|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Antrenmanın temel kavramlarını; temel motorik özelliklerden olan esneklik ve kas kuvvetinin geliştirilmesine yönelik yöntemlerin kuram ve uygulamasına yönelik bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Antrenman Bileşenlerini ve ilgili alanlarla işbirliğinin temelleri konusunda bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-5 Antrenörlük eğitimi programı için belirlenecek kriter ve süreçler doğrultusunda antrenörün görev, yetki ve sorumluluklarının yasal ilkelerini tanımlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Antrenman Temel kavramlarını bilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-5 Antrenörlük eğitimi programı için belirlenecek kriter ve süreçler doğrultusunda antrenörün görev, yetki ve sorumluluklarının yasal ilkelerini tanımlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Biomotor özelliklerin teorilerini bilir ve uygulama boyutuna aktarma yapabilir. |
PÇ-2 Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye sahiptir. PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar. PÇ-16 Antrenör, farklı yaş gruplarındaki bireyleri performans testleri ile belirli aralıklarla kontrol ederek, gerektiğinde antrenman planını yeniden düzenler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Fiziksel özelliklerin gelişiminde rol oynayacak faktörleri bilir. |
PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar. PÇ-15 Sporcu performansı odaklı düzenli antrenman programını günlük yaşama ve spor branşına uyarlayarak sistematik bir şekilde uygular. PÇ-16 Antrenör, farklı yaş gruplarındaki bireyleri performans testleri ile belirli aralıklarla kontrol ederek, gerektiğinde antrenman planını yeniden düzenler. PÇ-27 Antrenör olarak sporcu sağlığının korunmasına katkı sağlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Antrenman ilkeleri temel kavramları, farklı yaş gruplarında ısınma evreleri ve amaçları esneklik alıştırma ve antrenmanları, kuvvet alıştırma ve antrenmanları bunlara ait uygulama yöntem ve örneklerin uygulama ve uygulatma becerisinin kazanımı. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sportif Antrenmanda Temel Kavramlar | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
2 | Spor Disiplinlerinin Sınıflandırılması ve Antrenman Metodları | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
3 | Sportif Antrenmanın Prensipleri | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
4 | Şiddet Normları | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
5 | Enerji Yolları ve Tüketimi | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
6 | Kuvvet Çeşitleri ve Kavramları | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
7 | Temel Kuvvet Antrenmanı ve Normları | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Aerobik Dayanıklılık Antrenmanların Temelleri ve Normları | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
10 | Anaerobik Dayanıklılık Antrenmanların Temelleri ve Normları | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
11 | Sürat Antrenmanının Temelleri ve Normları | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
12 | Koordinasyon Antrenmanlarının Temelleri ve Normları | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
13 | Esneklik Antrenmanın Temelleri ve Normları | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
14 | Fonksiyonel Antrenmanlar | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
15 | Merkez Bölge (core) antrenmanları | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bompa, T.O., (1990). Theory and Methodology of Training, Second Edition, Kendall-Hunt Publishing Company. | |
2 | Hazır, T., Karabük, S., (2008). Isınma. In: S. Karabük (Ed). Futbol Eğitimi- 14 Yaş ve Altı. 1-8. Ankara: TÜFAV Yayınları. | |
3 | Holcomb, W.R., (2000). Stretching and Warm up. Eds: T.R. Baechle, R.W. Earle, Essantials of Strength Training and Conditioning. 321-342, Champaign IL: Human Kinetics. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 20 | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 121 |