|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ERHAN IŞIKDEMİR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, günümüz teknolojileri ile, yarışma ve müsabaka videosu üzerinden takım ve bireysel analizlerin yapılması ve takımlarda ve yarışmalarda performanstan sorumlu yardımcı teknik elemanlar için gerekli teknoloji ve bilgi kullanarak bu alana yönelik bilgi ve analiz becerisinin kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Takım müsabakalarındaki hareketlerin analizinin sonuçlarını antrenmanlara aktarabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Takım müsabaka hareketlerinin yorumlanmasını yapabilir. |
PÇ-4 Farklı yaş gruplarında yapılan yayınları ve güncel çalışmaları izleme, yorumlama, değerlendirme, analiz yapma ve uygulama bilgisine sahiptir. PÇ-24 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programlarını ve uygulamalarını aktif şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Takım müsabakalarındaki hareketlerin analizini yapabilir. |
PÇ-4 Farklı yaş gruplarında yapılan yayınları ve güncel çalışmaları izleme, yorumlama, değerlendirme, analiz yapma ve uygulama bilgisine sahiptir. PÇ-24 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programlarını ve uygulamalarını aktif şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | İstenilen analizlere ait raporlamalar yapabilir. |
PÇ-4 Farklı yaş gruplarında yapılan yayınları ve güncel çalışmaları izleme, yorumlama, değerlendirme, analiz yapma ve uygulama bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Video kamera, ışık ve üç ayak kullanarak görüntü kayıt etme, kayıtları bilgisayar ortamına aktarma, ilgili kısımları belirleyerek görüntü ayıklama, ayıklanan görüntülerin sayısallaştırılması, görüntülerin kalibrasyonu, gürültü azaltma metodları, kinematik analiz raporlandırma. Her öğrenci kendisine verilen 2 müsabaka veya bireysel yarışmanın görüntüsünün analizlerini yapacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dönemlik Ders Planının Paylaşılması | Anlatma Yöntemi Soru-Cevap |
2 | a) Takım sporlarında görüntü analiz sistematiğinin geliştirilmesinin önemi b)Müsabaka ve antrenman analizinin aşamaları nasıl olmalıdır? | Anlatma Yöntemi Soru-Cevap |
3 | a) Müsabaka ve antrenmanda performans analizi nedir? Neleri kapsar? b) Analiz programının tanıtılması -Konu Dağılımı -Örnek Uygulama | Soru-Cevap Grup Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
4 | a) Takım sporlarında ve bireysel sporlarda kullanılan sistematik analiz yöntemleri nelerdir? b) Müsabaka ve antrenman analizinin, Teknik ve Taktik kriterleri neye göre belirlenmeli ve neleri kapsamalıdır? | Soru-Cevap Grup Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | Bireysel ve Takım Sporları İçin Kriter Oluşturma: -Analiz Programı İçine Verilerin Girişi | Soru-Cevap Grup Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | Takım Sporları Analiz: Grup Çalışması | Soru-Cevap Grup Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | Takım Sporları Analiz: Grup Çalışması | Soru-Cevap Grup Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Takım Sporları Analiz: Grup Çalışması | Soru-Cevap Grup Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | Takım Sporları Analiz: Grup Çalışması | Soru-Cevap Grup Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Takım Sporları Analiz: Grup Çalışması | Soru-Cevap Grup Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Bireysel Sporlarda Analiz: Grup Çalışması | Soru-Cevap Grup Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Bireysel Sporlarda Analiz: Grup Çalışması | Soru-Cevap Grup Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Bireysel Sporlarda Analiz: Grup Çalışması | Soru-Cevap Grup Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 | Bireysel Sporlarda Analiz: Grup Çalışması | Soru-Cevap Grup Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları super visior uygulaması |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 14 | 2 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 10 | 3 | 30 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 15 | 2 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 134 |