|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilere savunma sporlarına yönelik bilgi ve becerileri kazandırmak, el ve ayak vuruş tekniklerini öğrenmelerini ve uygulamalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | El ile vuruş tekniklerini öğrenme |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Ayak ile vuruş tekniklerini öğrenme |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Vuruş tekniklerinin uygulama esaslarını öğrenme |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir. PÇ-15 Sporcu performansı odaklı düzenli antrenman programını günlük yaşama ve spor branşına uyarlayarak sistematik bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Savunma ilkelerini öğrenme |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. PÇ-15 Sporcu performansı odaklı düzenli antrenman programını günlük yaşama ve spor branşına uyarlayarak sistematik bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-5 | Savunma sporları hakkında bilgi edinme |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir. PÇ-34 Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-6 | Yakın savunma tekniklerini öğrenme |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir. PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, wushu sporunun tanımı ve tarihçesi, el ve ayak vuruş teknikleri, savunma ilkeleri ve yakın savunma tekniklerini kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin tanıtımı ve işleyişinin açıklanması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | El ile vuruş tekniklerini öğrenme | Gösterim, Beceri Geliştirme Çalışması, İkili Çalışma |
3 | El ile vuruş tekniklerini öğrenme | Gösterim, Beceri Geliştirme Çalışması, İkili Çalışma |
4 | El ile vuruş tekniklerini öğrenme | Gösterim, Beceri Geliştirme Çalışması, İkili Çalışma |
5 | El ile vuruş tekniklerini öğrenme | Gösterim, Beceri Geliştirme Çalışması, İkili Çalışma |
6 | El ile vuruş tekniklerini öğrenme | Gösterim, Beceri Geliştirme Çalışması, İkili Çalışma |
7 | El ile vuruş tekniklerini öğrenme | Gösterim, Beceri Geliştirme Çalışması, İkili Çalışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ayak ile vuruş tekniklerini öğrenme | Gösterim, Beceri Geliştirme Çalışması, İkili Çalışma |
10 | Ayak ile vuruş tekniklerini öğrenme | Gösterim, Beceri Geliştirme Çalışması, İkili Çalışma |
11 | Ayak ile vuruş tekniklerini öğrenme | Gösterim, Beceri Geliştirme Çalışması, İkili Çalışma |
12 | Ayak ile vuruş tekniklerini öğrenme | Gösterim, Beceri Geliştirme Çalışması, İkili Çalışma |
13 | Ayak ile vuruş tekniklerini öğrenme | Gösterim, Beceri Geliştirme Çalışması, İkili Çalışma |
14 | Ayak ile vuruş tekniklerini öğrenme | Gösterim, Beceri Geliştirme Çalışması, İkili Çalışma |
15 | Ayak ile vuruş tekniklerini öğrenme | Gösterim, Beceri Geliştirme Çalışması, İkili Çalışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1. Staley, C. I. (2000). The science of martial arts training (2nd ed.). Unique Publications. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Sunumlar (PowerPoint) Ders Notları (PDF) Video Dersler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 5 | 1 | 5 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 5 | 1 | 5 |
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 2 | 4 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |