|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilere; antrenman bilimine ilişkin genel ve özel kavramları tanıtmak ve açıklamak, dayanıklılık ve kuvvet antrenman biçimleri ile yüklenme yöntemleri arasındaki ilişkileri öğretmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dayanıklılık antrenmanları ve Kuvvet antrenmanları çeşitleri hakkında kuramsal bilgiye sahip olur. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye sahiptir. PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Dayanıklılık antrenmanları ve Kuvvet antrenmanı yüklenme yöntemleri hakkında uygulamalı bilgiye sahip olur. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir. PÇ-11 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili farklı yaş grupları, cinsiyet ve antrenman düzeylerindeki sporcuların antrenman süreçlerinde karşılaştığı problemleri inceleme ve araştırma konusu yapar. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Aerobik dayanıklılık test yöntemlerini uygulayabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-4 Farklı yaş gruplarında yapılan yayınları ve güncel çalışmaları izleme, yorumlama, değerlendirme, analiz yapma ve uygulama bilgisine sahiptir. PÇ-16 Antrenör, farklı yaş gruplarındaki bireyleri performans testleri ile belirli aralıklarla kontrol ederek, gerektiğinde antrenman planını yeniden düzenler. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Anaerobik dayanıklılık test yöntemlerini uygular |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar. PÇ-16 Antrenör, farklı yaş gruplarındaki bireyleri performans testleri ile belirli aralıklarla kontrol ederek, gerektiğinde antrenman planını yeniden düzenler. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sporda dayanıklılık ve kuvvet gelişimine etki eden fizyolojik faktörlerin incelenmesi, antrene edilmesi, ölçümü ve analizini kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dayanıklılığın Tanımlanması ve Çeşitleri | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
2 | Dayanıklılığın Fizyolojisi | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
3 | Dayanıklılığı Geliştirme Yöntemleri | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
4 | Dayanıklılık Testleri ve Raporlama | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
5 | Dayanıklılık Testleri ve Raporlama | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
6 | Dayanıklılığın Geliştirilmesi | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
7 | Dayanıklılığın Geliştirilmesi | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kuvvet Antrenmanın Fizyolojik Temelleri | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
10 | Anatomik adaptasyon antrenmanı ve uygulaması | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
11 | Hipertrofi Antrenmanları | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
12 | Maksimal Kuvvet Antrenmanları | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
13 | Çabuk Kuvvet Antrenmanları | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
14 | Complex Antrenmanları | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
15 | Fonksiyonel Kuvvet Antrenmanları | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Baechle, T.R., Earle, R.W., Wathen, D., (2000). Resistance Training. Eds: T.R. Baechle, R.W. Earle, Essantials of Strength Training and Conditioning. 395-425, Champaign IL: Human Kinetics. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 20 | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 125 |