| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Sporda beceri öğretimine ilişkin psikolojik süreçleri temel düzeyde öğrenir. |
PÇ-2 Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye sahiptir. PÇ-13 Antrenör yetenek seçimi, yönlendirme ve geliştirmede ve sporda modelleme yapma, geliştirme ve takip etmeyi planlar.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Sporda beceri öğretimine ilişkin fizyolojik süreçleri temel düzeyde bilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-27 Antrenör olarak sporcu sağlığının korunmasına katkı sağlar.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Beceri ve öğrenimine ilişkin olarak temel kavramlar, motorsal öğrenme ve teorileri, beceri öğreniminin psikolojik ve fizyolojik boyutları ve temel motorsal özelliklerle koordinatif özellikleri hakkında bilgi verilecektir.
|
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Hareket ve motorik hareket kavramları |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
|
| 2 |
Hareket aktiviteleri ve beceri kavramı |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
|
| 3 |
Hareketin anlamı ve yapısı |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
|
| 4 |
Sportif hareketlerin değerlendirilme kriterleri |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
|
| 5 |
Sportif hareketlerin belirgin özellikleri |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
|
| 6 |
Hareketlerin evrensel yapısının incelenmesi |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
|
| 7 |
Sportif performansın önemli unsurları |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
|
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Motorsal öğrenme ve önkoşulları |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
|
| 10 |
Motorsal öğrenmeye etki eden faktörler |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
|
| 11 |
Motorsal öğrenmenin psikolojik boyutları |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
|
| 12 |
Motorsal öğrenmenin fizyolojik boyutları |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
|
| 13 |
Motor öğrenme teorileri |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
|
| 14 |
Sporda öğrenme ve öğretme süreci |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
|
| 15 |
Sporda düzeltmeler |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
|
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Sayın M. (2011). Hareket ve Beceri Öğretimi. Ankara: Spor Yayınevi. |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
|