|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Antrenörlük ile ilgili literatürde yer alan genel liderlik ve yetkinlik kavramlarının anlamlarından ve çeşitlerinden bahsedilerek, bu kavramların beden eğitimi ve spor ile ilgili ortamlarda hangi şartlarda yer aldığının ya da alabileceğinin belirlenmesini sağlamaktır. Liderlik ve yetkinlik kuram ve yaklaşımlarının spor ortamlarındaki rolünü detaylı olarak anlaşılmasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bu dersin sonunda öğrenci farklı liderlik tanımlarını değerlendirebilece. |
PÇ-3 Farklı yaş grupları için ulaşılması gereken en yüksek seviyelere yakın ve uzak dönem hedefleri sıralar. Hedefler doğrultusunda yakın ve uzun dönemler için antrenman planları yapabilir ve bunları değişen koşullara göre uyarlayabilir. PÇ-20 Etkileşimde bulunduğu diğer meslek mensupları ve disiplinlerle etkin, verimli ve etik prensiplerle çalışabilme becerisine sahip olur. PÇ-31 Antrenörlük mesleği ile ilgili bilimsel araştırmaları planlama, yürütme ve uygulama sürecinde eleştirel bakış̧ açısına sahiptir. PÇ-32 Antrenörlük kimliğini, bilincini ve mesleki disiplinini koruyarak disiplinler arası iş birliği anlayışıyla sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bu dersin sonunda öğrenci lider tanımının üç ana bileşeni; liderin özellikleri, izleyenlerin özellikleri ve durumsal faktörler ve aralarındaki etkileşim hakkında bilgi verebilecektir. |
PÇ-19 Ulusal ve uluslararası düzeyde sporcu yetiştirilmesinde diğer profesyonellerle çalışabilme deneyimine sahip olur. PÇ-20 Etkileşimde bulunduğu diğer meslek mensupları ve disiplinlerle etkin, verimli ve etik prensiplerle çalışabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bu dersin sonunda öğrenci davranışsal yaklaşımda yer alan farklı liderlik teorilerini inceleyebilecektir. |
PÇ-11 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili farklı yaş grupları, cinsiyet ve antrenman düzeylerindeki sporcuların antrenman süreçlerinde karşılaştığı problemleri inceleme ve araştırma konusu yapar. PÇ-17 Meslektaşları ve farklı disiplinlerle işbirliği yaparak sürdürülebilir ilişki ve iletişim içinde çalışır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Bu dersin sonunda öğrenci liderlik kavramı ile ilişkilendirilen temel sosyal psikolojik unsurlar; sosyal etki, güç, politika gibi konuları açıklayabilecek. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-17 Meslektaşları ve farklı disiplinlerle işbirliği yaparak sürdürülebilir ilişki ve iletişim içinde çalışır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Bu dersin sonunda öğrenci karizmatik liderlik dönüştürücü liderlik, yıkıcı liderlik gibi güncel teori ve kavramlar hakkında tartışabilecektir. |
PÇ-25 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kurum ve kuruluşlarca düzenlenen ulusal ve uluslararası hizmet içi eğitim, kurs, çalıştay, seminer, toplantı ve kongrelere katılarak mesleki bilgi ve becerilerini yaşam boyu öğrenme süreci içinde geliştirir. PÇ-26 Antrenör psikososyal bakış̧ açısıyla sporcularının gizliliğine saygı göstererek etkin iletişim becerilerini kullanır. PÇ-31 Antrenörlük mesleği ile ilgili bilimsel araştırmaları planlama, yürütme ve uygulama sürecinde eleştirel bakış̧ açısına sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Antrenörlükte etkili liderlik, yetkinlik ve grup dinamiği üzerindeki etkilerinin anlaşılmasını sağlamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Liderliğe Giriş | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası. |
2 | Antrenörlükte liderlik kuram ve yaklaşımları | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası. |
3 | Spora özgü liderlik kuram ve yaklaşımları | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası. |
4 | Sporda çok boyutlu liderlik modeli | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası. |
5 | Sporda dönüşümsel liderlik | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası. |
6 | Sporda liderlik araştırmaları | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası. |
7 | Sporda liderlik ve performans arasındaki ilişki | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sporda liderlik ve kişilik ilişkisi | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası. |
10 | Sporda liderlik ve diğer bireysel farklıların ilişkisi | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası. |
11 | Bireysel sporlarda liderlik | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası. |
12 | Takım sporlarında grup dinamikleri | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası. |
13 | Sporda liderliğin grup dinamikleri üzerine etkisi | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası. |
14 | Sporda liderlik ve etkili kriz yönetimi | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası. |
15 | Sporda liderlik uygulamaları | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 15 | 1 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 116 |