|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ERHAN IŞIKDEMİR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere sportif antrenmanın temel kavramlarını öğretmek, yaş gruplarına uygun antrenman planlarının oluşturulmasına ilişkin temel bilgileri kazandırmak. Sporcu gelişim programı hakkında bilgi vermek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Büyüme, gelişme, olgunlaşma ve antrenman etkileşimini açıklayabilmeli. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Antrenman ve antrenman ilkelerini bilmeli |
PÇ-3 Farklı yaş grupları için ulaşılması gereken en yüksek seviyelere yakın ve uzak dönem hedefleri sıralar. Hedefler doğrultusunda yakın ve uzun dönemler için antrenman planları yapabilir ve bunları değişen koşullara göre uyarlayabilir. PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Çocuğa düzenli antrenman yaklaşımında karşılaşılan sorunları kavrayabilmeli |
PÇ-9 Spor branşında, branşa özgü veya genel çevre koşullarından kaynaklanabilecek herhangi bir problemle karşılaşılması durumunda problemin tanımlanması ve önlenmesine yönelik öneriler oluşturur. PÇ-11 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili farklı yaş grupları, cinsiyet ve antrenman düzeylerindeki sporcuların antrenman süreçlerinde karşılaştığı problemleri inceleme ve araştırma konusu yapar. PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Çocukların Kuvvet, sürat, dayanıklılık, esneklik, koordinasyon antrenmanlarına verdikleri cevapları kavrayabilmeli |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye sahiptir. PÇ-34 Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Uzun vadeli sporcu gelişim programı, gelişim aşamaları, antrenman yükleri ve çocuk, biyomotor ve koordinatif yetiler, çocuklarda antrenmanların aşamaları, antrenman dönemlemesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Programın genel tanıtımı, Çocuk ve Spor: Gelişim Evreleri ve Antrenman, Farklı sporlar ve spora başlama yaşları, Erken ve Geç Özelleşme | Anlatma Yöntemi |
2 | Çocuk ve Spor: Gelişim Evreleri ve Antrenman, Çocuk Sporcu: Antrenman İlkeleri | Anlatma Yöntemi |
3 | Büyüme ve Antrenman: Dayanıklılığın Geliştirilmesi: VO2max Farklı, La Eşikleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
4 | Büyüme ve Antrenman: Dayanıklılığın Geliştirilmesi: Dayanıklılık Antrenmanları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
5 | Büyüme ve Antrenman: Kuvvetin Geliştirilmesi: Kas Kuvveti, Büyüme ve Aktivite | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
6 | Büyüme ve Antrenman: Kuvvet Antrenmanları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
7 | Büyüme ve Antrenman; Süratin Geliştirilmesi, Anaerobik Gelişim, Motor becerilerin gelişimi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Büyüme ve Antrenman: Sürat antrenmanları: İntervaller ve tekrar antrenmanları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
10 | Büyüme ve Antrenman: Esneklik antrenmanları: PNF, Statik, Dinamik esneklik antrenman yöntemleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
11 | Yetenek Seçimi ve Yönlendirme: Erken ve geç özelleşilen sporlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
12 | Yetenek Seçimi ve Yönlendirme: Büyümede farklılıklar ve yetenek seçimi sorunları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
13 | Yetenek Seçimi ve Yönlendirme: Farklı Modeller ve Model Arayışı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
14 | Yetenek Seçimi ve Yönlendirme: Farklı Modeller ve Yapıları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
15 | Genel Sınav Hazırlığı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Açıkada, C. Çocuk ve Antrenman. Acta Orthop Traumatol Turc 2004;38 Suppl 1:16-26. | |
2 | Balyi, I. Periodisation for the Junior Athlete. Salt Lake City, September 25, 2009. | |
3 | Berg KE, Lavoie JC, ve Latin RW. Physiological training effects of playing youth soccer. Med. Sci. Sports Exerc. 17:656?660. 1985. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Powerpoint Huni Sağlık Topu Yüksek Engel |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 10 | 3 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 10 | 2 | 20 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 15 | 2 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 130 |