Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT 201 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)

Kodu: ANT 201 Adı: ANTRENMAN BİLİMİ I Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Antrenmanın temel kavramlarını; temel motorik özelliklerden olan esneklik ve kas kuvvetinin geliştirilmesine yönelik yöntemlerin kuram ve uygulamasına yönelik bilgi ve becerileri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Antrenman Bileşenlerini ve ilgili alanlarla işbirliğinin temelleri konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-5 Antrenörlük eğitimi programı için belirlenecek kriter ve süreçler doğrultusunda antrenörün görev, yetki ve sorumluluklarının yasal ilkelerini tanımlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Antrenman Temel kavramlarını bilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-5 Antrenörlük eğitimi programı için belirlenecek kriter ve süreçler doğrultusunda antrenörün görev, yetki ve sorumluluklarının yasal ilkelerini tanımlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Biomotor özelliklerin teorilerini bilir ve uygulama boyutuna aktarma yapabilir. PÇ-2 Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye sahiptir.
PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar.
PÇ-16 Antrenör, farklı yaş gruplarındaki bireyleri performans testleri ile belirli aralıklarla kontrol ederek, gerektiğinde antrenman planını yeniden düzenler.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Fiziksel özelliklerin gelişiminde rol oynayacak faktörleri bilir. PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar.
PÇ-15 Sporcu performansı odaklı düzenli antrenman programını günlük yaşama ve spor branşına uyarlayarak sistematik bir şekilde uygular.
PÇ-16 Antrenör, farklı yaş gruplarındaki bireyleri performans testleri ile belirli aralıklarla kontrol ederek, gerektiğinde antrenman planını yeniden düzenler.
PÇ-27 Antrenör olarak sporcu sağlığının korunmasına katkı sağlar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Antrenman ilkeleri temel kavramları, farklı yaş gruplarında ısınma evreleri ve amaçları esneklik alıştırma ve antrenmanları, kuvvet alıştırma ve antrenmanları bunlara ait uygulama yöntem ve örneklerin uygulama ve uygulatma becerisinin kazanımı.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Sportif Antrenmanda Temel Kavramlar Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
2 Spor Disiplinlerinin Sınıflandırılması ve Antrenman Metodları Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
3 Sportif Antrenmanın Prensipleri Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
4 Şiddet Normları Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
5 Enerji Yolları ve Tüketimi Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
6 Kuvvet Çeşitleri ve Kavramları Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
7 Temel Kuvvet Antrenmanı ve Normları Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav
9 Aerobik Dayanıklılık Antrenmanların Temelleri ve Normları Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
10 Anaerobik Dayanıklılık Antrenmanların Temelleri ve Normları Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
11 Sürat Antrenmanının Temelleri ve Normları Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
12 Koordinasyon Antrenmanlarının Temelleri ve Normları Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
13 Esneklik Antrenmanın Temelleri ve Normları Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
14 Fonksiyonel Antrenmanlar Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
15 Merkez Bölge (core) antrenmanları Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Bompa, T.O., (1990). Theory and Methodology of Training, Second Edition, Kendall-Hunt Publishing Company.
2 Hazır, T., Karabük, S., (2008). Isınma. In: S. Karabük (Ed). Futbol Eğitimi- 14 Yaş ve Altı. 1-8. Ankara: TÜFAV Yayınları.
3 Holcomb, W.R., (2000). Stretching and Warm up. Eds: T.R. Baechle, R.W. Earle, Essantials of Strength Training and Conditioning. 321-342, Champaign IL: Human Kinetics.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 15 1 15
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 20 1 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 121