|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FELSEFE VE DİNİ BİLİMLER(TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | METİN DOĞAN (metindogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
kimlik tanımı ve kimlik bileşenlerini analiz etmede, dinin kimlik edinimindeki işlevlerini ve görünme biçimlerini çözümleyecek araçları sunmayı amaçlar |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | kimlik tanımı ve kimlik bileşenlerini analiz ederek bilgi verebilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayanarak, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık seviyesinde genişletir. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayanarak, ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-4 Alanla ilgili araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinir. PÇ-7 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | dinin kimlik ediniminde oynadığı rolü ve görünme biçimlerini açıklayabilir |
PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayanarak, ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-4 Alanla ilgili araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinir. PÇ-5 Alanında kazandığı bilgileri, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirir. PÇ-9 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir perspektifle analiz eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kimlik teorileri ve kimlik türleri hakkında açıklayıcı bilgi verebilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayanarak, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık seviyesinde genişletir. PÇ-8 Alanıyla ilgili sorunların çözümünde liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve takım çalışmalarını uzmanlık düzeyinde düzenler. PÇ-13 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri savunur. PÇ-15 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde anlar ve ikinci kişilere uygun normlara göre aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | dini kimliği oluşturan temel parametreleri açıklayabilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayanarak, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık seviyesinde genişletir. PÇ-2 Alanının ilgili olduğu disiplinler arası etkileşimi anlar ve farklı disiplinlerle işbirliği yaparak ortak projeler gerçekleştirir. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayanarak, ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-5 Alanında kazandığı bilgileri, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kimlik teorileri, kimlik türleri, modern ve postmodern dönemlerde kimlik edinim sürecine etki eden unsurlar, “dini kimlik”i oluşturan parametreler bu dersin konularını oluşturmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | geleneksel ve modern zamanlarda kimlik edinmenin unsuları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
2 | din sosyolojisi açısından kültürel değişim ve kimlik sorunları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
3 | din sosyolojisi açısından etnik kimlik ediniminin unsurları | Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
4 | dini kimlik ve unsurlarının dini sosyolojik yönüyle değerlendirilmesi | Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
5 | dini kimlik ve unsurlarının dini sosyolojik yönüyle değerlendirilmesi | Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | sınıf kimliği, sınıf kimliğinin unsurları ve din ilişkisi | Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | sınıf kimliği, sınıf kimliğinin unsurları ve din ilişkisi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | din sosyolojisi açısından din ve milli kimlik ilişkisinin değerlendirilmesi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
10 | din sosyolojisi açısından din ve milli kimlik ilişkisinin değerlendirilmesi | Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | din sosyolojisi açısından medya ve din ilişkisinin değerlendirilmesi | Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | din sosyolojisi açısından medya ve din ilişkisinin değerlendirilmesi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
13 | dinin modernizm ve kimlik edinimindeki işlevleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
14 | dinin postmodernizm ve kimlik edinimindeki işlevleri | Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
15 | din sosyolojisi konusu olarak yeni kimlik teorilerine bakış | Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Özbolat, A. ve Macit, M. (Ed.). (2022). Kimlik ve Din. İstanbul: Karahan Kitabevi. | |
2 | Kula, M. N. (2001). Kimlik ve Din. İstanbul: Ayışığı Kitapları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
bilgisayar, akıllı tahta, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 12 | 48 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 9 | 54 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |