|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Taekwondo sporunun genel ve özel tekniklerinin teorik ve uygulamalı olarak öğretimi ve pekiştirilmesini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Taekwondo tarihçesini ve oyun kurallarını öğrenebilme |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-34 Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Taekwondo ile ilgili temel teknikleri açıklayabilme |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Taekwondo ile ilgili temel teknikleri uygulayabilme |
PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar. PÇ-15 Sporcu performansı odaklı düzenli antrenman programını günlük yaşama ve spor branşına uyarlayarak sistematik bir şekilde uygular. PÇ-34 Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Taekwondo öğrendiği teorik ve pratik bilgileri farklı alanlarda uygulayabilmeli |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-16 Antrenör, farklı yaş gruplarındaki bireyleri performans testleri ile belirli aralıklarla kontrol ederek, gerektiğinde antrenman planını yeniden düzenler. PÇ-17 Meslektaşları ve farklı disiplinlerle işbirliği yaparak sürdürülebilir ilişki ve iletişim içinde çalışır. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, Taekwondo'nun tanımı ve tarihçesi, duruş, el ve ayak teknikleri, saha bilgisi, kullanılan malzemeler, kurallar ve savunma teknikleri gibi konuları kapsar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Taekwondo'nun dünyadaki gelişimi ve duruş teknikleri | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma, Tartışma Yöntemi |
2 | Taekwondo'nun Türkiye'deki gelişimi ve başarılı sporcular | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | Taekwondo'nun Türkiye'deki gelişimi ve duruş teknikleri | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme Yöntemi |
4 | Taekwondo'nun tanımı ve ellerle yapılan teknikler | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
5 | Taekwondo'nun kavramsal çerçevesi ve ellerle yapılan teknikler | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
6 | Taekwondo'da saha bilgisi ve ellerle yapılan teknikler | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
7 | Taekwondo'da saha bilgisi ve ellerle yapılan teknikler | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma, Planlı Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Taekwondo'da kullanılan malzemeler ve ayak teknikleri | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
10 | Taekwondo kural bilgisi ve ayak teknikleri | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme Yöntemi |
11 | Taekwondo kural bilgisi ve ayak teknikleri | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma, Beceri Geliştirme Çalışması |
12 | Taekwondo kural bilgisi ve ayak teknikleri | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
13 | Taekwondo kural bilgisi ve ayak teknikleri | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma, Planlı Grup Çalışması |
14 | Taekwondo kural bilgisi ve savunma teknikleri | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
15 | Taekwondo kural bilgisi ve savunma teknikleri | Anlatma Yöntemi, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Sunumlar (PowerPoint) Ders Notları (PDF) Video Dersler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 10 | 3 | 30 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 122 |