Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT 208 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)

Kodu: ANT 208 Adı: SPOR PSİKOLOJİSİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; Çağdaş psikolojinin uygulama alanlarını, psikolojinin ilke ve kurallarını öğreterek sporla bağını oluşturmaktır

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Psikoloji biliminde yer alan kavramları tanımlayabilir. PÇ-26 Antrenör psikososyal bakış̧ açısıyla sporcularının gizliliğine saygı göstererek etkin iletişim becerilerini kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Spor psikolojisinin esasları ve uygulama ilkelerini saptayabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-5 Antrenörlük eğitimi programı için belirlenecek kriter ve süreçler doğrultusunda antrenörün görev, yetki ve sorumluluklarının yasal ilkelerini tanımlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Sporda performans arttırılmasına yönelik yöntemleri uygulayabilir ve açıklayabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-2 Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye sahiptir.
PÇ-11 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili farklı yaş grupları, cinsiyet ve antrenman düzeylerindeki sporcuların antrenman süreçlerinde karşılaştığı problemleri inceleme ve araştırma konusu yapar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Spor psikolojisinin sporcu üzerinde olan etkisini çok yönlü değerlendirebilir. PÇ-4 Farklı yaş gruplarında yapılan yayınları ve güncel çalışmaları izleme, yorumlama, değerlendirme, analiz yapma ve uygulama bilgisine sahiptir.
PÇ-10 Farklı spor dallarındaki meslektaşlarının antrenörlük uygulaması ile ilgili görüşlerini dikkate alır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Psikoloji tanımı, insan davranışının karmaşıklığı, sinir sistemi, duyum ve algı, nesnelerin algılanması, öğrenme kuramları, heyecanlar ve özellikleri, motivasyon ve motivasyon kuramları, kişilik ve kişilik kuramları, bireysel farklılıklar ve benzerlikler, insanlar arasındaki ilişkileri etkileyen birey içi süreçler, psikolojik testler konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Psikoloji nedir ne değildir. tartışma yöntemi, planlı grup çalışması, soru-cevap
2 İnsan davranışının gelişimi tartışma yöntemi, planlı grup çalışması, soru-cevap
3 Duygu ve heyecanlar tartışma yöntemi, planlı grup çalışması, soru-cevap
4 Algılama tartışma yöntemi, planlı grup çalışması, soru-cevap
5 Dil ve düşünce tartışma yöntemi, planlı grup çalışması, soru-cevap
6 Dil ve düşünce tartışma yöntemi, planlı grup çalışması, soru-cevap
7 Motivasyon tartışma yöntemi, planlı grup çalışması, soru-cevap
8 Ara Sınav
9 Öğrenme tartışma yöntemi, planlı grup çalışması, soru-cevap
10 Bireysel ayrılıklar tartışma yöntemi, planlı grup çalışması, soru-cevap
11 Bireysel ayrılıkların değerlendirilmesi. tartışma yöntemi, planlı grup çalışması, soru-cevap
12 Kişilik tartışma yöntemi, planlı grup çalışması, soru-cevap
13 Sosyal davranış ve sosyal düşünce tartışma yöntemi, planlı grup çalışması, soru-cevap
14 Spor psikolojisinde diğer alanların etkisi tartışma yöntemi, planlı grup çalışması, soru-cevap
15 Spor psikolojisinde önemli olan unsurlar tartışma yöntemi, planlı grup çalışması, soru-cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 KORUÇ, Z., & ŞAHİN, M. (2015). Egzersiz ve Spor Psikolojisinin Temelleri.
2 Atkinson, R., Atkinson, R.C., Hilgard, E.R. (1995). Psikolojiye Giriş. Çevirenler: K. Atakay, M. Atakay, A. Yavuz, İstanbul: Sosyal Yayınlar
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 5 10
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 5 10
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 5 15
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 5 15
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 80