|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI TİCARET VE LOJİSTİK YÖNETİMİ TEZLİ YÜKSEK LİSANS(ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞÜKRÜ APAYDIN (sukruapaydin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bilimsel temelde bir araştırmanın nasıl yapılacağının, hangi tür sorunlarda ne tür tasarım ve analiz sürecinin izlenmesi gerektiğinin örnek olaylarla ilişkilendirilerek belirlenmesi; özellikle uygulamalı araştırmalarda verilerin bilgisayarda işlenmesi, verilerin analizi ve yorumlanması aşamasında kullanılacak sayısal analiz tekniklerinin uygulanmasında paket programların kullanımının bilgisayar ortamında tanıtılmasıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilimsel bir temelde bir konuyu araştırabilmek. |
PÇ-1 Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim becerisine sahip olmak ve uluslararası ticaretle ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini etkili bir biçimde kullanabilmek. PÇ-6 Bilimsel bir araştırmada izlenmesi gereken aşamaları bilme ve araştırma yapabilme yeteneğine sahiptir. PÇ-7 Alanıyla ilgili konularda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü ve görsel araçlar kullanarak aktarma becerisine sahiptir. PÇ-8 Alanıyla ilgili temel kavramlar ve göstergeleri kullanma yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Farklı şekilde elde edilmiş verileri anlamlı halde bütünleştirebilmek. |
PÇ-1 Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim becerisine sahip olmak ve uluslararası ticaretle ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini etkili bir biçimde kullanabilmek. PÇ-6 Bilimsel bir araştırmada izlenmesi gereken aşamaları bilme ve araştırma yapabilme yeteneğine sahiptir. PÇ-7 Alanıyla ilgili konularda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü ve görsel araçlar kullanarak aktarma becerisine sahiptir. PÇ-8 Alanıyla ilgili temel kavramlar ve göstergeleri kullanma yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bilimsel araştırma sürecini öğrenmek. |
PÇ-1 Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim becerisine sahip olmak ve uluslararası ticaretle ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini etkili bir biçimde kullanabilmek. PÇ-6 Bilimsel bir araştırmada izlenmesi gereken aşamaları bilme ve araştırma yapabilme yeteneğine sahiptir. PÇ-7 Alanıyla ilgili konularda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü ve görsel araçlar kullanarak aktarma becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Belirli bir konuda bilimsel bir rapor hazırlayabilmek. |
PÇ-1 Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim becerisine sahip olmak ve uluslararası ticaretle ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini etkili bir biçimde kullanabilmek. PÇ-4 Uluslararası ticaretin yasal çerçevesini oluşturan başlıca hukuk kurallarına ve mevzuatlara hâkim olabilmek. Firmalarının rekabet ettikleri çevredeki politik, yasal, ekonomik ve teknolojik güçleri anlayarak karar verme mekanizmaları üstünde ne derece etkili olduğunu açıklayabilmek. PÇ-7 Alanıyla ilgili konularda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü ve görsel araçlar kullanarak aktarma becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Araştırma sonucunda elde edilen bulguları günlük hayattaki problemlere çözüm üretebilecek sonuçlara dönüştürebilmek. |
PÇ-7 Alanıyla ilgili konularda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü ve görsel araçlar kullanarak aktarma becerisine sahiptir. PÇ-8 Alanıyla ilgili temel kavramlar ve göstergeleri kullanma yeteneğine sahiptir. PÇ-10 Uluslararası ekonomik gelişmeleri takip edebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Önceliklerinin belirlenmesi ve konu ile ilgili araştırma çalışmaları yapma Araştırma yöntemleri Etik kavramı ve uygulamaları Tasarlama, düzenleme ve araştırma önerisi yazma Kritik araştırma, analiz, geçerlilik ve güvenirlik ilkeleri ana hatları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilim-Bilimsel Yöntem- Bilimsel Araştırma | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme |
2 | Bilimsel Araştırma Türleri | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme |
3 | Bilimsel Araştırma Süreci | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme |
4 | Araştırma Probleminin Belirlenmesi- Değişkenler ve Ölçme Düzeyleri | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme |
5 | Araştırma Yöntemi ve Belirlenmesi | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme |
6 | Evren-Örnekleme | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme |
7 | Verilerin Toplanması | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Veri Toplama Yöntemleri ve Ölçme | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme |
10 | Verilerin İşlenmesi | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme |
11 | Verilerin Analizi, İlişkisel ve Kestirimsel Çözümlemeler | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme |
12 | Bulgular ve Yorumlar | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme |
13 | Rapor, tez, ödev yazmada önemli konular | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme |
14 | Örnek çalışmalarda araştırma sürecinin irdelenmesi (Örnek Olaylar) | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme |
15 | Örnek çalışmalarda araştırma sürecinin irdelenmesi (Örnek Olaylar) | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ali Yıldırım and Hasan Şimşek (2011). Qualitative Research Methods in Social Sciences. 8th Edition. Anakara: Seçkin Publishing. | |
2 | Remzi Altunışık, Recai Coşkun, Engin Yıldırım and Serkan Bayraktaroğlu. (2012). Research Methods in Social Sciences, 7th Edition. Sakarya: Sakarya Publishing. | |
3 | Hüner Şencan (2007). Scientific Research, Ankara: Seçkin Publishing. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitapları, Defter, Yazı Tahtası |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 186 |