|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI TİCARET VE LOJİSTİK YÖNETİMİ TEZLİ YÜKSEK LİSANS(ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞÜKRÜ APAYDIN (sukruapaydin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞÜKRÜ APAYDIN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ekonominin genel yapısı ve işleyişine yönelik küresel ölçekte ve tarihsel bir perspektifte bilgi sahibi olmak, ülkelerin dönemsel olarak karşılaştıkları iktisadi krizleri analiz etmek ve çeşitli boyutlarıyla küreselleşmenin iktisadi krizler üzerindeki etkilerini analiz etmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Küreselleşme olgusunu tarihsel bir süreç içinde kavrayarak, tüm boyutlarıyla öğrenebilir. |
PÇ-1 Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim becerisine sahip olmak ve uluslararası ticaretle ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini etkili bir biçimde kullanabilmek. PÇ-2 Uluslararası ticaret ile ilgili başlıca teorilere ve terminolojiye hâkim olabilmek. Uluslararası pazarlama teorini küresel vakalar ile bağdaştırabilmek. PÇ-7 Alanıyla ilgili konularda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü ve görsel araçlar kullanarak aktarma becerisine sahiptir. PÇ-8 Alanıyla ilgili temel kavramlar ve göstergeleri kullanma yeteneğine sahiptir. PÇ-10 Uluslararası ekonomik gelişmeleri takip edebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İktisadi kriz olgusunu tanımlayarak, farklı kriz türlerini nedenleri ve sonuçlarıyla analiz edebilir. |
PÇ-2 Uluslararası ticaret ile ilgili başlıca teorilere ve terminolojiye hâkim olabilmek. Uluslararası pazarlama teorini küresel vakalar ile bağdaştırabilmek. PÇ-7 Alanıyla ilgili konularda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü ve görsel araçlar kullanarak aktarma becerisine sahiptir. PÇ-10 Uluslararası ekonomik gelişmeleri takip edebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İktisadi krizleri, küreselleşmenin boyut ve içeriği bağlamında analiz edebilir. |
PÇ-2 Uluslararası ticaret ile ilgili başlıca teorilere ve terminolojiye hâkim olabilmek. Uluslararası pazarlama teorini küresel vakalar ile bağdaştırabilmek. PÇ-8 Alanıyla ilgili temel kavramlar ve göstergeleri kullanma yeteneğine sahiptir. PÇ-10 Uluslararası ekonomik gelişmeleri takip edebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Küreselleşme kavramı, küreselleşme tartışmaları, küreselleşme evreleri, küreselleşme boyutları, iktisadi krizler, küreselleşme ve iktisadi kriz bağlantısı, küresel ekonomik krizler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kavramsal ve olgusal olarak küreselleşme | Konu anlatımı, tartışma |
2 | Küreselleşmenin tarihsel gelişimi | Konu anlatımı, tartışma |
3 | Küreselleşmenin sosyo-kültürel ve politik boyutları | Konu anlatımı, tartışma |
4 | Küreselleşmenin iktisadi boyutu: Ticari ve finansal küreselleşme | Konu anlatımı, tartışma |
5 | Küreselleşme yaklaşımları | Konu anlatımı, tartışma |
6 | Birinci küreselleşme evresinde küresel ekonomide genel görünüm | Konu anlatımı, tartışma |
7 | Neoliberal küreselleşme ve yeni dünya düzeni | Konu anlatımı, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | İktisadi kriz olgusu: kavram, tanım ve türleri | Konu anlatımı, tartışma |
10 | Birinci küreselleşme döneminde iktisadi krizler ve küreselleşme ilişkisi | Konu anlatımı, tartışma |
11 | Neoliberal küreselleşme döneminde iktisadi krizler ve küreselleşme ilişkisi | Konu anlatımı, tartışma |
12 | Türkiye Ekonomisinde yaşanan iktisadi krizler ve küreselleşme ilişkisi | Konu anlatımı, tartışma |
13 | Küreselleşmenin yarattığı tehdit ve fırsatlar I | Konu anlatımı, tartışma |
14 | Küreselleşmenin yarattığı tehdit ve fırsatlar II | Konu anlatımı, tartışma |
15 | İktisadi krizler bağlamında küreselleşmenin geleceği | Konu anlatımı, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Apaydın, Şükrü (2015). Adam Smith’den Günümüze Kriz ve Konjonktür Kuramları, Nota Bene Yay., Ankara. | |
2 | Karagül, Mehmet (2012). Dünya Ekonomisi: Tehdit ve Fırsatlarıyla, Nobel Yay., Ankara. | |
3 | Acar, Mustafa (2009). Küreselleşme, Orion Yay., Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitapları, Slaytlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 185 |