|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; tenis oyun kurallarını, ısınma ve stretching tekniklerini, temel tenis tekniklerini (forehand, backhand, vole vb.) geliştirmek ve tenis sporunun genel ve özel taktik uygulamalarını teorik ve uygulamalı olarak pekiştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Branşın tarihsel gelişimini bilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir. PÇ-25 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kurum ve kuruluşlarca düzenlenen ulusal ve uluslararası hizmet içi eğitim, kurs, çalıştay, seminer, toplantı ve kongrelere katılarak mesleki bilgi ve becerilerini yaşam boyu öğrenme süreci içinde geliştirir. PÇ-30 Tutum ve davranışlarının yanında, kültürel yeterlilikleri ile de topluma örnek olur, demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. PÇ-34 Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Tenis sporundaki temel hareket (forehand, backhand, vole, servis) becerilerini gösterebilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir. PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar. PÇ-15 Sporcu performansı odaklı düzenli antrenman programını günlük yaşama ve spor branşına uyarlayarak sistematik bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Branşa özgü temel prensipleri ve yarışma kurallarını bilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir. PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar. PÇ-15 Sporcu performansı odaklı düzenli antrenman programını günlük yaşama ve spor branşına uyarlayarak sistematik bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Temel vuruşlarla (forehand, backhand, vole, servis, smaç) ilgili mekaniği uygulayabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir. PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar. PÇ-15 Sporcu performansı odaklı düzenli antrenman programını günlük yaşama ve spor branşına uyarlayarak sistematik bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, tenis tarihçesi, oyun kuralları, saha ve malzeme bilgisi, raket tutuşları, temel vuruş teknikleri (forehand, backhand, vole, servis), vuruş tekniklerinin uygulamaları, smaç çalışmaları, servis ve servis karşılama çalışmaları gibi konuları kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tenis tarihçesi oyununun kuralları ve saha malzeme bilgisi | Anlatım, Beyin Fırtınası |
2 | Raket tutuşları ve tenis oyunundaki temel duruşlar | Anlatım, Gösterim |
3 | Temel vuruş teknikleri - Forehand ve Backhand | Anlatım, Gösterim |
4 | Orta Korttan Çapraz ve Paralel Forehand-Backhand Vuruş Tekniği Uygulaması | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
5 | Dip çizgi Çapraz ve Paralel Forehand-Backhand Vuruş Tekniği Uygulaması | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
6 | Kaçara el önü üstten eğirimli vuruş | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
7 | Kaçara el arkası üstten eğirimli vuruş | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Vole Çalışmaları ve Çeşitleri | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
10 | Smaç Çalışmaları | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
11 | Midi Kortta Servis ve Servis Çeşitleri Çalışmaları | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
12 | Servis Çalışmaları ve Servis Karşılama Çalışmaları | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
13 | Uzun Çapraz – Paralel (Forehand – Backhand) Vuruş Geliştirme Çalışmaları | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
14 | Uzun Çapraz – Paralel (Forehand – Backhand) Vuruş Geliştirme Çalışmaları | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
15 | 7 top uygulaması ve Teknik-taktik bilgiler | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1. Kermen, O. (2002). Tenis teknik ve taktikleri (2. baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık. | |
2 | 2. Türkiye Tenis Federasyonu. (1999). Tenise başlarken: Öğretmenin el kitabı (Eğitim Yayını No: 1). Ankara: Türkiye Tenis Federasyonu. | |
3 | 3. Gönülalan, İ. (2002). Tenis antrenörleri için temel eğitim kitabı. Ankara: Başbakanlık G.S.G.M. Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Sunumlar (PowerPoint) Ders notları (PDF) Video dersler Tenis Raketi Tenis Topu |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 5 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 7 | 14 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 30 | 1 | 30 |
Ara Sınav | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 40 | 1 | 40 |
Final Sınavı | 5 | 1 | 5 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 112 |