 | Yüksek ve Düşük Etkili Hareketlerin Birlikte Kullanılması Katılımcılar İçin Performans Belirleme Yöntemleri | Anlatma Yöntemi, Gösterim, Alıştırma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Step Seansının Bölümleri Eğitmenin Sorumlulukları | Anlatma Yöntemi, Gösterim |
10 | Step Dersi Verme Teknikleri | Anlatma Yöntemi, Gösterim |
11 | Hareket Kombinasyonları ve Grupla Çalışma | Anlatma Yöntemi, Gösterim, Grup Çalışması |
12 | Koreografi Hazırlama Teknikleri | Anlatma Yöntemi, Gösterim, Grup Çalışması |
13 | Step Seansı Uygulaması Kombinasyonların Gruplarla Çalışılması | Gösterim, Alıştırma, Grup Çalışması |
14 | Step Seansı Uygulaması Kombinasyonların Gruplarla Çalışılması | Gösterim, Alıştırma, Grup Çalışması |
15 | Step Seansı Uygulaması Kombinasyonların Gruplarla Çalışılması | Gösterim, Alıştırma, Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Sunumlar (PowerPoint) Ders Notları (PDF) Video Dersler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 10 | 4 | 40 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 118 |