Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT 206 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)

Kodu: ANT 206 Adı: SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Sporda becerilerin doğru öğretilmesine ilişkin olarak, psikolojik ve fizyolojik süreçlerin ışığında temel bilgilerin öğretilmesidir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sporda beceri öğretimine ilişkin psikolojik süreçleri temel düzeyde öğrenir. PÇ-2 Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye sahiptir.
PÇ-13 Antrenör yetenek seçimi, yönlendirme ve geliştirmede ve sporda modelleme yapma, geliştirme ve takip etmeyi planlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Sporda beceri öğretimine ilişkin fizyolojik süreçleri temel düzeyde bilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-27 Antrenör olarak sporcu sağlığının korunmasına katkı sağlar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Beceri ve öğrenimine ilişkin olarak temel kavramlar, motorsal öğrenme ve teorileri, beceri öğreniminin psikolojik ve fizyolojik boyutları ve temel motorsal özelliklerle koordinatif özellikleri hakkında bilgi verilecektir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Hareket ve motorik hareket kavramları Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
2 Hareket aktiviteleri ve beceri kavramı Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
3 Hareketin anlamı ve yapısı Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
4 Sportif hareketlerin değerlendirilme kriterleri Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
5 Sportif hareketlerin belirgin özellikleri Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
6 Hareketlerin evrensel yapısının incelenmesi Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
7 Sportif performansın önemli unsurları Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Motorsal öğrenme ve önkoşulları Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
10 Motorsal öğrenmeye etki eden faktörler Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
11 Motorsal öğrenmenin psikolojik boyutları Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
12 Motorsal öğrenmenin fizyolojik boyutları Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
13 Motor öğrenme teorileri Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
14 Sporda öğrenme ve öğretme süreci Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
15 Sporda düzeltmeler Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Sayın M. (2011). Hareket ve Beceri Öğretimi. Ankara: Spor Yayınevi.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 5 10
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 5 10
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 10 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 86