|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere antrenörlük mesleğinin temel prensiplerini ve uygulamalarını öğretmek, Antrenörlükte etiğin önemini vurgulamak ve antrenörlük uygulamalarında etik davranışı teşvik etmek. Antrenörlerin karşılaşabileceği etik sorunları tanıma, değerlendirme ve çözme becerilerini geliştirmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel antrenörlük prensiplerini, uygulamalarını ve antrenörlük felsefesini anlama. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye sahiptir. PÇ-4 Farklı yaş gruplarında yapılan yayınları ve güncel çalışmaları izleme, yorumlama, değerlendirme, analiz yapma ve uygulama bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sporcu gelişimi ve performans artışı için temel eğitim prensiplerini öğrenme. |
PÇ-4 Farklı yaş gruplarında yapılan yayınları ve güncel çalışmaları izleme, yorumlama, değerlendirme, analiz yapma ve uygulama bilgisine sahiptir. PÇ-5 Antrenörlük eğitimi programı için belirlenecek kriter ve süreçler doğrultusunda antrenörün görev, yetki ve sorumluluklarının yasal ilkelerini tanımlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Spor psikolojisi ve iletişim becerilerini anlama. |
PÇ-17 Meslektaşları ve farklı disiplinlerle işbirliği yaparak sürdürülebilir ilişki ve iletişim içinde çalışır. PÇ-26 Antrenör psikososyal bakış̧ açısıyla sporcularının gizliliğine saygı göstererek etkin iletişim becerilerini kullanır. PÇ-33 Antrenörlük mesleği ile ilgili diğer meslek mensupları ile etkili iletişim becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | antrenörlük etiğin önemini anlama ve antrenörlük uygulamalarında etik davranışı teşvik etme. |
PÇ-6 Antrenör ile ilgili bilimsel araştırmaları planlama, yürütme, raporlama, sunma ve geliştirme sürecinde bilgiye ulaşma, araştırma-kurgulama ve bununla ilgili istatistiksel kavramları etik kuralları çerçevesinde tanımlar. PÇ-20 Etkileşimde bulunduğu diğer meslek mensupları ve disiplinlerle etkin, verimli ve etik prensiplerle çalışabilme becerisine sahip olur. PÇ-29 Antrenman programını değerlendirme ve geliştirme sürecinde gereken verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik ve yasal çerçeveyi benimser. PÇ-30 Tutum ve davranışlarının yanında, kültürel yeterlilikleri ile de topluma örnek olur, demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders antrenörlük kavramı ve temel ilkeleri, Antrenman programlarının tasarımı, yürütülmesi ve adaptasyonu, spor psikolojisi ve iletişim becerileri, Antrenörlük etiği, antrenörlerin karşılaşabileceği etik sorunlar ve çözüm stratejileri, Sporda liderlik ve takım dinamiği gibi konuları içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Antrenörlük kavramı, Antrenörlüğün tanımı ve önemi ve antrenörlük felsefesi | Anlatma, Soru - Cevap |
2 | Antrenörlük prensipleri ve temel beceriler, Antrenörün rolleri, görevleri ve kişilik özellikleri. | Anlatma, Soru - Cevap |
3 | Spor psikolojisi temel kavramlar | Anlatma, Soru - Cevap |
4 | Antrenör-sporcu iletişimi ve motivasyon | Anlatma, Soru - Cevap |
5 | Sporcu gelişimi ve performans değerlendirmesi | Anlatma, Soru - Cevap |
6 | Antrenman programlarının tasarımı ve uygulanması | Anlatma, Soru - Cevap |
7 | Antrenör tipleri | Anlatma, Soru - Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Temel spor fizyolojisi ve enerji metabolizması | Anlatma, Soru - Cevap |
10 | Antrenörlük etiği ve profesyonel davranış standartları | Anlatma, Soru - Cevap |
11 | Etiğe duyarlı antrenörlük uygulamaları | Anlatma, Soru - Cevap |
12 | Liderlik teorileri ve liderlik tarzları, Takım dinamikleri ve işbirliği becerileri | Anlatma, Soru - Cevap |
13 | Liderlik teorileri ve liderlik tarzları, Takım dinamikleri ve işbirliği becerileri | Anlatma, Soru - Cevap |
14 | Spor hukuku ve kuralları | Anlatma, Soru - Cevap |
15 | Spor hukuku ve kuralları | Anlatma, Soru - Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |