|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; Çağdaş psikolojinin uygulama alanlarını, psikolojinin ilke ve kurallarını öğreterek sporla bağını oluşturmaktır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Psikoloji biliminde yer alan kavramları tanımlayabilir. |
PÇ-26 Antrenör psikososyal bakış̧ açısıyla sporcularının gizliliğine saygı göstererek etkin iletişim becerilerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Spor psikolojisinin esasları ve uygulama ilkelerini saptayabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-5 Antrenörlük eğitimi programı için belirlenecek kriter ve süreçler doğrultusunda antrenörün görev, yetki ve sorumluluklarının yasal ilkelerini tanımlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sporda performans arttırılmasına yönelik yöntemleri uygulayabilir ve açıklayabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye sahiptir. PÇ-11 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili farklı yaş grupları, cinsiyet ve antrenman düzeylerindeki sporcuların antrenman süreçlerinde karşılaştığı problemleri inceleme ve araştırma konusu yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Spor psikolojisinin sporcu üzerinde olan etkisini çok yönlü değerlendirebilir. |
PÇ-4 Farklı yaş gruplarında yapılan yayınları ve güncel çalışmaları izleme, yorumlama, değerlendirme, analiz yapma ve uygulama bilgisine sahiptir. PÇ-10 Farklı spor dallarındaki meslektaşlarının antrenörlük uygulaması ile ilgili görüşlerini dikkate alır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Psikoloji tanımı, insan davranışının karmaşıklığı, sinir sistemi, duyum ve algı, nesnelerin algılanması, öğrenme kuramları, heyecanlar ve özellikleri, motivasyon ve motivasyon kuramları, kişilik ve kişilik kuramları, bireysel farklılıklar ve benzerlikler, insanlar arasındaki ilişkileri etkileyen birey içi süreçler, psikolojik testler konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Psikoloji nedir ne değildir. | tartışma yöntemi, planlı grup çalışması, soru-cevap |
2 | İnsan davranışının gelişimi | tartışma yöntemi, planlı grup çalışması, soru-cevap |
3 | Duygu ve heyecanlar | tartışma yöntemi, planlı grup çalışması, soru-cevap |
4 | Algılama | tartışma yöntemi, planlı grup çalışması, soru-cevap |
5 | Dil ve düşünce | tartışma yöntemi, planlı grup çalışması, soru-cevap |
6 | Dil ve düşünce | tartışma yöntemi, planlı grup çalışması, soru-cevap |
7 | Motivasyon | tartışma yöntemi, planlı grup çalışması, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrenme | tartışma yöntemi, planlı grup çalışması, soru-cevap |
10 | Bireysel ayrılıklar | tartışma yöntemi, planlı grup çalışması, soru-cevap |
11 | Bireysel ayrılıkların değerlendirilmesi. | tartışma yöntemi, planlı grup çalışması, soru-cevap |
12 | Kişilik | tartışma yöntemi, planlı grup çalışması, soru-cevap |
13 | Sosyal davranış ve sosyal düşünce | tartışma yöntemi, planlı grup çalışması, soru-cevap |
14 | Spor psikolojisinde diğer alanların etkisi | tartışma yöntemi, planlı grup çalışması, soru-cevap |
15 | Spor psikolojisinde önemli olan unsurlar | tartışma yöntemi, planlı grup çalışması, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | KORUÇ, Z., & ŞAHİN, M. (2015). Egzersiz ve Spor Psikolojisinin Temelleri. | |
2 | Atkinson, R., Atkinson, R.C., Hilgard, E.R. (1995). Psikolojiye Giriş. Çevirenler: K. Atakay, M. Atakay, A. Yavuz, İstanbul: Sosyal Yayınlar | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 80 |