|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ERHAN IŞIKDEMİR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Egzersiz ve spor psikolojisi ile ilgili performans artırma ile ilgili teorik bilgileri, temel kavramları, teori ve kuramları anlama; sağlık ve iyi oluş düzeyini geliştirmeye yönelik egzersiz ve spor psikolojisi konularını öğrenmeyi, psikolojik büyüme ve gelişmeyi kolaylaştıracak yöntemlerin öğrenilmesi, performans artırmak ve sağlık düzeyini geliştirme ile ilgili spor ve egzersiz psikoloji konularına yönelik araştırma makalelerinin incelenmesini amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sporcu beslenme prensiplerini öğrenir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Motivasyon ve mental hazırlık tekniklerini kavrar. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-6 Antrenör ile ilgili bilimsel araştırmaları planlama, yürütme, raporlama, sunma ve geliştirme sürecinde bilgiye ulaşma, araştırma-kurgulama ve bununla ilgili istatistiksel kavramları etik kuralları çerçevesinde tanımlar. PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. PÇ-26 Antrenör psikososyal bakış̧ açısıyla sporcularının gizliliğine saygı göstererek etkin iletişim becerilerini kullanır. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Yaralanma önleme ve rehabilitasyon yöntemlerini öğrenir. |
PÇ-9 Spor branşında, branşa özgü veya genel çevre koşullarından kaynaklanabilecek herhangi bir problemle karşılaşılması durumunda problemin tanımlanması ve önlenmesine yönelik öneriler oluşturur. PÇ-10 Farklı spor dallarındaki meslektaşlarının antrenörlük uygulaması ile ilgili görüşlerini dikkate alır. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | İyileşme süreçleri ve tekniklerini kavrar. |
PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-5 | Performans analiz tekniklerini öğrenir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye sahiptir. PÇ-11 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili farklı yaş grupları, cinsiyet ve antrenman düzeylerindeki sporcuların antrenman süreçlerinde karşılaştığı problemleri inceleme ve araştırma konusu yapar. PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Egzersiz ve spor psikolojisi performans gelişimi ile ilgili psikolojik beceri gelişimi, uyarılma, imgeleme, kendine güven, hedef yönelimi, konsantrasyon konularını, • Sağlık gelişimi ile ilgili egzersiz ve psikolojik iyi oluş, sporcu sakatlıkları ve psikolojisi, bağımlılık ve sağlıksız davranışlar, tükenmişlik ve aşırı antrenman konularını, • Psikolojik gelişim ile ilgili spor yolu ile çocukların psikolojik gelişimleri, sporda saldırganlık, karakter gelişimi ve sportmenlik konularını, • Ders konuları ile ilgili makalelerin incelenmesini içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Atletik performansın tanımı ve önemi | Teorik |
2 | Performans geliştirme tarihçesi ve evrimi | Teorik & Uygulama |
3 | İleri düzey kuvvet antrenman teknikleri | Teorik & Uygulama |
4 | Plyometrik antrenman yöntemleri | Teorik & Uygulama |
5 | Fonksiyonel antrenman ve uygulamaları | Teorik & Uygulama |
6 | Hız antrenman prensipleri ve teknikleri | Teorik |
7 | Çeviklik ve reaksiyon hızı çalışmaları | Teorik & Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hız ve çeviklik testleri ve değerlendirme yöntemleri (ara değerlendirme) | Teorik & Uygulama |
10 | Aerobik ve anaerobik dayanıklılık antrenmanları | Teorik & Uygulama |
11 | Enerji sistemlerinin performansa etkisi | Teorik & Uygulama |
12 | Dayanıklılık testi ve ölçümleri | Teorik & Uygulama |
13 | Esneklik ve mobilitenin performansa etkisi | Teorik & Uygulama |
14 | Dinamik ve statik esneme teknikleri | Teorik & Uygulama |
15 | Mobilite testleri ve iyileştirme yöntemleri | Teorik & Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Weinberg, R. Ve Gould, D. (2015) Spor ve Egzersiz Psikolojisinin Temelleri (Çeviren Şahin, M. ve Koruç, Z.) Nobel Yayınevi, 650 s., Ankara. | |
2 | Beauchamp, M. R. & Eys, M. A. (2008) Group Dynamics in Exercise and Sport Psychology. Routledge Taylor & Francis Group. 256 p. New York, USA | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Powerpoint Huni Tabak |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 15 | 2 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 94 |