Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT 120 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)

Kodu: ANT 120 Adı: TENİS Teorik+Uygulama: 1+2 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; tenis oyun kurallarını, ısınma ve stretching tekniklerini, temel tenis tekniklerini (forehand, backhand, vole vb.) geliştirmek ve tenis sporunun genel ve özel taktik uygulamalarını teorik ve uygulamalı olarak pekiştirmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Branşın tarihsel gelişimini bilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir.
PÇ-25 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kurum ve kuruluşlarca düzenlenen ulusal ve uluslararası hizmet içi eğitim, kurs, çalıştay, seminer, toplantı ve kongrelere katılarak mesleki bilgi ve becerilerini yaşam boyu öğrenme süreci içinde geliştirir.
PÇ-30 Tutum ve davranışlarının yanında, kültürel yeterlilikleri ile de topluma örnek olur, demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
PÇ-34 Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Tenis sporundaki temel hareket (forehand, backhand, vole, servis) becerilerini gösterebilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir.
PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar.
PÇ-15 Sporcu performansı odaklı düzenli antrenman programını günlük yaşama ve spor branşına uyarlayarak sistematik bir şekilde uygular.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Branşa özgü temel prensipleri ve yarışma kurallarını bilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir.
PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar.
PÇ-15 Sporcu performansı odaklı düzenli antrenman programını günlük yaşama ve spor branşına uyarlayarak sistematik bir şekilde uygular.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Temel vuruşlarla (forehand, backhand, vole, servis, smaç) ilgili mekaniği uygulayabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir.
PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar.
PÇ-15 Sporcu performansı odaklı düzenli antrenman programını günlük yaşama ve spor branşına uyarlayarak sistematik bir şekilde uygular.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, tenis tarihçesi, oyun kuralları, saha ve malzeme bilgisi, raket tutuşları, temel vuruş teknikleri (forehand, backhand, vole, servis), vuruş tekniklerinin uygulamaları, smaç çalışmaları, servis ve servis karşılama çalışmaları gibi konuları kapsar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tenis tarihçesi oyununun kuralları ve saha malzeme bilgisi Anlatım, Beyin Fırtınası
2 Raket tutuşları ve tenis oyunundaki temel duruşlar Anlatım, Gösterim
3 Temel vuruş teknikleri - Forehand ve Backhand Anlatım, Gösterim
4 Orta Korttan Çapraz ve Paralel Forehand-Backhand Vuruş Tekniği Uygulaması Anlatım, Gösterim, Uygulama
5 Dip çizgi Çapraz ve Paralel Forehand-Backhand Vuruş Tekniği Uygulaması Anlatım, Gösterim, Uygulama
6 Kaçara el önü üstten eğirimli vuruş Anlatım, Gösterim, Uygulama
7 Kaçara el arkası üstten eğirimli vuruş Anlatım, Gösterim, Uygulama
8 Ara Sınav
9 Vole Çalışmaları ve Çeşitleri Anlatım, Gösterim, Uygulama
10 Smaç Çalışmaları Anlatım, Gösterim, Uygulama
11 Midi Kortta Servis ve Servis Çeşitleri Çalışmaları Anlatım, Gösterim, Uygulama
12 Servis Çalışmaları ve Servis Karşılama Çalışmaları Anlatım, Gösterim, Uygulama
13 Uzun Çapraz – Paralel (Forehand – Backhand) Vuruş Geliştirme Çalışmaları Anlatım, Gösterim, Uygulama
14 Uzun Çapraz – Paralel (Forehand – Backhand) Vuruş Geliştirme Çalışmaları Anlatım, Gösterim, Uygulama
15 7 top uygulaması ve Teknik-taktik bilgiler Anlatım, Gösterim, Uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 1. Kermen, O. (2002). Tenis teknik ve taktikleri (2. baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık.
2 2. Türkiye Tenis Federasyonu. (1999). Tenise başlarken: Öğretmenin el kitabı (Eğitim Yayını No: 1). Ankara: Türkiye Tenis Federasyonu.
3 3. Gönülalan, İ. (2002). Tenis antrenörleri için temel eğitim kitabı. Ankara: Başbakanlık G.S.G.M. Yayınları.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Sunumlar (PowerPoint) Ders notları (PDF) Video dersler Tenis Raketi Tenis Topu

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 5 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 7 14
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 5 10
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 4 8
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 30 1 30
Ara Sınav 5 1 5
Final Sınavı İçin Hazırlık 40 1 40
Final Sınavı 5 1 5
0
0
Toplam İş Yükü 112