Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT 205 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)

Kodu: ANT 205 Adı: ANTRENÖRLÜK ETİĞİ VE İLKELERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilere antrenörlük mesleğinin temel prensiplerini ve uygulamalarını öğretmek, Antrenörlükte etiğin önemini vurgulamak ve antrenörlük uygulamalarında etik davranışı teşvik etmek. Antrenörlerin karşılaşabileceği etik sorunları tanıma, değerlendirme ve çözme becerilerini geliştirmek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Temel antrenörlük prensiplerini, uygulamalarını ve antrenörlük felsefesini anlama. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-2 Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye sahiptir.
PÇ-4 Farklı yaş gruplarında yapılan yayınları ve güncel çalışmaları izleme, yorumlama, değerlendirme, analiz yapma ve uygulama bilgisine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Sporcu gelişimi ve performans artışı için temel eğitim prensiplerini öğrenme. PÇ-4 Farklı yaş gruplarında yapılan yayınları ve güncel çalışmaları izleme, yorumlama, değerlendirme, analiz yapma ve uygulama bilgisine sahiptir.
PÇ-5 Antrenörlük eğitimi programı için belirlenecek kriter ve süreçler doğrultusunda antrenörün görev, yetki ve sorumluluklarının yasal ilkelerini tanımlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Spor psikolojisi ve iletişim becerilerini anlama. PÇ-17 Meslektaşları ve farklı disiplinlerle işbirliği yaparak sürdürülebilir ilişki ve iletişim içinde çalışır.
PÇ-26 Antrenör psikososyal bakış̧ açısıyla sporcularının gizliliğine saygı göstererek etkin iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-33 Antrenörlük mesleği ile ilgili diğer meslek mensupları ile etkili iletişim becerisine sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 antrenörlük etiğin önemini anlama ve antrenörlük uygulamalarında etik davranışı teşvik etme. PÇ-6 Antrenör ile ilgili bilimsel araştırmaları planlama, yürütme, raporlama, sunma ve geliştirme sürecinde bilgiye ulaşma, araştırma-kurgulama ve bununla ilgili istatistiksel kavramları etik kuralları çerçevesinde tanımlar.
PÇ-20 Etkileşimde bulunduğu diğer meslek mensupları ve disiplinlerle etkin, verimli ve etik prensiplerle çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-29 Antrenman programını değerlendirme ve geliştirme sürecinde gereken verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik ve yasal çerçeveyi benimser.
PÇ-30 Tutum ve davranışlarının yanında, kültürel yeterlilikleri ile de topluma örnek olur, demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders antrenörlük kavramı ve temel ilkeleri, Antrenman programlarının tasarımı, yürütülmesi ve adaptasyonu, spor psikolojisi ve iletişim becerileri, Antrenörlük etiği, antrenörlerin karşılaşabileceği etik sorunlar ve çözüm stratejileri, Sporda liderlik ve takım dinamiği gibi konuları içerir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Antrenörlük kavramı, Antrenörlüğün tanımı ve önemi ve antrenörlük felsefesi Anlatma, Soru - Cevap
2 Antrenörlük prensipleri ve temel beceriler, Antrenörün rolleri, görevleri ve kişilik özellikleri. Anlatma, Soru - Cevap
3 Spor psikolojisi temel kavramlar Anlatma, Soru - Cevap
4 Antrenör-sporcu iletişimi ve motivasyon Anlatma, Soru - Cevap
5 Sporcu gelişimi ve performans değerlendirmesi Anlatma, Soru - Cevap
6 Antrenman programlarının tasarımı ve uygulanması Anlatma, Soru - Cevap
7 Antrenör tipleri Anlatma, Soru - Cevap
8 Ara Sınav
9 Temel spor fizyolojisi ve enerji metabolizması Anlatma, Soru - Cevap
10 Antrenörlük etiği ve profesyonel davranış standartları Anlatma, Soru - Cevap
11 Etiğe duyarlı antrenörlük uygulamaları Anlatma, Soru - Cevap
12 Liderlik teorileri ve liderlik tarzları, Takım dinamikleri ve işbirliği becerileri Anlatma, Soru - Cevap
13 Liderlik teorileri ve liderlik tarzları, Takım dinamikleri ve işbirliği becerileri Anlatma, Soru - Cevap
14 Spor hukuku ve kuralları Anlatma, Soru - Cevap
15 Spor hukuku ve kuralları Anlatma, Soru - Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 10 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 10 1 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 10 1 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90