Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT 202 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)

Kodu: ANT 202 Adı: ANTRENMAN BİLİMİ II Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere; antrenman bilimine ilişkin genel ve özel kavramları tanıtmak ve açıklamak, dayanıklılık ve kuvvet antrenman biçimleri ile yüklenme yöntemleri arasındaki ilişkileri öğretmek

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Dayanıklılık antrenmanları ve Kuvvet antrenmanları çeşitleri hakkında kuramsal bilgiye sahip olur. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-2 Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye sahiptir.
PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Dayanıklılık antrenmanları ve Kuvvet antrenmanı yüklenme yöntemleri hakkında uygulamalı bilgiye sahip olur. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir.
PÇ-11 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili farklı yaş grupları, cinsiyet ve antrenman düzeylerindeki sporcuların antrenman süreçlerinde karşılaştığı problemleri inceleme ve araştırma konusu yapar.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Aerobik dayanıklılık test yöntemlerini uygulayabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-4 Farklı yaş gruplarında yapılan yayınları ve güncel çalışmaları izleme, yorumlama, değerlendirme, analiz yapma ve uygulama bilgisine sahiptir.
PÇ-16 Antrenör, farklı yaş gruplarındaki bireyleri performans testleri ile belirli aralıklarla kontrol ederek, gerektiğinde antrenman planını yeniden düzenler.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Anaerobik dayanıklılık test yöntemlerini uygular PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar.
PÇ-16 Antrenör, farklı yaş gruplarındaki bireyleri performans testleri ile belirli aralıklarla kontrol ederek, gerektiğinde antrenman planını yeniden düzenler.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Sporda dayanıklılık ve kuvvet gelişimine etki eden fizyolojik faktörlerin incelenmesi, antrene edilmesi, ölçümü ve analizini kapsar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dayanıklılığın Tanımlanması ve Çeşitleri Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması
2 Dayanıklılığın Fizyolojisi Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması
3 Dayanıklılığı Geliştirme Yöntemleri Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması
4 Dayanıklılık Testleri ve Raporlama Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması
5 Dayanıklılık Testleri ve Raporlama Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması
6 Dayanıklılığın Geliştirilmesi Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması
7 Dayanıklılığın Geliştirilmesi Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması
8 Ara Sınav
9 Kuvvet Antrenmanın Fizyolojik Temelleri Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması
10 Anatomik adaptasyon antrenmanı ve uygulaması Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması
11 Hipertrofi Antrenmanları Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması
12 Maksimal Kuvvet Antrenmanları Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması
13 Çabuk Kuvvet Antrenmanları Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması
14 Complex Antrenmanları Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması
15 Fonksiyonel Kuvvet Antrenmanları Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Baechle, T.R., Earle, R.W., Wathen, D., (2000). Resistance Training. Eds: T.R. Baechle, R.W. Earle, Essantials of Strength Training and Conditioning. 395-425, Champaign IL: Human Kinetics.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 10 30
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 10 30
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 15 1 15
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 20 1 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 125